Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 5

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Cinkošana un hromēšana.
AldisK
Šodien aizvedu uz Aizputi detaļas cinkošanai. Kā arī dažas paša sagatavotas detaļas hromēšanai.Redzēsim kas sanāks, jo tur zem hroma neliek varu.
 
aivarsz
Gaidu tavu viedokli par rezultātiem ar nepacietību. Pagaidām, viss kas bijis saistīts ar hromēšanu, manī ir radījis tikai negatīvas emocijas. Vai nu kvalitātes, vai attieksmes, vai pasūtījuma izpildes termiņu dēļ. Diemžēl. Un nevaru saprast vienkāršu lietu. Cilvēkiem dod darbu. Īpaši nekaulējās par samaksu. Un, atkal kaut kas nav labi. Tā vai savādāk, manis apzinātie hroma veči, pagaidām man uzdzen tikai zoseni un mazliet sabojātu garīgo.
 
AldisK
Šodien biju Aizputē pēc detaļām. Attieksme draudzīga, lietišķa nedēļas laikā viss gatavs. Kaparu tur neliek, bet to es zināju un apzināti gāju. Detaļas es gatavoju pats. Cena tāpēc draudzīga, bet par rezultātu var vainot tikai sevi. Hroms ir labs un spožs, bet visa mana neizdarība ir redzama. Slīpējot un pulējot visi palikušie mazie melnumiņi(lasi rūsiņa) ir redzami. Ja tā ļoti piekasīgi pēta, jo tālāk skatās jo labāk. Sagatavojot šīs detaļas sapratu, ka tā darbietilpīgākā daļa un arī varbūt dārgākā maksa ir par detaļas sagatavošanu. Ļoti grūti sagatavot stipri parūsējušas detaļas, kur rūsa ir dziļi.Iznāk ka visa detaļa jānoslīpē līdz tādam dziļumam, kā rūsas dziļums. Tad padomājiet, slīpēt visu detaļu, kamēr tā paliek par kaut kādām milimetra daļām plānāka. Tur vajag izcila pacietība un nervi, sevišķi ja nevar pielietot instrumentus.Vis tas pats attiecas uz cinkošanu. Labāk saslīpētas detaļas, labāk izskatās.
Rezumē: Labāk kā nehromēts, bet jauns ir jauns. Ja nevar dabūt jaunu, jamēģina atrast detaļu, ko rūsa skārusi pēc iespējas mazāk un ne ļoti dziļi. Pie apstrādes jāpiestrādā ļoti nopietni. Materiālam pirms hromēšanas jāizskatās kā nohromētam. Vēl redzēsim kā saglabāsies hroms bez kapara. Domāju, ka es ikdienā visu sezonu nebraukāšu, tāpēc ir cerība???
 
aivarsz
Paldies par izsmeļošu atbildi. Ņemšu vērā. Pašlaik, jau gandrīz 2 mēnešus, gaidu bagažnieku Starta ielas kantorī. Rīt no rīta būšot gatavs. Bet esmu jau apradis ar šīm atbildēm, jo šodien šo tekstu dzirdēju jau padsmito reizi, visā savā detaļu hromēšanas vēsturē šajā kantorī. Bākas vaigi arī tapa kādu pusotru mēnesi, dažas citas detaļas pat vēl ilgāk. Otrs stāsts ir par to, ka es esmu devis hromistiem tikai pilnīgi nesagatavotas detaļas, kas, protams, ir dārgāk, taču atbildība par fēleriem skar tikai vienu no līgumslēdzēju pusēm. Tfu, tfu, pagaidām, šķiet, ka rezultāts ir bijis O.K. dzīve rādīs. Termiņi gan, ne visai.
 
Jancic
Man Aizputē nohromēta tika stūre un vēl daži sīkumi k-750 niekam. Pagājušā sezona nobraukta gods godam, gan mazgāts, gan lietus dabūts. Tpu,tpu,tpu pagaidām viss turās savās vietās.
 
zxz
Jawai visas hromētas detaļas var dabūt jaunas.
 
elf
zxz rakstīja:

Jawai visas hromētas detaļas var dabūt jaunas.


Bet vai hromēšnai ir pareizā tehnoloģija pielietota,to uznināsi tikai pēc pāris gadiem.Rūsa izlīdīs cauri vai nē???

Par hromēšanu veselīgi palasīt šeit:

http://diskusijas.aak.lv/viewtopic.php?t=97
-----ne
 
zxz
Iespējams es neko nezinu par hromēšanu, bet jawashopā pirktie turku izpūtēju gali jau 4-to gadu izskatās kā jauni un es jau ar moci braucu diezgan bieži.
Bet ja nu ir nopietnaks mocis par jawu it sevišķi par tām kuras Latvijā ir tad gan es domāju ka vajadzētu piejiet tam nopietnāk.
 
elf
Kvalitatīva hromēšana 6-7 slāņi ,10x10cm 24eur+pvn privātpersonām..

http://magnumnarva.ee
Labojis bargais uz 17-10-2012 13:24
-----ne
 
Anris
[quote]elf rakstīja:

Kvalitatīva hromēšana 6-7 slāņi ,10x10cm 24eur+pvn privātpersonām..

Bet vai kāds devis uz turienu restaurēt detaļas ? Kādi termiņi ?
 
elf
Paldies AAARIS no retromoto.lv kurš uzvanīja un aprunājās.....te būs sīkāk..

Uzzvanīju, papļāpājām... Uz doto brīdi darbu izpildes termiņš šiem esot 3...4 nedēļas (jo sezona neesot sākusies). Tātad ziemā būs ilgāk. Latvijā pārstāvja nav, bet varot sūtīt ar kurjeriem vai autopastu (ir tāds dienests Rīgas un laikam arī citās autoostās), starp citu, nedārgs (esmu pats šo to sūtījis pa Latviju). Kad detaļas tiek saņemtas rūpnīcā, tās pēc izpakošanas uzreiz fotografējot un sastādot sarakstu ar vispārēju stāvokļa novērtējumu (tas viņiem esot stingri), tad tiek saskaņoti darbi ar klientu. Cinkošanu pagaidām nepiedāvā, jo kaut kas pabojājies vai nolietojies tehnoloģijā - šobrīd esot nekvalitatīva. Principā uztaisīt varot gan dzelteneo, gan balto cinku, bet vispirms gribot sakārtot tehnoloģiju. Hromēšana ir pēc pilnas programmas - kārta ar niķeli, tad 2...3 kārtas varš ar slīpēšanu un pulēšanu, tad vēlreiz niķelis un pa virsu hroms. Detaļas attīra paši, noņem veco pārklājumu, slīpē, pulē. Ja vajag, veic arī detaļu remontu - iemetina ielāpus u.t.t. Teica, ka šo visu saskaņojot ar klientu (pēc attīrīšanas no vecā klājuma). Tāpat kā lietuvieši, izpūtējus (trumuļus) ņem nelabprāt, jo grūti iztīrīt no eļļām un uzdeguma. Bet, ja rets modelis, varot arī paņemt. Izpūtēju līkumus ņem bez problēmām, jo tos var viegli iztīrīt.
Atšķirībā no lietuviešiem, strādā tieši uz maziem apjomiem (restaurācija).
Detaļas maksimālais izmērs līdz ~1,5 m (pa vannas diagonāli). Cena hromēšanai (ar visiem 6...7 slāņiem) ap 24 EUR/dm2. Ja pasūta privātpersona, tad nāk klāt viņu PVN. Tādēļ, ja pašam Latvijā ir firma, caur kuru var pasūtīt hromēšanu, it kā varot bez PVN (starp dalībvalstīm darījumi (preču piegādes) ar PVN neapliekās). Kaut gan par pēdējo sāku šaubīties (pēc paša pieredzes), jo bija kaut kādi izņēmumi tieši pakalpojumiem (ne precēm) - pakalpojumus var arī aplikt ar PVN... Būtu ieteicams pakonsultēties ar zinošu grāmatvedi...
-----ne
 
KarlisV
Rudenī biju nolēmis, ka pa ziemas garajiem mēnešiem dažām detaļām jāatjauno hroms vai jānomaina uz jaunām, bet laiks paskrēja nemanot, sanāca tikai nomainīt priekšējo lukturi un gaismas slēdzi (jawa 354), jo šajos mēnešos bija citas prioritātes - mājokļa iekārtošana saistībā ar kuru nedaudz sanāca pasmieties pašam par sevi, kad izvēlējos dvieļa žāvētāju, maisītāju un citas spožas lietas. Agrāk skats uz šim lietām bija savādāks - balts vai spīdīgs, bet tagad HROMĒTS. Tagad uz šo pārklājumu cits skatījums zinot kā tas top un lasot par dažādiem piedzīvojumiem, bet nu tā laikam jau ir diagnoze.
 
Kaarlis
Biju nodomājis negatīvos komentus paturēt pie sevis taču... NEKAD nedodiet cinkot uz Starta ielu! Tradīcijas nemainīgas kā vilka tikums! Atkal ir pazudušas detraļas, ir plankumaini nocinkots, vietām rūsa. Taču tas štrunts. Viena daļa detaļu pat cinku nav redzējušas! Ja nu kādam ir pazudušas ar dzelteno cinku pārklātas kniedes- varat saņemt pie manis.
P.S. Vai ir vēl rupjāki lamuvārdi kā krieviem?>??
 
Peteris
Kaarlis rakstīja:

Biju nodomājis negatīvos komentus paturēt pie sevis taču... NEKAD nedodiet cinkot uz Starta ielu! Tradīcijas nemainīgas kā vilka tikums! Atkal ir pazudušas detraļas, ir plankumaini nocinkots, vietām rūsa. Taču tas štrunts. Viena daļa detaļu pat cinku nav redzējušas! Ja nu kādam ir pazudušas ar dzelteno cinku pārklātas kniedes- varat saņemt pie manis.
P.S. Vai ir vēl rupjāki lamuvārdi kā krieviem?>??


Tieši tā, slikta kvalitāte, prakse rāda, ka Jelgavā paigaidām ir vislabāk !
 
GJM
Kaut ko laikam esmu palaidis garām. Kur Jelgavā cinko, pie tam vēl labi?
 
Peteris
GJM rakstīja:

Kaut ko laikam esmu palaidis garām. Kur Jelgavā cinko, pie tam vēl labi?


Aviācijas ielā 18 e, ZN Metāls SIA
 
GJM
Aviācijas ielā 18 e, ZN Metāls SIA


Zinu, ka viņi cinko metālkonstrukcijas ar karsto cinku. Bet rezultāts sanāk aptuvēni tā kā ar sudraba krāsu nokrāsots. Viņi ieviesa standarta cinku arī?
 
aivarsz
Dažādu materiālu virsmu "hromēšana", kas nemaz nav hromēšana.. Kaut kad jau biju saskāries ar piedāvājumiem veikt līdzīgus darbus. Esmu redzējis arī super rezultātus, dabā. Vecos laikos, gan VEFā, gan RRR to visu, iespējams ar citām tehnoloģijām varēja izpildīt.

Nejauši retromoto.lv uzdūros šādam: http://www.sdt.lv/page/lv/services/
Vai kādam ir pieredze un viedoklis par šiem onkulīšiem?
 
aivarsz
Vēlreiz par hromēšanu. Visi zinām, ka Latvijā šis ir visai vājš punkts, kad vajag kaut ko visai ātri un KVALITATĪVI nohromēt. Visizplatītākais novērojums, ka apzinātie hromēšanas kantori neatbilst nevienam no šiem kritērijiem. Ātri nav, kvalitatīvi, bieži vien, arī nav. Pat elementāru tehnoloģiju ievērošana, daudzos gadījumos, klibo.

Šī iemesla dēļ, manā paziņu lokā ir cilvēki, kas hromējamās lietiņas sūta uz Vācu zemi. Ir dārgāk, neapšaubāmi. Paiet zināms laiks pārsūtot detaļu un izpildot pasūtījumu. Bet šis laiks un izmaksas, parasti, ir prognozējams jēdziens.

Stāsts ir par to, ka Čehu zemes Petrs- tas pats, kam pieder e-bode Jawamarkt.cz, aktīvi darbojas arī kādā citā lauciņā, jo ir saskatījis tur biznesa iespējas. Tādēļ, jūsu vērtējumam un zināšanai nododu ieskatu vēl kādā mājas lapā. http://www.chromierung.cz/en/

Varbūt, kādam noder.
 
bargais
aivarsz rakstīja:

Nejauši retromoto.lv uzdūros šādam: http://www.sdt.lv/page/lv/services/
Vai kādam ir pieredze un viedoklis par šiem onkulīšiem?


Veicu eksperimentu ar hroma efekta krāsošanu. SDT hroms, Ulbrokā, Radiostacijas ielā 21d, t.29713321. Pasūtījuma izpildes laiks - aptuveni mēnesis.
Izmaksas - 60LVL. Pusi no tā sastādīja detaļu tīrīšana ar stikla lodītēm un līdzināšana, jo iedevu es detaļas ar visiem 30 gados sakrātajiem mēsliem.
Cik tas viss noturīgs, tas jau būs redzams ekspluatējot. Skaidrs, ka pārklājums karstumu nepanes.
img_0381.jpg img_0380.jpg

Labojis bargais uz 01-04-2014 11:12
 
Iet uz forumu: