Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 693
Jaunākais lietotājs: kristaps998
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
638 ģeneratora u.c. niķi stiķi
klaidon
Tā arī problēma līdz galam nav atrisināta. Shēmu neizprotu, agrāk neesmu ar to saskāries. No ģeneratora visās trīs fēzēs ir strāva, taisngrieža sarkanajā vadā ir ap 20v. Releja abos vados ir ap 10v. Grāmatas shēmā izskatās, ka no taisngrieža tam sarkanajam vadam jāiet uz akumulatoru. Tā arī pa taisno savienoju un esmu gatavs tam, ka izvārīs aķi. Jautājums - kā noteikt, vaina relejā, vai vados. Paldies.
 
Kaarlis
Bet tieši tur jau tas joks slēpjas ka akb un ģenerātora spriegumiem jābūt vienādiem!!! Taisngrieža izeja- sarkanais iet uz aķi un tur viņš arī jāpievieno. Un tad kad ir pārliecība par visiem šiem vadu savienojumiem var darbināt un mērīt spriegumus. Īslaicīgs paaugstināts spriegums tev aķi nenokaus. Izstāsti kur un ko nomērīsi.
Paaugstināta sprieguma iemesli var būt bojāts sprieguma regulātors vai slikts kontakts uz regulātora +. Kaut vai aizdedzes atslēgā silstošs kontakts.
 
AldisK
Vēl viena lieta. Nedarbiniet moci bez akumulatora!!! Obligāti akb jābūt pievienotam!!! Ja akb nav tad arī spriegums ceļas. Sadedzināsi releju un citus elektroniskos pričindāļus!!!
 
cyprus1
Nu tā lieta kļūst skaidrāka.Pārbaudi vai pie taisngrieža ir pievienots masas vads!
Man viņš bija atkratījies vaļā un kamēr no Aizkraukles līdz Jelgavai aizbraucu aķis bija sauss un izdedzināju gandrīz visas lampas.
 
Rihards638
Jawai 638 var likt 5A lādēšanas releju vai vajag 10A?Cool
 
Kaarlis
Ja runa ir par releju kas slēdz lampiņu, tad ir pilnīgi vienalga, ka tik 12v. Ja neliec oriģinālo, pielasīt vajag pēc iespējas mazāk rijīgu- mazāk čakarēs prātu lampiņa.
 
Rihards638
Ar to viss ok bet par lādēšanas releju kas pieslēgts pie oglītēm.
638
 
Kaarlis
Pie oglītēm pieslēgts relejs... Tu būsi motobūves vēsturē pirmais ,kas par to kaut ko zin! Visi citi zin kaut ko par sprieguma regulātoriem. Praksē oriģinālu var aizvietot ar daudziem regulātoriem no auto ģenerātoriem, tikai tad, ja ir pietiekamas zināšanas elektro ierīču pamatprincipos. Visādi citādi, aizvieto aizdomīgās detaļas ar oriģināliem aizvietotājiem, vislabāk no zināma ejoša motocikla un tādejādi secini defekta cēloni.
 
AldisK
Cilvēks varbūt vienkārši nepareizi izsakās, viņam varbūt jebkura kastīte ir relejs.
Lai aprēķināttu strāvu ir vienkārša formula: Strāva (A) I= Spriegums(V) U dalīts ar pretestību(omos) R.
(U) 14V: (R) rotora pretest. ap 6 omi= (I) 2.333333333A ampēri. Tāda strāva tad arī aptuveni plūst ģeneratora ierosmes tinumā un " lādēšanas relejā" t. i sprieguma regulatorā.
 
Rihards638
Tad jau mierīgi var likt šādu regulātoru no žiguļa tur rakstīts virsū 5A ... kā tas ir iespējams kad visas oglītes ir jaunas viss ģenerators kārtībā sprieguma regulatoram pienāk 12V iznāk 2V tad jau ar viņu nav kautkas kārtībā ne!!!?Shock

pic2.fotki.lv/photos2/8/W0004006/000400579/000040057861_%23_2_%23_semigall.jpg
Labojis Rihards638 uz 02-01-2014 14:10
638
 
Kaarlis
Ja izejā 2v tad jau kaut kas ar to regulātoru nebūs labi. Vai ar viņa masas vadu viss ok? Savieno pa taisno + vadu ar to kas iet uz oglīti- lādēšanai jāparādās tikai negāzē- leks gaisā spriegums.
 
Rihards638
Saliekot kopā lādēšana ir uz 1000 apgr. 13v bet pieliekot atpakļ veco regulātoru deg lampa un lādēsāna vispār nav.
638
 
AldisK
Liec mierīgi to žiguļa regulatoru. Pie 15 spailes pievieno (+) no atslēgas,lai ieslēdzot atslēgu parā'das uz 15 spriegums un 67 pievieno vienu oglīti. Otra oglīte uz masu (-). Ja tā būs bijusi regulatora vaina tad visam vajadzētu aiziet.
 
Rihards638
Paldies Smile Skatīšos tālāk kas būs...
 
Rihards638
Meklējot to žiguļa regulatoru netīšām uzgāju varētu pat teik ka oriģinālo 638 jawas sprieguma regulatoru. Pie sevis padomāju ko tur expermentēt ja var nopirkt oriģinālu. Un tā arī nopirku pa 8 EUR un esmu diezgan gandarīts visa lādēšana strādā tā kā tai būtu jāstrādā uz 500 abgr tikai ieslēdzas lampa bet uz 2500 abgr. akumulatoram iet iekšā 14.20V un ne kapeiku vairāk.
638
 
Kaarlis
Tiktāl viss skaisti. Tagad pie pirmās izdevības pievieno pie aķa testeri un pabrauc kādu mirklīti ap 100 kmh. Padalies ar nomērīto.
 
Guntis
100km/h,vai nav vnk kādu mirkli kaut tukšagaitā apgriezienus paturēt ap 3500?
Kas būtu jāierauga? 15.2V ? vai kas cits?
 
Aigars_R
Vienmēr ir vilinājis jautājums, kādas iepējas slēpjas Jawa 638 releja regulātora kontaktu spailē zem nr.54.Visos motociklos Jawa 638 ar kuriem esmu saskāries un pētot šī modeļa elektroshēmas, parasti šī kontaktu spaile netiek izmantota. Tomēr ja tā pastāv, tātad tai ir kāda nozīme un pielietošanas iespēja.
Iespējams kāds šo jautājumu ir izpētījis pamatīgi un varētu sniegt detalizētu izskaidrojumu.
jawa_638_relejs_regulators.jpg
 
Kaarlis
Lūk shēma: obrazki.elektroda.net/...406607.jpg Pieņemu domu, ka 54 ir ierosme no kaut kā cita, piemēram, akb vai aizdedzes atslēgas. Domājams, ierīce tiek izmantota ne tikai uz Jawas. Aizdedzes atslēgai arī ir kontakts 54. Vispār katram kontaktam vai slēgumam ir savs apzīmējums. Tos zinot shēmās nevajag pat vadu krāsas. Piemēram akb+=30, aizdedzes slēgums=15, gabarīti- 58, galvenās gaismas=56, apakšķēdes dalās vēl a, b, c u.t.t. 638 jawas vadu krāsas arī atbilst vecajam eiropas standartam. Vecās paaudzes ww, audi, opel, mb u.c. Mūsdienās vairumam piekabju vadu krāsas un apzīmējumi ar skaitļiem attiecīgajām el ķēdēm ir identiski. Nezinu, vai ir vērts rakt šinī virzienā, būtiskus uzlabojumus te neiegūt.
 
Aigars_R
Tomēr paraku dziļāk, lai iegūtu pilnvērtīgu un izsmeļošu atbildi.Kārli Tev ir taisnība un pamatojums pareizs.
Šeit būs atbilde par klemmi nr.54:
''Остающаяся клемма регулятора "54" в случае синхронного генератора не соединена, она предназначена для сигнализации дозарядки синхронного генератора с самовозбуждением, т.е. с девятидиодной схемой (обычно применяемой на легковых автомобилях марки "ШКОДА"Wink.''
 
Iet uz forumu: