Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 5

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Ķēde
Aigars_R
Ķēde, ir ļoti svarīgs mezgls motocikla ekspluatācijā, tāpēc tās izvēle, kuru likt uz motocikla, ir ļoti būtiska.
Kā pieredze rāda, oriģinālā CZ ražotāja ķēde, diezgan ātri izstiepjās un ir jāveic tās pievilkšana.
Kad komplektēju (atjaunoju) savus JAWA 360, 638 motociklus, ķēdes ražotāja izvēlei, kuru likšu uz motocikla, pievērsu īpšu uzmanību. Es izvēlējos ķēdi no ražotāja ''DID'' (MADE IN JAPAN). Šī ķēde ir sevi ļoti labi pierādījusi tās pielietojumā aktīvajā sportā .Ļoti izturīga un ilgmūžīga (salīdzinot ar citu ražotāju markām).
Runājot par ķēžu eļļām - nezinu, vai šajos laikos vajadzētu tās vārīt(pēc vectēvu metodes), ja ir pieejami visdažādākie ķēžu eļļas aerosoli. Vēl JAWA motocikliem ir ļoti laba priekšrocība, ka ķēde atrodās slēktā vidē. Īsti jau nevag tiekties uz tiem skaļo vārdu brendiem, kā pieredze rāda, ar tas klusais ražotājs, spēj nodrošināt īpašu ķēdes eļļošanu. Patīkami , kad sportists (krosa vai enduro motocikls aktīvajā sportā) atbrauc pēc lielāka laika posma un jautā - ar kādu eļļu tu esi ķēdi eļļojis, jo izrādās, ka pat ar kārčeri un mazgājamaliem šķidrumiem, neesot varējis to nomazgāt...Jaucot ārā ķēdes posmu, tu viss ir smuki eļļains - ļoti patīkami, eļļa savu darbu dara.
Ar katru, no iepriekš minētajie motociklim, esmu nobraucis tiesa gan nedaudz vairāk par vienu tūkstoti kilometru, be ķēdi nav bijis vajadzības pievilkt.
Šis info ir vienīgi man subjektīvs viedoklis, bet būšu gandarīts, ja kādam tas ir palīdzējis moto ķēdes izvēlē...
 
gacans
Aigars_R rakstīja:

Ķēde, ir ļoti svarīgs mezgls motocikla ekspluatācijā, tāpēc tās izvēle, kuru likt uz motocikla, ir ļoti būtiska.
Kā pieredze rāda, oriģinālā CZ ražotāja ķēde, diezgan ātri izstiepjās un ir jāveic tās pievilkšana.
Kad komplektēju (atjaunoju) savus JAWA 360, 638 motociklus, ķēdes ražotāja izvēlei, kuru likšu uz motocikla, pievērsu īpšu uzmanību. Es izvēlējos ķēdi no ražotāja ''DID'' (MADE IN JAPAN). Šī ķēde ir sevi ļoti labi pierādījusi tās pielietojumā aktīvajā sportā .Ļoti izturīga un ilgmūžīga (salīdzinot ar citu ražotāju markām).
Runājot par ķēžu eļļām - nezinu, vai šajos laikos vajadzētu tās vārīt(pēc vectēvu metodes), ja ir pieejami visdažādākie ķēžu eļļas aerosoli. Vēl JAWA motocikliem ir ļoti laba priekšrocība, ka ķēde atrodās slēktā vidē. Īsti jau nevag tiekties uz tiem skaļo vārdu brendiem, kā pieredze rāda, ar tas klusais ražotājs, spēj nodrošināt īpašu ķēdes eļļošanu. Patīkami , kad sportists (krosa vai enduro motocikls aktīvajā sportā) atbrauc pēc lielāka laika posma un jautā - ar kādu eļļu tu esi ķēdi eļļojis, jo izrādās, ka pat ar kārčeri un mazgājamaliem šķidrumiem, neesot varējis to nomazgāt...Jaucot ārā ķēdes posmu, tu viss ir smuki eļļains - ļoti patīkami, eļļa savu darbu dara.
Ar katru, no iepriekš minētajie motociklim, esmu nobraucis tiesa gan nedaudz vairāk par vienu tūkstoti kilometru, be ķēdi nav bijis vajadzības pievilkt.
Šis info ir vienīgi man subjektīvs viedoklis, bet būšu gandarīts, ja kādam tas ir palīdzējis moto ķēdes izvēlē...
Iesakiet labu pārbaudītu pūšamo ķēdes eļļošanai ,kura sasūksies rullīšos...
 
Dalgo
Jebkura primitīvākā eļļa..
Tā ķēde tak ir pilnībā aizsargāta no putekļiem un ūdens, tad kāpēc ir janodarbojas ar mazohismu??
 
Aigars_R
Es saviem motocikliem (arī sportistu) izmantoju šādu eļļu:
Eurol Chain Spray Road & Racing
Jau vairākus gadus. Arī savam motociklam Honda CBF600 . Laba noturība eļļai ir ar uz centrbēdzii.
Mani šīs ķēdes eļļas eļļošana apmierina. Esmu to pielietojis vairāku gadu garumā.
Šī nav konkrētās ķēdes eļļas reklāma vai ieteikums, bet gan mans subjektīvs viedoklis. Ķēdes eļļas izvēle ir katra lietotāja ziņā.
001_6.jpg
 
Aigars_R
Dalgo rakstīja:

Jebkura primitīvākā eļļa..
Tā ķēde tak ir pilnībā aizsargāta no putekļiem un ūdens, tad kāpēc ir janodarbojas ar mazohismu??


Kā smērēsi, tā brauksi...
 
Kaarlis
Tak sen jau esu to "suni apēdis" un vairākkārt rakstijis! Ja nevar atcerēties, atgādināšu. Oriģinālā jawas ķēde no CZ nevelk vairāk par 4 tk. km.(vaļējā versijā: dandy, robby, tarvel...) Lai tās mūžu pagarinātu tā speciāli jāeļļo. Mūsdienu ķēžu aerosoli ir tendēti uz slēgto ķēžu rullīšu un zobratu virsmu aizsardzību. Tie NEDER veco ķēžu iekšējo daļu eļļošanai.Uz vairākiem moto ir novērots ka tā veido biezu slāni uz ķēdes elementu virsmas un neeeļo tapas. Mainot ķēdi un izjaucot savienojuma posmu izrādās iekšā rūsa.. Jawas ķēdei nav ar blīvslēgiem slēgti posmi kur smērviela iepildīta visam ķēdes mūžam!!!!.Pagaidām vienīgais atkostais ķēdes kopšanas veids ir līdzīgs kā sentēvu metodes- kvalitatīva biezā smērviela kurā izmērcē ķēdi. Te nu gan jāmēģina izšķirt kā ir lētāk un vienkāršāk jo eļļošanai domātie līdzekļi un darbastundas vienādojas ar jaunas ķēdes cenu. .
Laikam ierindas lietotājiem piemērotākā recepte: uzlikt, nobraukt, izmest. Un tas slēgtā versijā ir ap 10 līdz 14 tk km. Vaļējā līdz 4 tk km.
 
gacans
Labrīt,Priecīgas lieldienas!! Kārlim ir taisnība ,Jawas ķēde ir lētāka par dažu labu pūšamo smāķi , Tātad ņemam un liekam jaunu ķēdi un mierīgu sirdi braucam .....
 
Guntis
Káds izmērs jāskatās normāla motocikla izpratnē?
1.cik maksā DID ?
2.DID ir savienojama posms ar -atslēgu-,vai vajag speciālu ierīci?
 
Jancic
Tad pieturēšos pie varianta, nobraukt un izmest. Tieši tā, tā jawas ķede miljonus nemaksā. Mazgāt, ķēpāties, vārīt taukos negribas...
Bet kā man saprast, ka ķēde ir nokalpojusi??? Tikai tad , kad rats līdz galam un nospriegot vairs nevaru??? Vai ir vēl kam citam jāpievērš uzmanība?
Vienkārši negribas, lai ķēde aiziet pa gaisu brauciena laikā. To prieku izbaudīju, kad maucu pašā pirmajā retrotūristā. Viss ķēžu sargs ( 360 jawai) bija pilnīgās lupatās, sajūtas nebija patīkamas...
350 / 360
350 / 634.7
 
Kaarlis
Ķēdes ir nopērkamas visādas. Ir arī savienojuma posmi. Bet jārēķinās ka ķēde ar blīvslēgiem rada papildus slodzi. Mazjaudas motoru gadijumā pilnīgi lieki tādu likt. Tā jau oriģinālajās gofrās ir pietiekama berze.
 
Aigars_R
Guntis rakstīja:

Káds izmērs jāskatās normāla motocikla izpratnē?
1.cik maksā DID ?
2.DID ir savienojama posms ar -atslēgu-,vai vajag speciālu ierīci?


Es sev izvēlējos DID 428D. Komplektā nāk izjaucamais savienojuma posms. Samaksāju par šo ķēdi 23.00 euro.Pēc specifikācijas šī ķēde ir standarta. Ir ar iespēja izvēlēties no ražotāja piedāvājuma spēcīgākas uz izturību. Izvēles iespēja ir, atliek tik izvēlēties sev nepieciešamo, vajadzīgajām prasībām.
Kā šī konkrētā ķēde kalpos, to parādīs laiks ekspluatācijā.
specs2015.jpg
 
turists
Es pagājušogad uzliku TSUBAKI Japāņu ķēdi bez visādiem tur O vai X ringiem. Eļļoju ar Motul Pūšamajiem airasoliem.. ekspedīcijas laikā galīgi nenesas prāts uz nost ņemšanu un mērcēšanu. Rezultātā pēc iepriekšējās vasaras + 3 mēnešu ekspedīcijas viņa bija izturējusi 20k km, bet neieteiktu vairāk par 15k braukt jo beigās jau smiltis ruļļos darīja savu un viņa garumā stiepās ļoti raiti. Pēdējie 600km no Pēterburgas pagāja ar domu - nu kad tad viņa beidzot trūks, jo pa brīdim jau kāpa uz zobiem.., bet visu cieņu, līdz mājm izturēja. Rezervniece palika neaiztikta. Pirmos 6k km, viņa nestiepās gandrīz nemaz, pēctam gan sāka progresēt.
Pats tomēr sliecos šogad pamēģināt X-ringus. Rudenī varēšu pakomentēt. Smile
 
Kaarlis
Tieši par tevi iedomājos. Nesaprotu, kā tev tā ķēde tik ilgi izvilka?
 
turists
Domāju ka mana pieredze ir pietiekami jaudīgs tests jebkurai ķēdei, un droši varu teikt ka TSUBAKI taisa tiešām kvalitatīvu 428to ķēdi.
 
Guntis
Grūti(man)saprotams jautājums par ķēdēm.
Darīšu pa vecam,mainīšu ik pa 10.000km,jo tad (pēc maniem novērojumiem) faktiski necieš zobrati,vismaz uz viņiem -ietaupu-.

P.S. Arī jautājums par ķēdi. Ķēde oriģinālā(pēc manuāļa izmērot,nav pat pastiepusies ! arī salīdzinot ar jauno-ko pirku maiņai). Meistars apgalvo,ja es tagad apmainīšu mazo zobratiņju,tad ķēde nebūs jāmaina arī nākošos 25.000-30.000km. Ko es nesaprotu,ko neizprotu ? Zobratiņs un ķēde ir jauni(rezervē). Taisos braukt vēl ar veco komplektu(530 ķēde,uz odometra 28.000-patiesi).
 
Laacis_ar07
Manuprāt ķēdi var čakarēt zobratiņš kuram jau galīg plāni un īsi zobeļi,zinot Tevi Gunti,,Tu līdz tādiem toč nenodzīvosies!Grin
Ja laicīgi maina ķēdes esmu novērojis ka zobrati praktiski nedilst.un netikai mocim,,štīlam arī!Grin
Jawa bodē pirktās ķēdes(pie pareizas lietošanas,ja nevelkas pa dubļiem)kalpo ļoti labi,pa 5tūkstoši labi ja var kādu vijumu pievilkt!SmileŠeit mani var apstrīdēt mīlētāji raut jawu ratā,tur atbilde viena, sporta mocis jāpieregulē pēc katras gonkas!
 
klimpa
Sveiki! Vai kāds ir mēginājis velkošo zobratu taisīt ar 19 zobiem? JAWA 638.5 orgināli jabūt 17 zoboem man ir 18 , bet tomēr gribētos mazākus apgriezienus braucot uz 90km/h.
Labojis Kaarlis uz 06-05-2016 18:04
 
konuss
Un,ko pilsētā,visi ies garām.
 
klimpa
Tas nebūtu nekas traks, vairak būs jalieto 2 un 3 ātrums. Nezinu vai tā jābūt, bet braucot 90-95 tahometrs rāda nepilnus 4 tūkstošus.
 
konuss
Tā viņš ir.Arī jabkuram 600cc ir ap 5000rpm.
 
Iet uz forumu: