Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Andzs Jawa 634-1 1974g.
Andzs
Sveiki visiem Jawa draugiem!
Daudz esmu skatījies citu padarīto un saņēmos arī ielikt šeit kādu bildi no sava pēdējā motocikla garāžas piedzīvojumiem! Par restaurāciju nesaukšu, jo tik augstam līmenim nepretendēju.
Sākās ar to ka meklēju dokumentus 638.5, vai rāmi ar dokumentiem, jo ir šāds modelis, kuram vairs dokumentus nenokārtot (bijušais saimnieks viņā saulē). Ieraudzīju sludinājumu ar 634.1 1974. gada izlaidums un nolēmu, ķeršos klāt šim.
Tā arī tika iegādāts, sakārtoti papīri.
img_3392-001.jpg

Labojis AldisK uz 06-03-2020 17:55
 
Andzs
Motocikls bija sliktā kondīcijā, praktiski salasīts tikai, lai būtu kautkas virsū. Par laimi rāmis, motors, bāka,bardačoki, lukturis ir. Tās svarīgākās detaļas.
Motors īstais pēc nummura uz plāksnītes. Pēc sērijas numura 12. tūkstotis
Sāku ar pilnīgu izjaukšanu un rāmja remontu. Sametināju, pataisnoju kur vajadzēja.
Par laimi aizmugure nebija locīta.
img_3646-001.jpg

Labojis AldisK uz 06-03-2020 18:06
 
Andzs
Pirmajiem 634.1 ir dažas īpatnības, piemēram rāmim pie motora stiprinājuma iepresētas trijstūrveida ribas, pat alumīnija kāja ir savādāka.
img_3660.jpg
 
Andzs
Tālāk lieku kopā melno salikumu ar domu, ja kautkas jāpieloka, jāpielabo un vienkārši viss jāizmēģina, ieskaitot motoru. Drošvien profesionālā līmenī viss ir skaidrs ka derēs un strādās.
Protams visi gultņi tiek likti jauni, aizmugures dakšai saliku jaunu lupatbuksi un pārējās detaļas. Ieurbu smērēšanas nipeli.
Priekšējai dakšai štokus bija jātaisno un jāliek jaunas bukses. štokus uz virpas iztaisnot nav problēma un tad virsmu noslīpēt piepulēt.(no tā bildes nav)
img_3675_1-001.jpg

Labojis AldisK uz 06-03-2020 17:59
 
Andzs
Aizmugurējais dubļu sargs bija tāds bēdīgs un par cik sadabūju labāku no drusku jaunāka modeļa (pelēko), tad likšu to. Reālai braukšanai tā bebra aste - dubļu gumija arī būs jāliek, tapēc gumijas stiprināšanas urbumus atstāšu un likšu gumiju. Kaut šim modelim tāda nenāca! Nelielas atkāpes no orģinālā būs, tai skaitā aizdedze.
Starp citu nekur neatradu īsto rezerves daļu katalogu, ir tikai no 1975..76 gada, kurš ir ar nelielām atšķirībām, tā kā vismaz man viss 100% pēc modeļa nav dažas lietas pat zināmas.
img_3676-001.jpg

Labojis AldisK uz 06-03-2020 18:07
 
Andzs
Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši.
Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!)
Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi.
Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors.
Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju.
img_0044.jpg

Labojis Andzs uz 06-03-2020 16:25
 
Andzs
Motoram protams tika VAPE aizdedze, bez kuras, atklāti sakot diezvai kāds šodien brauktu tālāk par savu novadu!
Interesants priekš manis likās sajūga izspiešanas mehānisms. manuprāt tipisks PSRS racionalizācijas slimības piemērs Čehoslovāku izpildījumā,
Bet nu šim modelim tāds ir. Taupīts salīdzinājumā ir arī uz skaviņu(salīdzinot ar 360), kas tur elektrības kabeli pie bloka, tapēc, lai sajūga trose nepārberztu to, uzliku vara caurulīti un atsperi, kas to tur vietā.
img_0089.jpg img_0090.jpg

Labojis Andzs uz 06-03-2020 16:29
 
Andzs
Cik saprotu gāzes rokturim jābūt kā 360, lēnā ar gliemezi. Bet pēc nostāstiem varētu arī būt bijušas ar kruīzeri, itkā eksporta. Tapēc lieku to .
img_0083.jpg
 
otomars
kruiizs naaca jaunaakiem un pirmajiem modeljiem spoguljiem urbumi nav stuuree,jo taadu extru nepiedaavaaja Grin
Super Winkbuus veelviena kjirsene atgriesta dziivee
 
Andzs
Atlika tik vairs savilkt vadus un ierūcināt. Bildē sēdeklis jau uzlikts. Sēdekli pāršuva Uģis Rīgā - teicams darbs! Ko nevar teikt par sēdekļa apakšu. To pirku jaunu, Turku ražojums. Neprecīzi piemetināti stiprinājumi. Tos vajadzēja pārtaisīt!
img_0225_1.jpg
 
otomars
Andzs rakstīja:

Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši.
Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!)
Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi.
Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors.
Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju.


vai marku vareetu uzzinaat smeereiWink es sasmeereeju ar analogu tiem laikiem un shis baigi kuupeejaGrin litols24 ,kaa ari nav zinaams intervals smeereeshanai....
 
Andzs
otomars rakstīja:

kruiizs naaca jaunaakiem un pirmajiem modeljiem spoguljiem urbumi nav stuuree,jo taadu extru nepiedaavaaja Grin
Super Winkbuus veelviena kjirsene atgriesta dziivee



Taisnība. Spoguļiem jāliek kronšteini. Maniem ragiem ir vel tas izgriezums lēnajam rokturim un trosīti ievelk cauri ragiem kā 360
 
Andzs
otomars rakstīja:

Andzs rakstīja:

Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši.
Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!)
Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi.
Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors.
Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju.


vai marku vareetu uzzinaat smeereiWink es sasmeereeju ar analogu tiem laikiem un shis baigi kuupeejaGrin litols24 ,kaa ari nav zinaams intervals smeereeshanai....



Grāmatā ir par 10 000km, Smēres ķubiku nenofotogrāfēju, tagad ielikts smērpistolē un ārā negribas vilkt, bet atceros kur pirku, nobildēšu ielikšu bildi.
Man tik tur nepatika viena lieta, ka paralēli ir urbums no augšas, lai eļļotos arī no degmaisījuma. Sanāk ka smēre smērējot ies vieglāko ceļu, iespējams ārā uz cilindru.
 
otomars
tieshi taa skalojas tik taaGrin vismaz zin kad pilns piespiests uzreiz duumi biezaaki
 
otomars
tieshaam ,sajaucuWink intervaals bija ,smaakjim marka nebija


Andzs rakstīja:

otomars rakstīja:

Andzs rakstīja:

Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši.
Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!)
Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi.
Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors.
Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju.


vai marku vareetu uzzinaat smeereiWink es sasmeereeju ar analogu tiem laikiem un shis baigi kuupeejaGrin litols24 ,kaa ari nav zinaams intervals smeereeshanai....



Grāmatā ir par 10 000km, Smēres ķubiku nenofotogrāfēju, tagad ielikts smērpistolē un ārā negribas vilkt, bet atceros kur pirku, nobildēšu ielikšu bildi.
Man tik tur nepatika viena lieta, ka paralēli ir urbums no augšas, lai eļļotos arī no degmaisījuma. Sanāk ka smēre smērējot ies vieglāko ceļu, iespējams ārā uz cilindru.
 
Kaarlis
manām abām astotajām pārbūvēajiem dzinējiem nekas nekur neskalojās. Pilnīgas muļķības.PRETĒJI jocīgajiem viedokļiem, iespējams uzaudzēt dzinēja resursu 4* un 5* lielāku kā no rūpnīcas. Manai sarkanajai mau*kai motors nav bijis izņemts no rāmja jau vairāk kā 90 tk km kopš remonta- pārbūves. Un tas ir nežēlīgi slogojot regulāri tuvu max slodzēm un apgriezieniem.
 
Kaarlis
un jā, iepriekšējiem komentētājiem.... saskaņā ar jawas bībelēm dzinējus kopā montēt nedrīkst- sanāks īslaicīga eiforija ar brāķa novēršanu ilgtermiņā. Manus vecāka gada gājuma postus par dzinēju arī nevajadzētu izmantot kā totāli neaktuālus un novecojušus. Jaunākas publikācijas nesekos sakarā ar atsevišķu foruma lietotāju neadekvātu rīcību un komentāriem. Iespējams, šis tas tiks publicēts tikai Motodarbnīcas "Lapsas ".
 
aldisx3
Kaarlis rakstīja:

manām abām astotajām pārbūvēajiem dzinējiem nekas nekur neskalojās. Pilnīgas muļķības.PRETĒJI jocīgajiem viedokļiem, iespējams uzaudzēt dzinēja resursu 4* un 5* lielāku kā no rūpnīcas. Manai sarkanajai mau*kai motors nav bijis izņemts no rāmja jau vairāk kā 90 tk km kopš remonta- pārbūves. Un tas ir nežēlīgi slogojot regulāri tuvu max slodzēm un apgriezieniem.


Šeit Kaarlim pilnīga taisnība!!!
Labojis aldisx3 uz 11-03-2020 20:45
 
otomars
tad viss kaartiibaaWink
 
viktorsv
Labdien,jautājums Andžam vai kādam citam zinošam:vai 634.01 motoram ir savādāki izveidoti kanāli eļošanai­ ar degmaisījumu .salīdzinot ar 634.7? Kaarlim pārbūvēti motori,tāpēc laikam nevar izskalot.
P.s kautkā neticās ka pietiek uz 10tkkm piespiežot solidolu
 
Iet uz forumu: