Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Aivarsz PAV 40 replika 2012. gads
AldisK
Jāieraksta kāda rindiņa, lai mūsu foruma īpatnības dēļ, vari izveidot jaunu komentāru.
 
aivarsz
Paldies, Aldi, nu ir arguments likt jaunu bildi iekšā. Bet to- nākamajā brīvajā pirmspusnaktī. Smile

Kaut gan, mazai intrigai- sākšu teiku. Reiz sensenos laikos, aiz trejdeviņām karaļvalstīm, dzīvoja kāds 7 pēdas garš matains Jawa tūrists- avantūrists, Voiteks vārdā, Škodu, Jawu un hokeja lielvalstī dzimis. Ar savu tematisko internetveikalu, bez tam.
Sīkāk- šeit: http://www.mototechnik.cz/
Un tad nu šamējais vēlā 2012. gada rudenī uz savas zīmīgās Jawiņas bija ieskrējis paviesoties jawa.lv bodē pie +-~6,5 pēdas garā Raimonda un tapa veikts darījums par PAV 40 replikas radīšanai sākotnēji nepieciešamā detaļu kopuma iegādi, kas arī visai ātri tika īstenots dabā. Un tikai tad, man sākās "ilgais ceļš kāpās". Smile

Turpinājums sekos....
Labojis aivarsz uz 24-10-2014 00:36
 
AldisK
aivarsz rakstīja:

Un tad nu šamējais vēlā 2012. gada rudenī uz savas zīmīgās Jawiņas bija ieskrējis paviesoties jawa.lv bodē pie +-~6,5 pēdas garā Raimonda un tapa veikts darījums par PAV 40 replikas radīšanai sākotnēji nepieciešamā detaļu kopuma iegādi, kas arī visai ātri tika īstenots dabā. Un tikai tad, man sākās "ilgais ceļš kāpās". Smile

Turpinājums sekos....


Mazliet kļūdījies. Vojtehs ir ČZ fans un zīmiga ir viņa 250 ČZ sport.
img_1683_1.jpg
 
aivarsz
Aldi, dikti atvainojos, Apzinos savu kļūmi, jo tiešām zinu, ar ko Voitech pārvietojas, tikai k-kā samisējās.Cz jau vienmēr bijis tāds pielaboto Jawu izstrādātājs... Smile Bentley jau arī ir tikai Volkswvagens, tāpat, kā Maseratti, e.t.c.
Paturpināšu sākotnēji iecerēto tēmu:

Merged on October 25 2014 00:25:45:
Stāsts bija par to, ka pēc garākām sarunām ar vairākiem PAV īpašniekiem, dažādās valstīs, pārvērtējot visus + un - , arī es izšķīros, ka šis riteņbagāžas groziņš man varētu tapt interesants. Tādēļ tika pieņemts lēmums- man to vajag. Šobrīd,piekargroziņu ekspluatējot man ir tikai labākie vārdi par izjūtām, pārvadājot smagumus. Tūrisma braucienos piekaramais grozs ir nesalīdzināmi perfekāks.kā,pieimēram, bagāžas kaste mocītim pie beņķa, uz augšu, vai sānos , viss iespējamais izsvarojums ir zem pakaļējā riteņa ass. Un tas ir baigi forši. Turpinājums sekos...
Labojis aivarsz uz 27-10-2014 18:37
 
Maris
Aivar, nemoki tautu... Smile Rādi bildes Grin
Labojis Maris uz 25-10-2014 16:15
 
aivarsz
Gadījās tāds brīvāks vakars, kaut ko varu paturpināt par tēmu, ko iesāku gandrīz pirms 2 gadiem, kad iegādājos piekargroziņa PAV 40 pamatkomplektu. Projekts, kā jau teicu, ievilkās ~ pusotra gada garumā, jo visu laiku k-kas pietrūka- vai nu laiks, vai gribēšana, vai kāda detaļa, vai finanses.

Bet viss, kā parasti, protams sākās ar melno salikšanu. Patiesībā, dabūju pačakarēties, jo kliboja daudzas lietas, iezkaitot metināto mezglu ģeometriju. Tas sākās apmēram tā:
[img]http://www.bildites.lv/images/ycrmavajhfcmx9fnomn.jpg[/img] is not a valid Image.
Dakša klāt, bukses iekšā, viss štimm labi. Metinājuma šuves gan prasās pēc slīpēšanas.
Mazliet savādāk jau ir ar alumīnija atstarotāju turētājiem. Lai dabūtu šamējos savās vietās, kādus pāris milimetrus vajadzēja nodrāzt nost. Izdarīts, un vietā!
[img]http://www.bildites.lv/images/2zbx8ndmuz6sy0vmr18a.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.bildites.lv/images/gmzimjvijjl7gx03bto9.jpg[/img] is not a valid Image.
Vilšanos gan sagādāja rāmja ģeometrija. Kastes turētāji, izrādās, nemaz nav simetriski izgatavoti, kreisā puse, gandrīz 2 cm garāka par labo, uzliekot kasti simetriski, izrādās, ka vienā pusē ir OK, savukārt otrā pusē gali platāki par kastes apakšas izmēriem. Fleksējam, slīpējam un ir OK. Nākamo vilšanos man sagādāja dubļusargs. Uzlīmēts jau smuki no stikla šķiedras. Tikai priekšējās stiprinājuma ausis ielīmētas mazdrusciņ asimetriski. Un galīgi nemaz man nepieleca, kādēļ dufeļa kājas, kas tiek savilktas ar riteņa asi, arī ir no stiklšķiedras? Tās tapa apzāģētas, un mazliet vēlāk, izgatavotas no metāla un piekniedētas. Kompleksi- sākotnējais izstrādājums strīķējās gar riteni, tādēļ atsevišķas līmējuma vietas nācās izslīpēt plānākas. Komplektā ar kāju izgatavošanu no metāla, viss beigās nostājās +- vietās.
[img]http://www.bildites.lv/images/y2f8974xy5lurzry8bxv.jpg[/img] is not a valid Image.

Par izstrādājuma elektrisko daļu runājot- nu dikti mani sašāva tas, kā radīta bremžu/ gabarītluktura metāla detaļa, kas tikai aptuveni atgādina dzimto PAV, vai CZ izstrādājumu. Pilnīgi monolīts metāla veidojums, kas neatbilst nevienas tipveida lampiņas garumiem. Bet, visu mākam pielabot. Liekos mēslus nozāģējot un pareizos attālumos piekniedējot elastīgas tērauda plāksnītes, viss nostājās vietā.
[img]http://www.bildites.lv/images/8s7vdwafxhawdggvkcst.jpg[/img] is not a valid Image.

Diezgan īpašs stāsts man gadījās par tēmu- bagāžgroziņa atslēgas ievietošana un salāgošana tā, lai vāks beidzot taptu slēdzams. Ar būvēm, pārbūvēm, pielāgošanām un salāgošanām- Urrāā. gandrīz sanāca, bet, nebūt ne 100% ideāli. Bet, pa lielam skaitlim, bagāžas izstrādājums jau sāka izskatīties gatavs ārā jaukšanai un krāsošanas darbiem.

Dilemma- vienīgi, ko un kā krāsot, jo projekta tapšanas gaitā bija skaidrs, ka mocīši, kam kabināšu šo priekšmetu klāt, būs divi- 634 Jawiņa ar blaķeni '1979 klasiskajā sarkani- melni- pelēkajā gammā, kā arī nejava '1984 melnā krāsā, ar, paldies dievam, Jawas tonim ļoti līdzīgām sarkanām strīpām . Abi VS statusa modeļi, PAV, teorētiski ir autentiski piederīgs abiem mocīšiem. Tādēļ, piekabgroziņš tika izlemts krāsot melns ar nedaudz mazāk, sarkaniem elementiem. Sarkanais tonis 100% neatbilst nevienam mopēda krāsojumam, bet ir apzināti maksimāli pietuvināts, manā krāsu izpratnē, abiem. Tā teikt, divi vienā, ar visām izrietošajām sekām.
Daudzi no jums jau zina, ka Kozlozavody kooperatīvs šos izstrādājumus Jawa un Cz mocīšiem ražoja aptuveni 1960- 197xx, pēc tam iznīka. Savukārt 80. gadu mijā šo pasākumu aātkal mēģināja atdzīvināt Zavody J. Dimitrova, tādēļ pretrunas par iespējamu teorētisku autentiskumu maniem mopēdiem šeit nesaskatu. Pielieku pāris bildes:
[img]http://www.bildites.lv/images/zym849km0lp0p735ei4.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.bildites.lv/images/uiyvpm83n19k8gnsqqqz.jpg[/img] is not a valid Image.

Kamēr skataties VIN numura plāksnītes, mani labi draugi, šoreiz Tukuma pusē, ir izpaudušies, eleganti sakrāsojot dažādās izstrādājuma detaļas. Pulverkrāsa & pulverlaka šoreiz tika izmantota tikai motociklu sakabes daļām, kas iegādājoties 2 gb 360. Jawai atbilstošos mezglus, tika pārmetināti un pielāgoti stiprināšanai pie 634. modeļa, kā arī otra nejawas modeļa. PAV rāmis un citi mezgli, tika apstrādāti klasiskā formā, špaktelējot, gruntējot un krāsojot ar "neūdensbāzes" krāsu. Smile

Vēl trūkst pāris būtisku un svarīgu elementu, bet, pa lielam skaitlim, PAViņš ir sabriedis baltajam salikumam. Būtiskos un svarīgos elementus, kas nepieciešami gala salikumam, daļu pats, vai draugi izgatavoja, daļu iegādājos divās interneta vietnēs. Kaut ko šeit:
http://www.motoren.sk/
Kaut ko arī šeit: http://pav.se/
Abi šamējie mani šoreiz pārsteidza ar ātrumu un pretīmnākšanu.

Liekam jaunu bildi iekšā. Liekam kopā to priekšmetu:

Pati bagāžas kaste ir sanākusi šāda:
[img]http://www.bildites.lv/images/wic40nqtlssgdthpsxlv.jpg[/img] is not a valid Image.

Tomēr, pieņēmu lēmumu, ka pie kājas nosacītais autentiskums, bet pagrieziena lukturus likšu, gribu braukt drošāk, tādāļ stiklšķiedras kastes sānos. jau pirms krāsošanas, radās caurumi, kuros domāti iestrādāt abažūri bez EU sertifikācijas, kas neattiecas nekādi uz tik "seniem" izstrādājumiem. P.S. Ievietota ir šausmīgi nenormāli grūi regulējamā bagāžas vāka blīvgumija, grieztie leņķi salīmēti ar Loctite 406 elastīgo nosacīto "superlīmi". Liekas, ka būs labi. Ir elastīgs un kvalitatīvs savienojums. Droši vien, normāla auto vējstiklu poliuretāna līme būtu viskapitālākais risinājums mūža garumā, uzskatīsim, ka šoriez nohaltūrēju, bet man ir konkrēta sportiska interese par izturības un lietošanas kapacitāti. Visi materiāli ir jātestē ilgtermiņā. Ja ieberzīšos, ziņošu.
Labojis aivarsz uz 27-10-2014 21:10
 
Maris
Apbrīnoju cilvēkus, kam projekta tapšanas laikā atliek arī laiks veikt foto atskaiti! Smile
Jau pēc Tava stāstītā, izklausās ka kvalitāte pieklibi tai mūsdienu replikai Sad

aaa un Honda ar Pavu izskatīsies šiki! Wink
 
aivarsz
Un tad, es pievienoju piekabei, kādu internetveikalā pirktu PAV elementu- Ņerž bagāžnieku, kuram sākotnēji šķita- nav nekādas īpašas jēgas un pamatojuma uzstādīšanai uz riteņgroza. Muļķības. Radās kapitāla jēga, Šī nerūsējošā tērauda konstrukcija salika vietā PAV metāla vāka vērpi, un piekabgroziņa vāks sāka slēgties nevainojami. Manējais gandarīts. Viss nostājās loģiskās un sakārtotās vietās.
[img]http://www.bildites.lv/images/c2pu4nzb7dkgsq1vz5k7.jpg[/img] is not a valid Image.
Ko tālāk? Jāsaštellē atstarotāju alumīnija mezgli. Tādi saoksidējušies un drusku noguruši. Tādēļ ņemam labāko no labākajiem- Autosol alumīnija pulējamo līdzekl, mazliet palīdzam ar maziņu pulējamo ripu, un OLE!, vēl tik jāuzklāj konservējošais slānis, šis mezgls kādu laiku izskatīsies labi.
[img]http://www.bildites.lv/images/2zf6tmurhlvbma8iib.jpg[/img] is not a valid Image.
Tad nu vēl man šķita, ka vajadzētu piekargroziņa noņemšanu un uzlikšanu padarīt ērtāku. Tādēļ to dzrimto skrūvi ar eļļotāju nolēmu nomainīt pret foršu zviedru nerūsējoša tērauda ass un sprostgredzena piedāvājumu. Minūtes laikā piekabveidīgais papildelements ir pārkabināts pie cita mopēda.
[img]http://www.bildites.lv/images/enbd5s15byk0cci79a4r.jpg[/img] is not a valid Image.
Par elektrolietām: Protams, ka bik dabūju paniekoties ilgāk, kā domāts ar šo:
[img]http://www.bildites.lv/images/ry490zkampei54hqa0cj.jpg[/img] is not a valid Image.

Vēl, bez tam. man bija kāda doma,par pareizāko elektropievadu piekaramajam elementam. Oriģinālajā versijā, tas bija 3 konaktu stereo Jack, muzikantu valodā. Otra versija, ko kopš sendienām lieto šai sakabītei, ir tikpat nepareizais, nosacītais DIN standarts.Patiesībā Standarts ir pilnīgi cits, bet man šķita, ka 5 kontaktu konkrētais savienojums var dzīvot ilgu un laimīgu dzīvi. tādēļ, šamējais arī tika izvēlēts:
[img][img]http://www.bildites.lv/images/4d6ow9d7bfz41cd6e3h.jpg[/img] is not a valid Image.[/img]
Vēl, darbus beidzot, izšķīros, ka bagāžas kastei ir nepiecieša,neliela skaņas un siltumizolācija, tādāļ tika radīts vēl kāds papilgslānis , aptuveni 3 mm biezumā.
[img]http://www.bildites.lv/images/ruy0wh6jimwwx5k1cx9o.jpg[/img] is not a valid Image.

Ar šo, galīgi nekas nav beidzies. Nākamā sērija būs citā vakarā. Smile

Patiesība ir šāda: Ja Tu vēlies līdzīgi izpildīties, sakontaktējies, nevis mācies no savām kļūdām. Varbūt, kāds no tiem, kurš jau iepriekš ir apēdis pudu sāls, tev drusku palīdzēs?
Beigās .lai smieklīgāk,pieliekam šamējā izstrādājuma "tehnisko pasi"
[img]http://www.bildites.lv/images/5ch308t4uaszx13c6nzv.jpg[/img] is not a valid Image.

Un viss nostājas savās vietās..
Labojis aivarsz uz 28-10-2014 00:29
 
Iet uz forumu: