Apskatīt tēmu
Viss par un ap elektronisko aizdedzi (VAPE)
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 28-03-2015 20:43
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
drízák,ka rotors nekad nav bijis nost. stingri ieskrūvējam skrūvi,un ar koka/gumijas āmuru saudzīgi ap riņķi sitam. vēl ieskrūvējam,sitam pa riņķi. būs nost,nekur neliksies. |
|
|
rokerz |
Ziņojums ievietots 29-03-2015 00:31
|
Newbie Ziņojumi: 8 Pievienojies: 28.03.15 |
Paldies džeki! Labi ka gāja garām viens paziņa, normāls traktorists, paņēma 2 āmurus un viss nost, es kā iesācējs tik acis paspēju ieplest. Tā ka es turpinu strādāt, beidzot montēt klāt VAPI, turpinājums sekos, vsjem spasibo, vsje svobodni. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 26-05-2015 08:08
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Vai Tev Komutators ir pareizi pievienots? Un masas vadi komutatoram pie masas pievienoti? Ja tas ir, tad visticamāk, ka būs kāds brāķis komutatoram. 12V vapei ir izvads kontrollampiņai, kur tā lampiņa tiek savienota ar masu. Ieslēdzot aizdedzi pie lampiņas vienas spailes pienāk + un otra spaile savienojas caur komutatoru ar masu. Tādēļ, ja tur galīgi nav nojucis un kaut ko lādē, lampiņa var arī nodzist. Lai uzlādētu akumulatoru spriegumam jābūt lielākam par 13.2V parasti tuvu vai nedaudz pāri 14V. Līdz šim zināmie vapes brāķi ir bijuši vienīgi ar indukcijas spoli. Viens no tiem man. Droši vien, lai atrastu vainu būs jāpielieto izslēgšanas metode. Jādabū cits komutators un tad jāizmēģina. Bet vispirms kā rakstīju pārliecinies vai visi vadi un masas ir pareizi. Labojis AldisK uz 26-05-2015 08:15 |
|
|
gacha2 |
Ziņojums ievietots 26-05-2015 09:23
|
Member Ziņojumi: 121 Pievienojies: 22.10.14 |
Jā, no komutatora + vads(sarkans) pie akumulatora plusa, mīnuss(balts) pie akumulatora mīnusa (ir shēmas, kur masas vads no komutatora ir brūns....). www.jawaklubs.lv/...owstart=20 Vienā shēmā bija parādīts, ka pašam komutatoram arī masa vajadzīga, tā kā komutators stiprinās pie plastmasas kastes, tam arī pievilku savu masu. Un spolei ir masa piegriežot pie rāmja. Pārējies štekeri jau tikai savā starpā starp komulatoru, ģeneratoru un spoli. Tur viss smuki pa krāsām, štekerus arī tikai vienā veidā var iespraust. Vienīgi divi melnie vadi, kurus Kārlis teica, ka var spraust kā gribi(to joka pēc apmainīju vietām, nekādu izmaiņu). Bija doma pamēģināt bez akumulatora iedarbināt, bet kaut kā negribējas, tik liela sprieguma lēkāšanas gan jau varētu kaut ko piebeigt. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 26-05-2015 09:51
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Vēl pamēģini pamērīt ko Tev dod ārā ģenerators, Pamēri spriegumu pirms komutatora. Vienīgi tas būs maiņspriegums, attiecīgi pārslēdz multimetru. |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 26-05-2015 17:57
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
Aldis jau pateica kur rakt Tik vél viens ieteikums,es masu pēc -pulverkrāsas- esmu visur izvilcis... ar vadu. P.S. es esmu no tiem ,kas 6V regulatoru nomainīja uz 12V,jeb pārgāja uz 12V sistēmu. pārgāju tikai dēļ GAISMĀM,cita iemesla nebija.( 25/20W lampiņa pret 65/55). |
|
|
gacha2 |
Ziņojums ievietots 27-05-2015 23:21
|
Member Ziņojumi: 121 Pievienojies: 22.10.14 |
Šodien ar savu Jawu pabūts pie Kārļa ar nelādēšanas problēmu. Pārbaudot ar voltmetru, izrādās, ka bez patērētājiem Vape lādē, bet kā ieslēdz kādu patērētāju, gandrīz vairs nelādē. Nomainīts cits sprieguma regulators, tas pats. Palikām pie tā, ka varbūt vainīgs pats ģenerators. Vēl radās jautājums, ar ko ģeneratori atsķiras 6V un 12V sistēmām ? P.S. man testeris tiešām sū..... Bet tas nemaina faktu, ka nelādē.. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 27-05-2015 23:46
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Man gan nav īsti tādas pārliecības, jo maiņstrāvā figurēja kaut kādi 7 volti. Ja būtu 20, ticētu. Pēc šīsdienas testiem sanāk, ka vai nu ir neatbilstošs ģenerātora tinums vai esošais ir ar defektu. Par saderību starp modeļiem varētu spriest salīzinot detaļu numurus. 6 v ar 12 v tinumiem. Ja tie vienādi, tad mēgināt mainīt statoru. |
|
|
turists |
Ziņojums ievietots 28-05-2015 09:13
|
Admin Ziņojumi: 653 Pievienojies: 14.02.12 |
Bija viens gadījums, kad pie manis atdzina Georga taisītu moci ar līdzīgu problēmu.. beigās nonācu pie tāda paša slēdziena - vainīgs bija pats ģenerators, respektīvi tinumi. Ja nemaldos beigās atklājās, ka montējot (vaj arī transportējot, kas to vairs var zināt) bija pārspiesti tinumi vienai spolītei. Tam ka 12V no 6V atšķiras tikai ar regulatoru man arī negribas ticēt. Piekrītu ka viencilindra no divcilindru varbūt atšķiras tikai ar spoli, bet šitai versijai īsti neticu.. Ja Guntis ir šādi saklonējis šīs divas sistēmas droši vien ir kādi novērojimi.. ko rāda testeris? Starp citu klejojot pa rūpnīcas noliktavām kopā ar Ņemeca kungu atradu vesalu kasti ar DUCATI ģeneratoriem.. pēc skata ļoti līdzīgiem šodien zināmajām VAPE. Uz jautājumu kapēc viņiem ir bijuši DUCATI ģeneratori Ņemeca kungs atbildēja, ka agrāk VAPE neesot spējusi nodrošināt vajadzīgo uzticamību tāpēc uz rietumiem eksportētajiem mocīšiem tika uzstādīti DUCATI ģeneratori. Šodien pamatotu sūdzību par VAPE darbību īsti neesot lielākoties visas problēmas sākas kad ne pārāk saprotoši censoņi mēģina paši kautko klonēt.. piemēram tipiskākais gadījums esot indukcijas spoles savienojuma štekeris ar no ģeneratora pienākošo.. šis savienojums saspraužas ļoti cieši, kā rezultātā censoņi sāk šaubīties vai tam tā ir jābūt un neiedziļinoties tēmā novīlē štekerim visus izcilņus un beigās sanāk ka to var saspraust gan tā gan ačgārni.., protams tā arī sasprauž, liekas pilnīgi neticami, bet tās ir reālas situācijas. Gadījums ar Georga saspiestajiem tinumiem ir grūti izsekojams, bet sliecos ticēt ka no rūpnīcas VAPE tomēr iznākusi pārbaudīta un strādājoša.. Pašam man ir nācies saskarties tikai ar vienu reālu VAPES defektu - nestabili strādājošu indukcijas spoli. Pārējie gadījumi visi ir bijuši mājmeisteru uzstādītāju kļūdas. Lai gan lielākai daļai no šeit komunicējošiem liekas ka tur viss ir skaisti un vienkārši, tomēr visiem tā nešķiet un man daudzreiz ir nācies brīnīties par to kā cilvēki pamanās kautko sačakarēt, bezmazvai tīšām. |
|
|
gacha2 |
Ziņojums ievietots 28-05-2015 09:24
|
Member Ziņojumi: 121 Pievienojies: 22.10.14 |
Skaista atbilde Sākumā jāpārbauda pats vienkāršakais, tinumi 6V un 12V ir vai nav vienādi. Jo ,cik atceros, mans VAPE komplekta kartona kaste bija taisīta vaļā, arī skrūvju maisiņš bija atplēsts. Bet es tam nepievērsu uzmanību, jo bieži ir bijis, ka kaut ko kādam rāda un vajag paraugu. Jāuzražo magnēta novilcējs un būs jāskatās. P.S. Kāds varbūt var pateikt, kāds izmērs ir novilcēja vītnes daļai (vai vītnei magnētā), kad iegriežas pašā magnētā ? |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 28-05-2015 10:26
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Manuprāt 6V un 12V ģeneratori nevar būt vienādi. Jābūt atšķirībai, visticamāk, ka spoļu vijumu skaitā. 12V varētu būt tievāks vads un vairāk vijumu. Vienāda Vapei ir tikai aizdedzes sistēma, kas ir neatkarīga no paša ģeneratora un komutatora. Vijumu pretestību ar kādu precīzāku ommetru var nomērīt. Jo, ņemot vērā ģeneratora jaudu un vadu šķērgriezumu pretestība tur nebūs liela, dažu omu robežās. Vienīgi vajag otru, veselo ar ko salīdzināt. |
|
|
Aigars_R |
Ziņojums ievietots 28-05-2015 11:13
|
Member Ziņojumi: 58 Pievienojies: 28.11.13 |
Nedaudz info par VAPE komplektiem SZ14-2(6V) un SZ13-2(12V). Statori un releji regulātori, starp 6V un 12V sistēmām, ir ATŠĶIRĪGI !!! Rezerves daļu nummuri: Stators : A69S-2 ir 6V sist. , A69S-1 ir 12V sist. Rel. reg. : R64 ir 6V sist. , R67 ir 12V sist. Pārējās aizdedzes komplektu sastāvdaļas (Picap sensors, spole, rotors) ir vienādas, savstarpēji maināmas. Informācija par VAPE, ar pārbaudes mērījumu parametriem, ir atrodama šeit: www.vape.cz/...nogo-toka/ |
|
|
gacha2 |
Ziņojums ievietots 29-05-2015 09:10
|
Member Ziņojumi: 121 Pievienojies: 22.10.14 |
VAPE ģenerators tika noņemts, nekādi vizuāli defekti nav redzami ne statoram, ne magnētam, kodi ir tādi, kādiem ir jābūt uz 12V. Jawas veikalā apmainīts pret citu. Gan jau par rezultātu uzrakstīšu. |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 29-05-2015 09:36
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
Vakar panikā -atvēru- savu WAPE. Jā man ir kods kā 6V sistēmai pienākas. Piekasīgi -uzmērīju- sprieguma rādījumus,dažādos režīmos. akumulators nebija pilnībā uzlādējies(10.4v , aķis 4ah) 1.tukšgaita 10.4v pie 800-900 apgr/min deg,iemirgojas lādēšanas lampiņa. 1100 apgr/min spriegums lēkā 13.6-14.2-14.5V 2.ar ieslēgtiem gabarītiem minimālas izmaiņas(tikai loģiski).Var norakstīt uz mērījumu precizitāti.Tas ,ka baterija 50% tukša. 3. Ar halogēno lampu( +55w) sākās tomēr joki. 13.6 -14.4V tiek sasniegti pie 1500 apgr/min. Pie 1800-2000 lādē uz nebēdu jebkurā variantā. akumulators nebija lādēts(no tīkla) vismaz mēnesi.Pa to laiku nobraukts krietni daudz(tai skaitā Alsunga-Ventspils),daudz īsu braucienu Rīgā. Es nezinu precīzi kā uzvedas 12V ģenerators(sīki piekasoties). Mani apmierina mana pārbūve. Signāls,pagriezieni,uguņi visu laiku strādā un strādāja(signalizēts uz nebēdu bija moto atklāšanā,signāls zvērīgs patērētājs+gaismas). Piedomājot ne reizi no tā mirkļa -aķis-nebija lādēts no tīkla.Pat domas nebija. Tagad vnk biežāk uzlikšu -aķi- palādēt. Man ir no loisa gudrais akumulatora lādētājs. Uzskatu ka akumulators ir ne tikai jālādē,bet arī jāizlādē. Labojis Guntis uz 29-05-2015 09:45 |
|
|
Erix |
Ziņojums ievietots 29-05-2015 18:22
|
Member Ziņojumi: 54 Pievienojies: 08.06.14 |
Man nav Vape, Ducati un citi briinumi. Standarta rūpnīcas aizdedze. Ko es varu teikt, ieteikt? Uzliekat atpakaļ visus relejus, taisngriežus utt. un beidziet te veidot entos Vape forumus un slavēt cik labs. Ja jau padomju laikaa izdomaaja, tad uz to pašu veco nav nekas jaunmodīgs jāliek virsū. Jāatstāj viss oriģinālais. Padomju laikā brauca nezinot nekādus Vape...un visur aizbrauca bez lieka stresa ar vai bez tuvām gaismām. Akumulatoram trešā sezona. Ar moderno lādētāju ieslēdzot mochu variantu uzlādēju līdz 12,8V(max) un mēneša laikā nokrītas līdz kādiem 12,4V. Piestartēju, izbraucu visus Apšuciemu, 333 pasākumus ar ugunīm un atbraucot mājās, rāda tos pašus 12,4V(pats regulāri pārbaudu). Sarkanā lampiņa tukšgaitā pie 1000 apgriezieniem nedeg. Ja sāks degt, tad lādēsim atkal. Ja Kārlis saka, ka ģeneratora tinums dzirksteļo, nu tad lai dzirksteļo- kaut kad jau taisīsim. All the best. |
|
|
UgunsX |
Ziņojums ievietots 30-05-2015 15:01
|
Member Ziņojumi: 137 Pievienojies: 18.09.14 |
Nu gan Tev ieteikumi Varbūt ieteiksi visiem staigāt pastalās, jo tā taču mūsu senči bija izdomājuši un ja jau viņi bija tā izdomājuši, tad pie tā arī ir jāpaliek |
|
|
valdis 1 |
Ziņojums ievietots 30-05-2015 16:33
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 17.11.14 |
|
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 30-05-2015 18:34
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
[quote]Erix rakstīja: Pirms tik kategoriski spriest, Tev vajadzētu saprast dažas lietas, par kurām, vai Tu neko nesaproti, vai izliecie, ka nesaproti. 1. Ir liela starpība starp 638 modeļa jawu un 634,360 un vecākiem modeļiem. Tā kā Tu runā par 12V tad saprotu, ka Tev ir 638. 638 modelim jau no rūpnīcas ir salīdzinoši moderns un pietiekami jaudīgs, lādējošs jau pie nelieliem apgriezieniem 12V maiņstrāvas ģenerators. Šāda veida ģeneratorus joprojām uzstāda visās automašīnām. Ir mainijie tikai ierosmes vadības veids. Sākot no elektromehāniskiem, elektroniskiem(gan kastīšu, gan tablešu veidā) līdz mūsdienu modeļiem kur ierosmi regulē borta dators. Tāpēc 638 jawai ģeneratora nepietiekošas jaudas vai uzlādes problēmas ir salīdzinoši nelielas, vai pat nav vispār. Tādēļ 638 modeli var pilnīgi mierīgi ekspluatēt ar oriģinālo ģeneratoru. 2. Pavisam cita lielta 634 un vecākiem modeļiem, kuriem ir pagājušā gadsimta 40 gadu konstrukcijas 6V līdzstrāvas ģenerators. Kurš pie mūsdienu prasībām braukt ar lieljām gaismām un pilsētas režimā uzlādēt akumulatoru praktiski nav spējīgs. Pats esmu piedzīvojis, ka pie krustojuma nospiežot bremzi sāk raustīties dzinējs, izslēdzot lielo gaismu var pārbraukt krustojumu. Te tad arī tā vape ir neatsverama. Pēc Vapes uzlikšanas esmu izbraucis daudzas lielās pilsētas Pēterburgu, Maskavu. Berlīni, Prāgu, Oslo, Stokholmu uc. Nav bijušas nekādas problēmas ar lādēšanu. 3. Cits jautājums ir par kontaktu sistēmu kā tādu. Tiesa mūsu vecāki un vecvecāki ar kontaktiem ir braukuši daudzus gadus un daudz km. Bet viņiem nebija citu iespēju. 4. Būtībā par to visu jau ir katran pašam jāizlemj. Kādu to moci vēlies restaurēt. Ja tik tiešām grib autentisku muzeja eksponātu, tad tas jādara līdz pēdējai skrūvītei ar autensku marķējumu un 12mm un 14mm galviņām. Kaut gan esmu dzirdējis, ka arī vienam otram 30 un 40 gadu aparātam ir "samuģītas" mūsdienu aizdedzes daļas. Tā pagari sanāca, bet nedaudz aizkaitināja tik kategorisks spriedums. Jeb varbūt es neuztvēru humoru? Un vēl nobeigumā. Brāķis vai sabojāties var jebkura detaļa, arī vapei, un arī vecajiem kontaktiem un indukcijas spolēm. Tikai tāpēc nevar teikt, katas ir s..s. Labojis AldisK uz 30-05-2015 18:52 |
|
|
turists |
Ziņojums ievietots 01-06-2015 08:15
|
Admin Ziņojumi: 653 Pievienojies: 14.02.12 |
Kādreiz brauca ar kontaktiem un regulēja tos nepārtraukti.. Man pieejamajos ceļojumu aprakstos kuros stāstīts kā čaļi laida uz Pamiru, Kaukāzu utt., praktiski vienīgā reālā problēma bija mūžīgi regulējamā aizdedze. Nu + vēl tas ka nebija normālu eļļu ko pie bendzīna jaukt, bet tas jau ir cits stāsts.. |
|
|
gacha2 |
Ziņojums ievietots 01-06-2015 09:33
|
Member Ziņojumi: 121 Pievienojies: 22.10.14 |
Mazliet atkāpe no šīs diksusijas. Regulators tika nomainīts - izmaiņu nekādu. Tika nomainīts Vape stators(tinumi) - izmaiņu nekādu. Tika novērota tāda lieta. Bez patērētājiem lādē 14.2V gan tukšgaitā, gan apgriezienos(ar nelielu atšķirību). Ja ieslēdz gaismas, tukšgaitā 12.2V, paceļot apgriezienus kādi 12.4V maksimums uzkāpj - praktiski nelādē. Bet, ja paceļ apgriezienus bez patērētājiem un ieslēdz patērētājums, lādē ap 13V. Bet kā palaid apgriezienus nost, nokrītas uz 12.2V un pa jaunam paceļot apgriezienus, lādēšana neceļas, stāv uz tiem 12.4V. Tad izslēdz gaismas ar paceltiem apgriezienus, lādēšana uzkāpj 14.2V, ieslēdz gaismas, lādē atkal kadi 13.3V, bet lenītem pie iedaļai nokrītas uz 13V. Noņemot apgriezienus, atkal spriegums nokrīt un kopā ar patērētājiem nevar pacelt lādēšanas spriegumu atpakaļ uz 13V. Te jau deva padomu par massām. Paziņa izteica ideju, ka varbūt pašam dzinējam nav īsti masas. Ielikts rāmi ļoti uzmanīgi, bieza krāsas kārta, cik nu tās trosītes. Vakarā būs jāizmēģina. P.S. ceru, ka manu domu var saprast.... |
|
Iet uz forumu: |