Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 4

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Jawa 18 Perak 1954. gads
AldisK
Par strīpām Perakiem nezinu. Manam to strīpu vairāk praktiski nebija. 360-tajām šķiet bija vilktas ar roku. Ir gadījies redzēt diezgan neprecīzas. Arī sākoties masveida produkcijai uz PadSavienību, 360-tajām instrumentu kastes iekšpusē un iekšējais pakaļējais dubļubleķis nebija krāsoti, bet tikai gruntēti. Strīpas un dažādas uzlīmes esmu izmēģinājis dažādus variantus. Vislabāk man patīk, tās ielakot lakā. Perakam strīpas izvēlējos reklāmas firmā
1,5 mm platas zelta uzlīmes veidā. Zinu tā ir atkāpe no oriģināla, bet tā tas viss labāk turas un neberžas nost, kamēr laka turas. Būtībā jau arī mūsdienu krāsas un lakas nav kā oriģinālam. Tāpēc, ja nav iespēja saglābāt oriģinālu es par to neiespringstu.
 
otomars
skaidrs ,buus tuvu tam kaa bijaWink materiali mainaas ,bet lielos vilcienos restaureejot vajadzeetu ieveerot tehnologijuGrin nu es vismaz taa domaaju.
 
AldisK
otomars rakstīja:

skaidrs ,buus tuvu tam kaa bijaWink materiali mainaas ,bet lielos vilcienos restaureejot vajadzeetu ieveerot tehnologijuGrin nu es vismaz taa domaaju.

Jāāā, Tev taisnība, tehnoloģijai neatbilst daudz. Krāsojums ar mūsdienu krāsām un laku, neatbilst.Shock Riepas Mitas, neatbilst protektora zīmējums un firma.Angry Un skrūves gandrīz visas mūsdienu, lielākā daļa neržas, marķējumi galīgi garām. 7 mm skrūves virpotas no mūsdienu materiāla vispār bez marķējuma.ShockShock Aizdedze vape u.t.t. un tā joprojām.Angry
 
otomars
taa vinjsh ir,Frown kaads veel uzskruuve pumpainos uzgriezhnjus kuri tur nekad nav bijushi un sauc par restauraacijuGrin
 
AldisK
Ienācās šādas, tādas detaļas. Tūlīt pieskrūvēju.
20200404_203737.jpg
 
rechijs
...nekaitini moci....laid vaļā to sajūgu.... Grin
 
Andzs
Līdz braukšanai jau vēl neesi ticis, bet kā Aldi ir ar šo modeli? Vai ir tā ka tas ir daudz intresantāks par jaunāko 354 par 360 kur nu vel 638? Nu man vismaz tāds priekšstats ir par Jawu, jo jaunāks modelis,jo vienkāršots, materiāli, kvalitāte, ērtums utt!
 
Guntis
šis ir DAUDZ interesantāks,par ŠIRPOTREBU !
 
AldisK
Tīri tehniskā ziņā, tas ir pat vienkāršāks. Nav kustīga pakaļējā dakša ar buksēm. Nav hidraulisko amortizatoru ne priekšā, ne aizmugurē. Bet tāpat ir kustīgas daļas, kuras dilst. Aizmugurē alumīnija klucis ar atsperi, kurā iestiprināts ritenis slīd pa tērauda stieni. Zobrata pusē tas klucis bija krietni sadilis.Varēja diezgan viegli iebuksēt. Priekšā, kā Rīgas mopēdiem. Stienis ar atsperi slīd pa buksēm. Man palaimējās, ka šie mezgli nebija jāremontē. Kā nomainīt tajā garajā dakšas caurulē tās buksēs, un pēc tam dabūt precīzu diametru slīdošajam stienim, man nav ne vismazākās saprašanas. Elektroiekārta praktiski ir tāda pati, kā 354 un 360. Vienīgi tas mezgls ar atslēgu un ampermetru. Tā kā būs 12V vape, mainās + ar - uz korpusa. jāpalauza galva, kā samainīt ampermetram + ar-, citādi pie lādējoša ģenerators ampermetrs rādīs uz - pusi, bet ne uz + pusi. Motors ir līdzīgs kā 360, Praktiski daudz ir uzliekams no 360. Tur arī nav problēmu. Tīrīšana, krāsošana-Kā jebkuram citam. Man personīgi interesantāk tāpēc, ka tomēr tas ir retāks aparāts mūsu platuma grādos. Man pašam arī tāds izaicinājums. Detaļas gan caur Raimondu, gan čehu un slovāku i-veikalos var dabūt. Vienīgi ar to jauno detaļu kvalitāti tā ir kā ir. Par stūri jau rakstīju. Tad man teica, ka es esot nopircis turku s,,,u. Bet pakaļējo bremžu ārējā sviriņa. Smuka jauna hromēta, cena ap 11 eiro. Tā ir sametināta no divām plāksnītēm. Tad lūk vienai plāksnītei nūtis ir uz iekšu, otrai tieši pretī nūtis uz āru. Uzliec nu! Mazā nažvīlīte rokā un pēc pusstundas darba sviriņa vietā. Turku vai čehu? Negribas ticēt, ka šos mazos štruntus taisa Turcijā. Varbūt man tikai gadījās brāķis? Labi. Priekšējās bremžu trosītes apvalks nestiprinās bremžu vākā,bet priekšējā dubļubleķa vienā no stiprināšanas speciāli izvirpotā skrūvē. Skatiet bildi. tad lūk skrūvē izurbtais caurums par 0,5 mm tievāks par trosīšu metāla uzgaļiem. Jāpiestrādā atkal ar mini frēzīti. Teiksiet, ka tās skrūvēs taisa Turcijā. Es šaubos. Tā pie tām jaunajām detaļām nākas piestrādāt, lai varētu pielikt.
perak-schraubvobremsperakzn-380-380-1416251210.jpg

Labojis AldisK uz 08-04-2020 22:01
 
aivarsz
Malacis. Nav gluži vienkāršs reanimācijas objekts. Veiksmi tev atjaunošanas procesā. Bet, droši vien, 4000 km tripā ar šo raritāti, kas aprīkota ar bagāžas kastēm, nedosies. Nākamgad, jāsāk Kandavā būvēt mazo stikla mājiņu, kur visus savus projektus rādīt interesentiem. Jeb, moš, Ragaciemā?
 
Laacis_ar07
Aldi,ampermetram pārzīmē polaritāti! kur bij plus būs mīnuss!
 
AldisK
Laacis_ar07 rakstīja:

Aldi,ampermetram pārzīmē polaritāti! kur bij plus būs mīnuss!

Jā. Bet tas ir tas vienkāršākais risinājums. Ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu.
 
otomars
vagbuut troses ir savaadaakas nekaa originaalaas
 
gacans
AldisK rakstīja:

Laacis_ar07 rakstīja:

Aldi,ampermetram pārzīmē polaritāti! kur bij plus būs mīnuss!

Jā. Bet tas ir tas vienkāršākais risinājums. Ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu.
Neesmu personīgi to ampermetru rokā turējis ,bet domāju ,ka viņam divi izvadi ,maini vietām pēc patikas ,attiecīgi bultas virziens mainīsies !!! Ja pa jaunam būs - uz masu un + caur amp ,tad amp samaini galus un vajadzētu būt ok !!
 
AldisK
gacans rakstīja:

AldisK rakstīja:

Laacis_ar07 rakstīja:

Aldi,ampermetram pārzīmē polaritāti! kur bij plus būs mīnuss!

Jā. Bet tas ir tas vienkāršākais risinājums. Ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu.
Neesmu personīgi to ampermetru rokā turējis ,bet domāju ,ka viņam divi izvadi ,maini vietām pēc patikas ,attiecīgi bultas virziens mainīsies !!! Ja pa jaunam būs - uz masu un + caur amp ,tad amp samaini galus un vajadzētu būt ok !!

Tas jau man ir skaidrs. Bet tas jau tai shēmā ir iebūvēts ar tādām metāla šinām. Un turpat savienots ar slēdzi. Kaut kas būs jāmēģina pārgriezt, kaut kas jāurbj, jāgriež vītne, ja to varēs, un pēc tam ar vadiem apiet otrādāk. Vēl neesmu tam nopietni pieķēries.
Labojis AldisK uz 11-04-2020 09:08
 
AldisK
Beidzot dabūju motora blokus no restaurācijas. Laika zobs un slikta uzglabāšana tos bija krietni pabojājis. Malas daudzās vietās bija korodējušas. Dakšinu asij stiprinājuma vieta nolauzta. Vienkāršākais un vieglākais būtu bijis paņemt blokus no 360 modeļa. Praktiski gandrīz vienādi. Pateiks tikai zinātājs. Bet gribējās saglabāt šim projektam oriģinālos blokus. Tā iemetināja gabalus no citiem nederīgiem blokiem. Uz audzināja asītes stiprinājuma vietu. Pēc tam visu noslīpēja un izurba caurumus. Tagad varēšu ķerties pie motora salikšanas. Jāskatās, lai tur arī kādi brīnumi neizlec. Jo no oriģinālajām iekšām man nav nekā. Ceru, ka viss derēs no 360 modeļa.
20200513_205727.jpg 20200513_205620.jpg 20200513_205608.jpg 20200513_205538.jpg
 
rechijs
Hei.
Par ampermetru.
Nekādi izvadi vietām maināmi tur nav.
Marketos var nopirkt plāksnītes ar jau samainītu polaritāti.
Taču izdabūt ampermetru no tās čaulas ir nereāli.
 
AldisK
rechijs rakstīja:

Hei.
Par ampermetru.
Nekādi izvadi vietām maināmi tur nav.
Marketos var nopirkt plāksnītes ar jau samainītu polaritāti.
Taču izdabūt ampermetru no tās čaulas ir nereāli.

Es jau nedaudz iepriekš rakstiju par šo variantu. Tur pat nav jāpasūta plāksnīte. nedaudz jāpadarbojas ar krāsu. Bet man gribas ievērot šo principu.-ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu.
Ja, nevarēs un nesanāks, tad arī pārzīmēšu to plāksnīti. Ja, labi padomā, bieži var daudz ko izdarīt.
Labojis AldisK uz 29-05-2020 09:07
 
rechijs
Aldi, Tev ampermetrs strādā?
Bieži vien tie ir izbeigušies. Bultiņas sprūst, vai nav vispār.
Jā sazīmēt var tur uz esošās plāksnītes. Jautājums ir tikai par to vai sanāks izdabūt pašu ampermetru no atslēgas korpusa ārā nesabojājot pašu ampermetru?
 
AldisK
Kad tikšu līdz ampermetram, tad arī redzēšu. Ja, kas iznāks, sabildēšu un mēģināšu aprakstīt. Bildēs esmu redzējis arī šī mezgla dažādus izskatus. Vai arī iekšas dažādas, nezinu.
 
Iet uz forumu: