Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
633 jeb mazās motorista piezīmes.
aivarsz
aigars rakstīja:

Man jau patika Gunta versija - ka sastrīpota virsma ir mazāk pakļauta berzei klemmes gadījumā un , protams AL ir kur vairāk izsmērēties un vieglāk TO klemmi pārvarēt. Tas, ka eļļai ir kur aizķerties arī ir svarīgi. Sliktāk jau nebūs !.


Domāju, ka sliktāk token nevar būt no šāda apgreida, pieļauju, ka tikai labāk mūsu gadījumā, Neesmu baigais praktiķis,bet teorētiski tā taču arī ir: divtaktu dzinējiem domātais benzīna un eļļas maisījums, jeb tā daļa cilindrā daļa sadalās frakcijās, eļļas filmiņa salīp pie metāla virsmām, lai veiktu tās savas pmatfunkcijas- eļļotu virsmas un dzesētu. Tie ir mikroni, kas noteikti aizķerās tajās savirpotajās mazgropītēs un palīdz dzinējam vieglāk elpot. Un šādi savirpotam virzulītim noteiti ir daudz mazāk iespēju to klemmi saķert, jo metālam rodās iespēja karstumā staigāt bikiņ savādāk, kā blīvam un monolītam klucim. Tikai pārdomas, bet ideja mani paķēra.
 
elf
Kādreiz virzuļu ārējo virsmu slīpēja uz slīpmašīnas.......tad čoknija ka nav kur eļļai aizčerties.....tad ārējo virsmu sāka vienkārši apvirpot un visi laimīgi...
Jāpaprasa dēlam ,viņš lasa ASV motokrosa tuning žurnālus...varbūt tur kaut kas ir rakstīts par tām rievām..
-----ne
 
elf
Guntis rakstīja:


Es neesmu specs,bet ja kāds grib pakaščēties,lai paskatās kā strādā eļļošanas sistēma pirmajiem VAZ (01,02,11,03 pirmajiem 06).

un kā tā strādā no VAZ 05. Pēc VAZ 05 remonta viss tika pārveidots kā pirmajiem VAZ.

domāju ,ka -elf- spēs izstātīt sīkāk un pareizāk.

Ne velti pēc motora eļļošanas sistēmas -uzlabojuma- VAZ 05 u jaunākiem ieteica turēt max eļļas līmeni ,vai nedaudz augstāku.


Cik zinu par Vaz 2105 motoru vienīgā atšķirība ir eļļas notecēšana no galvas virsmas uz karteri. 05 ir zobsiksna ,tāpēc eļļas notecei ir 2 atveres galvas priekšpusē un aizmugurē.
Bet viņas abas ir kreisajā pusē.....ja ir garš kreisais līkums ar centrbēdzi visa eļļa ir vārsta vāka labajā pusē.....un nespēj notecēt uz karteri.
Sākas eļļas trūkums ar izrietošām sekām. Sporta motoriem taisīja papildus kanālu no vārstu vāka labās puses uz karteri.Vienkārši divi štuceri ar gumijas cauruli...
Varbūt ir vēl kāda atšķirība ko nezinu....????
-----ne
 
Guntis
Klaņu šālēs/klaņos ir aiztaisīti ciet caurumi,kuri -kloķenei- griežoties,
īsu laiku uz 360 grādiem atveras. Caur kuriem izšpricē papildus eļļu
uz cilidra sieniņas,ja nemaldos tieši labākai eļļošanai.

Remonta laikā pāsrocīgi urba to caurumu klanī un urba caurumu šālē,tiem kam nebija.

Remonta komplektos ļot labi redz atšķirību klaņu šālēs(vienām caurums,otrām nav).
Tas protams netraucēja uzstādīt šāles,kā vajag Grin

Par to kāpēc īsti lēja augstāku līmeni,vai nu jau biju aizmirsis,vai nezināju Smile

-bez cauruma- klaņos teorija, ka pietiek ar to eļļas miglu karterī ,lai saeļļotu cilindra sienas.

Ļoti iespējams,ka pietika. BET VAZ motora resurss,kaut kādā mirklī sāk stingri sarukt.Un cilvēki baumoja ka tieši
šī iemesla dēļ.

Man gan ir otra versija... vnk detaļu kvalitāte ļoti pazeminājās,ar izrietošām sekām.

P.S. man bija VAZ 2101 1970 ! gada. kam reālais noskrējiens bija pa 600.000km(apmēram).
kuram pie 400.000km bija slīpēti TIKAI cilindri. Un es turpināju braukt ar oriģinālo -kloķeni-,-sadaleni-(neslīpēta kloķene !).
www.iauto.lv/...p;numurs=4 Kuzovs protams tika apmainīts.
 
Jancic
Nu jau no jawas motora tēmas panesies pie žiguļiem!!! Bardaks sāk veidoties ne pajokam! Varbūt pie pļāpām jāpāriet? Kopā jau šjā tēmā salasījušās vismaz kādas 3 atsevišķas tēmas - virzuļu padarīšanu sen jau bija jāliek pie virzuļu tēmas.
Paši varat moderēt, vai nu paši saliekat pa vietām, vai es ķeršos pie lielās pārkārtošanas.
 
Kaarlis
Un šis teksts kādam ļoti nepatiks: Ar patiesu prieku skrūvēju klāt vākus ar vecajām, labajām mīnusiņa skrūvēm. Vecos laikos, tīņa gados, kad pie rokas nebiju ne kārtīgu instrumentu, nedz saprašanas par tehniku, šīs sagādāja ne vienu vien pārsteigumu, Tagad veikalā kvalitatīvu skrūvgriezi var nopirkt jeb kurā laikā. Bet ja līkas rokas... Grin Jāsaka, pilnīgi cits skats uz motoru! Un piekritīšu tādiem vīriem kā Tomass un citi, ka ik sīkums veido kopējo tēlu!
 
treners
Es arī piekrītu tiem vīriem, kas iedziļinās detaļās un atbalstu autentiskumu, tāpēc savai tehnikai lietoju laikmetam atbilstošas skrūves un nesūdzos - nav sliktu skrūvju, ir slikti instrumenti. Protams, ja motorus taisi masveidā, tad ērtāk ir klientam iestāstīt, ka mīnusa skrūves nekam neder un izmantot seškanša skrūves, kuras var ērti un ātri pievilkt ar akumulatorskrūvgriezni.
Starp citu, par savu Jawu arī dabūju aizrādījumu no lielmeistariem - par jaunām skrūvēm ar nenovirpotiem uzrakstiem. Kā saka, pirmos kucēnus slīcina, tāpēc nākamajos projektos to noteikti ņemšu vērā.
 
turists
Viena lieta ir redzamās skrūves, pavisam cita tās kuras neviens nekad neredzēs. Neredzu jēgu čakarēties ar mīnusiem, tie ir un paliek zemāks kvalitātes stiprinājumi. Ja gribi justies kā restaurātors tad jāmeklē un jārestaurē vecās oriģinālās skrūves ar visiem uzrakstiem, ja gribi, lai spīd tad nerūsējošis tērauds un pulējam galvas, bet tas jau ir tālu no autentiskuma.. Arī vapi tad jāmet krūmā.. Smile Protams, mīnusi izskatās labāk un tur kur viņi redzami, nav šaubu, ka jāliek.
Arī mīnusus nav problēma vilkt ar akumulatoru skrūvgriezi.
Labojis turists uz 29-01-2013 22:03
 
Kaarlis
Man jau arī šis princips mīļš- kas zem vāka, tas neskaitās.
 
treners
turists rakstīja:

Neredzu jēgu čakarēties ar mīnusiem.

Kā kādreiz teica viens mans bijušais kolēģis - divas lietas kopā nevajagot darīt - vai nu čakarējies vai strādā Smile. Bet protams, katram savs un katrs dara kā pašam tīk.
 
Kaarlis
Šodien ieguvu atbildi uz jautājumu- cik daudz smēres jāspiež centrālajā gultnī. Atbilde šāda: Iedarbinam motoru, nedaudz pasildam un spiežam palēnām iekšā smēri. Tajā brīdī, kad sāk kārtīgāk dūmot, smēres gana. Liekais jau nāk ārā. Joprojām aktuāls paliek jautājums: Cik bieži tas jādara? Nav man šādas informācijas. It kā varētu domāt ka ne retāk par eļļas maiņu dzinējā?
100_2857.jpg 100_2854.jpg
 
Kaarlis
Atkal viens 633 uz galda- ar pērlēm iekšā. Šīsdienas nagla: spidometra pievads un kārba. Kārbai supertūnings ar fleksi- slīpie zobi, drošs paliek nedrošs, lai nelec āra no robiem! Grin
100_2941.jpg 100_2940.jpg
 
voldis
Man arī uz 634/01 stāv 633ais dzinējs.Kāda smēre no mūsdienās pieejamām būtu pielietojama kloķenes vidējam gultnim?
 
Guntis
Tā nu tos zobus šad vēl taisa,nekas īpaš.Bet toreiz defecīta laikā tas bija -normāli-.
Redzēts un dzirdēts,blakus efekta defekti netika novēroti(sliktāk nepalika).

Par to -fipsi- otrā bildē neko nesaprotu Grin
 
Kaarlis
No tā paša dzinēja sovjet tūnings- kloķenes kreisais blīvslēgs, pie kam, abpusējs.
100_2966.jpg 100_2964.jpg
 
Kaarlis
voldis rakstīja:

Man arī uz 634/01 stāv 633ais dzinējs.Kāda smēre no mūsdienās pieejamām būtu pielietojama kloķenes vidējam gultnim?

jautājums interesants- par šo tikko iemetu makšķeri arī Motopower saitā www.motopower.lv/...start=1760
 
Kaarlis
Šobrīd preparējās viens 634 no cz mocīša- motors itkā tāds pats, tikai ne tāds. Līdzība kā zebrai ar zirgu. Tas tomēr netraucē tur ieraudzīt tik pat jaukas kļūmes kā jawas motorā. Pirmajā brīdī itkā motors kā pirmā svaiguma taču kad ieskatās sīkāk... kulises skrūves vaļā, sajūga groza uzgrieznis tā pat, kloķenes centrālo gultni mainiju it kā tikai profilakses pēc- izrādās skrējis vidū uz riņķi- ass par 8 simtdaļām tievāka.. u.t.t. Ja kāds vēl šaubās par nepieciešamību pārlasīt savu motoriņu- dariet to savas drošības un sirdsmiera dēļ. Viena izkritusi kulises skrūve sazobē uztaisa tādu staļingradu ka maz neliekas. Pielikumā foto ar pārplūdes kanālu.
Ja kas, elementārākais veids kā neiespringstot par kanālu diametriem, plūsmas ātrumiem un citām pārgudrībām, sakopt pārplūdes kanālus starp cilindriem un blokiem ir šāds: Saskrūvējam ar pāris skrūvēm abas bloku puses. Izgatavojam no plāna kartona cilindru blīvi pēc motora bloka. Tad šo blīvi maucam uz cilindriem un piegriežam lūku formu pēc tiem. Tad pārlokam blīvi precīzi uz pusēm un piegriežam to kas pārsedzās un ir lieks. Rezultātā ir iegūts precīzs un simetrisks šablons pēc kura piedzīt pārplūdes kanālus. Savus nedarbus pēcāk pārbaudīt var iesēdinot cilindru savā vietā un no augšas skatoties pārplūdes lūkā- daļa no salaiduma vietas ir redzama. Nav nemaz tik grūti, vai ne?
199_3098.jpg
 
turists
+ cilindra stāvokli pret karteri der nostiprināt ar tapiņu, jo uz špilkām vien viņam paliek diezgan liela iespēja grozīties.
 
Kaarlis
Piektdienas vakarā tika ierūcināts čezetas motorītis ar visām savīlētajām lūkām. Riebīgi izklausās ja motors strādā daudz apgriezienu no vietas neizlaizdams taktis. Grin Jātazīme, ka gāzu nosūcēji arī diezgan ietekmē motora darību, arī gaisa filtrs. Uz īstā rāmja karburātors būs jāpārregulē.
199_3181.jpg
 
aivarsz
Kaarlis rakstīja:

Piektdienas vakarā tika ierūcināts čezetas motorītis ar visām savīlētajām lūkām. Riebīgi izklausās ja motors strādā daudz apgriezienu no vietas neizlaizdams taktis. Grin Jātazīme, ka gāzu nosūcēji arī diezgan ietekmē motora darību, arī gaisa filtrs. Uz īstā rāmja karburātors būs jāpārregulē.


Pieļauju, ka tev ir gandrīz skaidrs priekšstats, kas jādara/jāizmaina konstruktīvi tam mopēdam, lai šis nepareizais 2 stroķu darbības princips strādātu arī ārpus stenda? Ja tā, padalies ar info. Smile
 
Iet uz forumu: