Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Un vēlreiz par pulēšanu.
Kaarlis
Jau ilgāku laiku sanāk vērot ļautiņu centienus pēc spožuma. Ļoti dažādi ir paņēmieni, kā to veic un tik pat dažādi ir pašu pieņemtie kvalitātes kritēriji. Veicot vairākus darbus ziemas garumā, esmu nonācis pie saviem paņēmieniem un izpratnes par darba kvalitāti. Te gan jāatgādina, ka lielākoties, pulēšanas darbi jāpieskaita pie šķūninga nevis restaurācijas, taču lai nu tas paliek katra paša ziņā.
Pirmais un galvenais uzdevums visā darba procesā ir NESABOJĀT detaļu. Ļoti bieži nākas redzēt detaļas ar dziļām korozijas vai mehānisku defektu pēdām, kas uzspīdinātas līdz mirdzumam vai arī izslīpētus uzrakstus, sabojātas kantes un lējumu līnijas. Šis darbs faktiski nedaudz līdzinās tēlnieka darbam, jo ir jāizjūt un jāsaglabā detaļas forma, to diezgan pilnībā kopējot. Man viss sākas ar p80 slīpēsanas disku un fleksi- ar šo tiek noņemts lielais slānis ar korozijas robiem vai dziļajām porām, kā arī, ja nepieciešams, pielabota forma. Pa to starpu var paņemt rokās lielo vīli un pielīdzināt malas grubuļainās kantes. Par sliktu nenāk noslīpēt arī to virsmu kas pieguļ citām detaļām- sliktāt to būs darīt vēlāk.
Šajā etapā var atstāt sīkus bojājumus jo talākajā smalkākas apstrādes procesā, tie izzudīs tā vai tā.


Tālāk darbs smilšpapīra ripai ar rupjumu p100 vēlams lai apstrades virzieni krustotos tādejādi neļaujot virsmu deldēt viļņveidīgi



tad kad tas paveikts, laiks paša izdomai, vīlītēm, frēzītēm un vēl nez kam lai piestrādātu pareizas kantes un uzrakstu maliņas- tas palīdzēs saglabāt tās tādā pašā augstumā kā bija.
Tālāk smilšpapīrs p400, p600 un p1000, p2000, visi lietojami ar ūdeni!


Līdz izdodas nonākt līdz aptuveni šādam rezultātam

Nu jau var sākt domāt par pašu pulēšanu. Apstrādāta detaļa ir tik gluda, ka pietiek ar pilienu pastas un nedaudz paberzt ar pirkstu, lai jau iegūtu spīdīgu virsmu.


Tālāk tiek sarīkots konkurss Autosol vs Unipol- vērtējiet paši:


Starpību nepamaniju ne rezultātā, nedz arī pulēšanas ilgumā. Laikam jau abrazīvais sastāvs abām pastām ir vienāds, starpība varētu būt saistvielu sastāvā. Vai antikorozijas aizsardzība vēlāk atšķirsies? Nezinu. Te nu lūk rezultāts! Mūsu pagājušā brauciena labvēļi varētu priecāties...

Tā nu ir nopulēta detaļa pilnībā kopējot tās virsmas formu, tomēr atstājot sīkus, tikai ļoti tuvu redzamus virsmas defektus. Par to nav īpasī jāsatraucas jo ik pa laikam kopjot detaļas tie izpulēsies tā vai tā. Ka papildu arguments jāmin fakts, ka lai kā arī nepūlētos, kaut ko palaist garām izdosies tik un tā. Tas arī viss.
Kāds varētu padalīties ar informāciju pieejamās ķīmijas klāstā, kas paredzēta tālākai virsmas kopšanai un aizsardzībai. Kā jau daudzi to jau ir pieredzējuši, viena reize automazgātuvē aizslauka visas pūles miskastes virzienā!
 
Guntis
skaisti,bet kā jau Kārlis minēja ...ātri darba rezultāti pazūd(moika) Sad
 
Dezinfektors
Spīdums pēc moikas pazūd? Ūdens ietekmē veidojas opksīda kārta, vai kas tur notiek? Sakiet no kā mocis jāsargā Grin
 
KarlisV
Ar spodrināšanu nodarbojos pirms gada. Diezgan aizraujošs pasākums.
Vienīgi saskāros ar tādu lietu, kreisā puse sanāca spožāka, bet labo kā arī necenstos, neizdodas uzpulēt tik labi. Noslīpēju diezgan pamatīgu kārtu.
Kreiso droši ka tos 50 gadus eļļa sargājusi, kā jau agrāk kaut kas pilēja un sulojās.
 
Guntis
Nu arī ūdens protams zog spīdumu,bett tad būtu minēts -lietus-,laika apstākļi.
Mēs abi runājam par -moiku-,jeb ķīmiju... piedevām pie ūdens,ja tā labpatīk Smile
 
Kaarlis
Jeb kura skābi saturoša ķīmija melnina alumīniju. Par to, ka vāki ir dažāda spīduma nav jabrīnās, jo tiek izmantoti dažādi alumīnija sastāvi jeb sakausējumi. Vis labāk moto mazgāšanai izmantot ļoti neitrālu auto šampūnu un darīt to pašrocīgi.
 
aivarsz
Par tālāko virsmu aizsardzību: Ja motocikla virsmas pēc katras mazgāšanas tiks noslaucītas un pēc tam apstrādātas ar silikona bāzes aerosolu, neskopojoties (ir vēl dažādi citi līdzekļi jeb vaski, kas veido aizsargkārtu), pēc tam ļoti viegli uzpulētas ar lupatiņu, veidosies diezgan laba aizsargkārtiņa, kas
1) aizkavēs uzpulēto alumīnija virsmu oksidāciju
2) atgrūdīs dažādus netīrumus
3) ļaus daudz vieglāk nomazgāt vai notīrīt eļļas un kukaiņu traipus.

Tādejādi nākošā mocīša mazgāšana kļūs daudz vieglāka. Te jābilst, ka stipri jāpārdomā, kādus mazgāšanas līdzekļus izmantot motocikla mazgāšanas procesā. Ir redzēti gadījumi, kad cilvēciņš izmantojot pārāk agresīvu, koncentrētu vai nepiemērotu ķīmiju ar vienu eksperimentu sabojā visas iespējamās vieglmetālu virsmas, pie tam, visai neatgriezeniski.
 
Krisjanis
Es arī aplauzos ar tām mazgātuvju ķīmijām.. viss kaķim zem astes. BET!! pietiek drusku pamīļot jau mīļotos vākus ar lupatiņu, kura saziesta ar to dzelteni-melno tūbiņu, un smaids atkal līdz ausīm. bet es jau vienkārši aizbraucu uz mazgātuvi, puikas iedod man visu rokās, bet uz pulējumiem nepūšu viņu ķīmiju, kas ir gan laba, bet gan breik klīneri! un tad ar šampūniņu! bet uzpulēt chromu un alumīniju lieku reizi nekad nenāk par ļaunu!
 
Arnis z
Man ir sliktas atmiņas par dzinēja mazgāšanas līdzekļiem.Tagad nepateikšu marku,bet ir tāda ķīmija dažādiem ražotājiem, kuru uzpūš- pagaida 5 minūtes- eļļa sadalās un smuki nomazgājās ar ūdeni. Kad mana WLA42 melninājumi sāka palikt zilgani-izlasīju instrukcijā-nedrīkst pieļaut tiešu saules staru iedarbību mazgāšanas procesā.
Divos vārdos par pulēšanu un cita veida uzskaistināšanu.
Šo jautājumu esmu uzdevis vairākiem atzītiem AAK restauratoriem un atbilde ar mazām niansēm vienmēr bija viena-vienmēr ir bijuši modeļa prezentācijas eksemplāri.Tās pašas JAWAs ar pulētiem karteriem un hromētām skrūvēm.Ja tas ir ievērots, pat prasīgākā novērtēšanas komisija, neko daudz nevarēs piesieties.
 
aivarsz
Arnis z rakstīja:

Man ir sliktas atmiņas par dzinēja mazgāšanas līdzekļiem.Tagad nepateikšu marku,bet ir tāda ķīmija dažādiem ražotājiem, kuru uzpūš- pagaida 5 minūtes- eļļa sadalās un smuki nomazgājās ar ūdeni. Kad mana WLA42 melninājumi sāka palikt zilgani-izlasīju instrukcijā-nedrīkst pieļaut tiešu saules staru iedarbību mazgāšanas procesā.
Divos vārdos par pulēšanu un cita veida uzskaistināšanu.
Šo jautājumu esmu uzdevis vairākiem atzītiem AAK restauratoriem un atbilde ar mazām niansēm vienmēr bija viena-vienmēr ir bijuši modeļa prezentācijas eksemplāri.Tās pašas JAWAs ar pulētiem karteriem un hromētām skrūvēm.Ja tas ir ievērots, pat prasīgākā novērtēšanas komisija, neko daudz nevarēs piesieties.


Dažādiem ražotājiem ir ļoooooti dažādas ķīmijas, kas mēslus noceļ no ārējām un arī iekšējām virsmām ar ūdens dispersijas metodi. Ir lētāki, ir arī saudzīgāk līdzekļii, ber, tie, parasti ir viennozīmīgi dārgāki.Jāsaprot, ko tad īsti mazgāsim? Par da jebkādu mazgājošo un apkopes līdzekļu pielietojumu- nevienu nelietojiet uz karstām virsmām, vai tiešu saules staru iedarbības gadījumos. Viss būs slikti.
 
aivarsz
Kaarlim:

Tagad arī tavā darbnīcā ir iemēģināti dažādi uzpulēšanas līdzekļi. Radies zināms viedoklis par izmēģinātajiem produktiem. Sākot ar vecu vecajām labajām dažādu cietību zaļajām pastām. Pēc tam, ar dažām jocīgajām, pat ar roku viegli uzpulējamajām. Tev gadījušies labākie izstrādājumi. Bez reklāmas smakas- esmu izmēģinājis ap 30 dažādus produktus, kas dod labus rezultātus. Gala verdikts- par Autosol, kas nav slēpta reklāma), neko labāku vēl neesmu lietojis. Plusi atklājas kompleksi, un mazliet vēlāk. Uzpulē un aizsargā. Otrs tevis pielietotais līdzeklis tev parādīs savu kvalitāti pēc gada uz tā vāka. Jebkurā gadījumā, labs darbs, un laba skola..
 
elf
Mazgāšanas līdzeklis ko izmantoju ir HS-10....tirgoja Apemotors...bet kā skatos vairs viņiem nav,blin! Ideāls koncentrāts kurš tika šaidīts 1:10.....izmazgā pat no plastmasu švīciņām visus netīrumus....nu tas vairāk krosa močiem.Veido spīdumu....nu baigi labais līdzeklis...Kad aizbraucu uz skati ar moci ...paskatās....bet likās ka tev jauns mocis....
Aivarz....varbūt lūdzu noskaidro par šo HS-10....bet tieši to nevis ekvilivantu produktu...
Par pulēšanu,ja pulējat ar filca ripu galvenais neliekat lielus apgriezienus un nespiežat stipri detaļu pie ripas.....rauj ārā gabaliņus no virsmas....
-----ne
 
aivarsz
Elf-
Produkts HS-10 un HS-20 (10 un 20 litru fasējumi) nav nekur pazudis. Tikai turam noliktavā ļoti mazu līmeni, jo šis nav plaša patēriņa produkts. Ir tikai kādi 20 klienti, kas šos regulāri iegādājas. Un tilpums ir tāds, ka nemaz tik ātri nav izlietojams. Ja tev vajag, bet nav uz vietas, iesūti pasūtījumu e-komercijā, Vēlākais nedēļas laikā atprečosim. Jeb, variants 2- zvans man, iespējams, varēšu sariktēt ātrāk. Šobrīd noliktavā līdzīgās cenās ir pieejams WOLF izstrādājums COLDCLEANER 20 litru kannās.
 
Kaarlis
Mazliet paturpināšu iesākto darbu aprakstu. Šoreiz dienas kārtībā ir bremžu vāki. Lai tos varētu likt vietā, ir divi ceļi ejami. Pirmais: rūpīgi notīrīt un nedaudz uzspodrināt. Izskatīsies kā veci bet labi saglabājušies. Otrais- pucēšana pa pilnu programmu. Galvenais atkal visā procesā ir detaļu nesabojāt bet gan saglabāt vai pat uzlabot tās formu un kopējo izskatu. Tajā skaitā dekoratīvā lējuma pumpiņas un precīzus uzrakstus. Tas visumā daudz darba neprasa, taču apmales gan. Iesākumā jāizslīpē švīkas, poras un robi, tad jānolīdzina maliņa pa perimetru un tad jāsagatavo virsma pulēšanai, 1. bilde- noslīpēta mala izveidojot precīzu plakni.

Šeit netiek izmantoti nekāda veida darba galdi- viss ir roku darbs.
Te jau apstrādāts ar 1000 smilšpapīru:

Te jau ar 2000
[URL=http://www.bildites.lv/viewer.php?file=7qlcjomjkwuekfkht7y9.jpg]
[IMG]http://www.bildites.lv/images/7qlcjomjkwuekfkht7y9.jpg[/img] is not a valid Image.[/URL] un vsbeidzot uzpulētās detaļas ar iecienīto pastu. Ja skatās gaismas atspīdumu, tad tas ir vienāds jebkurā leņķī un bez jebkādiem mērinstrumentiem apliecina plaknes precizitāti! Smile

Un kā jau ierasts- uz pulēšanu patērētais laiks- max 15 minūtes uz abiem vākiem! Virsmas sagatavošana pulēšanai- tas jau ir cits stāsts.Wink
 
aivarsz
Rezultāts tiešām skaists. Lai ilgstoši šo saglabātu- nekad netaupīt silikona bāzes klājumu, vai cita veida vaska slāni. Lai veicās.
Labojis aivarsz uz 22-03-2013 00:41
 
Kaarlis
Tā arī neviens pagaidām nav ieteicis alumīnija aizsardzībai paredzētu ķīmiju.
 
Guntis
Nevaru ieteikt,ja es pat lāga nepulēju.
 
AldisK
Nesmu noskaidrojis, bet mans garāžas kaimiņš, kurš strādā Vess motorā par krāsotāju kaut ko izmeta par speciālu caurspīdīgu laku. Tiesa viena litra cipari šķiet bija diezgan iespaidīgi. Vajadzētu kārtīgi aprunāties.
 
Jancux97
a kā ir? to visu slīpēšanu var darīt ar parastu smilšpapīru un ar roku bez flekša? un kas tā ir par pastu ko pēc slīpēšanas klāj, tā kura pelēkā krāsā ir bildē uzklāta?
Labojis Jancic uz 30-06-2013 23:31
 
robitis
ar fleksi slīpējot robus tik uztaisīsi....
 
Iet uz forumu: