Apskatīt tēmu
Blaķene- stūres purināšana.
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 21-05-2012 00:16
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Ar laipnu "iedgars" atļauju publicēju viņa skatījumu uz lietām un sūtījumu manā privātajā pastkastē par tēmu. Problēma ir aktuāla. Citēju: No sākuma uzliek savērsumu pēc instrukcijas, lai moci nevelk uz labo pusi, tad aptuveni sagāzumu, tie 2 grādi uz āru. Bet šo parametru ir jāpieregulē, tā lai reālos ceļa apstākļos pie jebkuras noslodzes (viens vadītājs, vadītājs + cilvēks blaķenē, vadītājs + aizmugurē un visi 3 cilvēki, pie kam visi ap 70 kg) pie ātruma ap 70 km/st atlaižot rokas no stūres ietu taisni un stūre nevibrētu pat bez dempfera!! Dempferis tikai mazina iespēju stūres vibrācijai un neļauj izsist stūri no rokām, bet ja regulācija ir ne visai precīza, tad stūres kratīšanu nenovērš! Es kādus 10 gadus nobraucu bez dempfera, jo pie manas Iž Plaņeta Sport priekšējās dakšas to dempferi nemaz pielikt nevarēja. P.s. mainoties ātrumam arī moci var vilkt gan uz vienu, gan uz otru pusi, kā arī vai ir stikls uz blaķenes vai nav. Ja gribi vari ielikt forumā! Ceru, ka kādam palīdzēs. Pats, godīgi sakot jau 2 dienas lauzu galvu, kā šo procesu tehniski īstenot. Punkts 2- mans darba kolēģis, kas dikti daudz savulaik ir nobraucis ar emku, šo sagāzumu ieteica regulēt gaitā, ķerot pareizās izjūtas. i_edgars papildinājums: Es jau to pašu teicu! Sākumā 2 grādi uzliek aptuveni, tad pieregulē gaitā ar dažādām slodzēm, ar ātrumu 70 vai tādu kādu parasti brauksi uz reāla ceļa posma. Bet neder ceļi ar pamatīgu kūkumu - tādu ir maz. Labojis aivarsz uz 21-05-2012 18:06 |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 22-05-2012 21:26
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Šodien braucot nonācu pie slēdziena, ka stūres purināšanas frekvence sakrīt ar riteņa apgriezienu skaitu- kaut kas jāmeklē astotniekos, olās un tamlīdzīgos jociņos, droši vien, kombinācijā ar riteņu ģeometriju. Lai gan izteikta purināšana ir aptuveni līdz 50 km/h, arī pie 100km kaut kas ir jūtams. Vispār jau riteņu ģeometrijā galvenie faktori ir sagāzums, šķērsgāzums un savirze- ne viens no tiem automobīlim neizsauc nekādas vibrācijas, ja nav katastrofāli šķībi- piemēram pēc avārijas, toties savērpti bremžu diski savu ļauno darbu veic ar uzviju. Ko par šo domāju? Tikai to, ka mocis ar blaķeni teorētiski būtu jāuzskata par pakaļpiedziņas trīsriteņu automobīli... ko par to teiktu savirzes regulētājs, kas dien dienā strādā pie stenda? |
|
|
turists |
Ziņojums ievietots 22-05-2012 23:43
|
Admin Ziņojumi: 653 Pievienojies: 14.02.12 |
nevar gadīties, ka vienkārši kāds no ratiem ir pamatigā disbalansā iebraucis? |
|
|
Peteris |
Ziņojums ievietots 24-05-2012 12:37
|
Senior Member Ziņojumi: 228 Pievienojies: 15.02.12 |
Gribu pajautāt vai stūres gultņi ir noregulēti pareizi, ceru, ka amortizatoru bukses nav izdilušas! |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 20-06-2012 13:42
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Šodien nomainiju priekšējo riteni, pat īpaši ar balansēšanu neaizrāvos, vienīgi jāpiezīmē, ka riepa gan uzmontēta jauna. Rezultāts pārsteidzošs- purināšana pazuda gandrīz, bet ne pilnībā. Braukt tagad ir forši, purekli var dabūt tikai atlaižot rokas no stūres. Parādās jautājums, vai efekts, ka velk uz dažādām pusēm atkarībā no slodzes ir novēršams. Piemēram bremzējot ar motoru velk pa kreisi, dodot mizā- pa labi, uzturot vienmērīgu gaitu, piemēram 90kmh, iet taisni? |
|
|
djmaxx |
Ziņojums ievietots 20-06-2012 16:06
|
Junior Member Ziņojumi: 23 Pievienojies: 27.03.12 |
Domāju ka tas nav novēršams. Man arī atkarībā no slodzes nedaudz velk vai pa labi, vai kreisi. |
|
|
elf |
Ziņojums ievietots 14-08-2012 09:23
|
Member Ziņojumi: 141 Pievienojies: 28.03.12 |
Kādreiz ar 634+blaķene tika nobraukti ap 35 000km.Izregulējos visādi...nu es nedabūju lai visu laiku ietu taisni.Dod virsū velk pa labi,atmet velk pa kreisi.....spranda ātri vien sāka sāpēt no stūres turēšana.Līdz Amatas kalnam pie Cēsīm varēja aizbraukt,tad bij jāguļ uz soliņa lai spranda atietas... Tad vēl ar blaķeni tāda īpatnība....lietus laikā ja blaķenē ir pasažieris uz gluda asfalta braucot ar 90km/st sāk buksēt velkošais ritenis....pat braucot no kalna.... -----ne
|
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 07-10-2012 00:24
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā. 1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu. 2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu. PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais. Labojis aivarsz uz 07-10-2012 00:46 |
|
|
aigars |
Ziņojums ievietots 07-10-2012 09:38
|
Senior Member Ziņojumi: 317 Pievienojies: 14.02.12 |
Krāsa demferim ir regulējama uz pareizo, bet vai to pašu demferi nevar pielikt mocim otrā pusē, lai fasādē nerēgojas? |
|
|
Peteris |
Ziņojums ievietots 07-10-2012 10:34
|
Senior Member Ziņojumi: 228 Pievienojies: 15.02.12 |
aivarsz rakstīja: Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā. 1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu. 2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu. PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais. Nezinu par purināšanu, bet foto nemaz nav sliktāks par retrojawas misenēm ! |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 07-10-2012 21:32
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
aivarsz rakstīja: Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā. 1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu. 2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu. PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais. Te jau pat nevienu motociklu nevar vairāk ieraudzīt, kur nu vēl kaut kādu rozā vai oranžu štruntu zem bākas. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 07-10-2012 21:35
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
AldisK rakstīja: aivarsz rakstīja: Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā. 1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu. 2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu. PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais. Te jau pat nevienu motociklu nevar vairāk ieraudzīt, kur nu vēl kaut kādu rozā vai oranžu štruntu zem bākas. Sešas tālās ieslēgtas... |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 07-10-2012 22:16
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
aiz vējstikla blaķenē vēl divas tālās! Merged on October 07 2012 23:55:13: aigars rakstīja: Krāsa demferim ir regulējama uz pareizo, bet vai to pašu demferi nevar pielikt mocim otrā pusē, lai fasādē nerēgojas? Sarežģītāk, traucē blaķenes stiprinājuma kronšteins. Visādi citādi, tas jau būtu veikts. Labojis aivarsz uz 07-10-2012 23:55 |
|
|
reibca |
Ziņojums ievietots 26-11-2013 14:19
|
Newbie Ziņojumi: 4 Pievienojies: 26.11.13 |
Es ar nupat pieliku velorex 562, izbraucu stūri purina arī lēnām braucot. ko darīt. vai kads var saregulēt, pārbaudīt? |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 26-11-2013 21:45
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Izskati rūpīgi visus trīs riteņus- vainīgi astotnieki un olas! |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 27-11-2013 00:28
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
ss Visdrīzāk, ka Kaarlim ir taisnība. Ja īsti nē, jāpataisa eksperimenti ar sagāzumu un savērsumu. Diezgan sen šī problēma ir pieminēta gan šajā forumā, gan arī citos.Mani piemeklēja, lēnā garā atrisināju |
|
|
reibca |
Ziņojums ievietots 30-11-2013 20:00
|
Newbie Ziņojumi: 4 Pievienojies: 26.11.13 |
Labi apskatīšu riteņus. Sākšu ar blaķenes,tad priekšējo tad aizmugurējo, laigan braucot solo tākā viss bija kārtībā.... |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 01-12-2013 20:39
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Tieši tā. Sāc ar blakenes riteni. |
|
Iet uz forumu: |