Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 6

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Andzs Jawa 634-1 1974g.
Guntis
Ir bijusi gan 360 un tagad ir 634. Kanālos atšķitību NEATRADU. Tai pašā laikā 634 ir -niknāka- par 360. Atšķirība ir tikai -kloķenenē-... bet ?

savstarpēji maināms abām ir faktiski VISS,savai 360 es ieliku pat 634 -kārbu-,bez problēmām. Manā 634 ir JAUNA 360 -kloķene-,ar buksēm(pirkstos) - 16mm.

Ar Georgu uzsitotot -klaču-,arī viņš nevarēja dot viennozīmīgu atbildi.
 
Guntis
Mana atbilde.
1. ieplūde(gaisa filtrs,kaste).
2.Izplūde(klusinātājs).
 
viktorsv
Tā jau domāju,sanāk ka var to solidolu izskalot rūpnīcas izpildījumā
P.s kādā sakarā Jūs ,Gunti pieminējāt kasti un izpūtējus,jautāju par motora elļošanu.
Nevajag piemēslot Andzs tēmu
 
Andzs
Intresanta tēma par to smērēsanu. Jāsāk ar to kapēc tas vispār ir svarīgi. Kā jau iepriekš rakstīju: divi motori 633 ar nezināmu vēsturi, bet abiem kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši. Smērēts nav bijis, jo nav pēdu no smēres ne blokā ne gultņos. Ārējie apcepušies un arī sarūsējuši. Secinājums ir tāds, ka no stāvēšanas, varbūt pat ārā veidojies kondensāts un gultņi sarūsēja. Bet ja tie būtu smērē vai eļļaini, tad tas process tik ātri nenotiktu. Apcepušies, jo tajos laikos lēja pie benzīna kas pagadās, motoreļļas un vel visādas eļļas kas nepilnīgi sadeg un veidojas uzdegumi, kā uz uguns plīts pannas virtuvē!
img_3438.jpg
 
Andzs
Pieliku dažas bildes no tās centrālā gultņa smērēšanas. Bildes ir no brāķēta bloka 633, kuram ir jau gultņu stiprināšanas paplāksnes, tātad nav no pirmajām 634.1
Detaļas nav tīrītas un ir kā pēc izjaukšanas un var redzēt kādā stāvoklī palikušas pēc to laiku eļļu lietošanas!
img_0363.jpg img_0364.jpg img_0365.jpg img_0366.jpg
 
Andzs
Problēmu redzu smērējot caur smērēšanas nipeli, smēre ies vieglāko ceļu, nevis pie gultņa, bet gan uz augšu pa urbumu, kur paredzēts eļļoties no degmaisījuma. Kapēc ir šāda sistēma? Kapēc atstāts urbums, lai eļļotos no degmaisījuma?
Varbūt atbilde ir tāda? Tajos laikos ar eļļošanas materiālu kvalitāti, bija kā bija un arī apkopes motociklam kas taisīja? Esmu pat jautājis to laiku jauniešiem kad 634. parādijās, nezināja par tādu smērēšanas nipeli, kur nu vel ko un kad smērēt!
Tapēc sistēma muļķu droša, ja smēre, kas no rūpnīcas ielikta izkūst, tad sāk eļļoties ar degmaisījumu! Varbūt ir citas idejas?
img_0365_1.jpg

Labojis Andzs uz 13-03-2020 11:30
 
Andzs
Lai nu kā, bet pie dzinēja montāžas gultni var sasmērēt, vienkārši aizspiež to urbumu ciet, un smērē līdz pilns.
Kādu smēri lietot? Manuprāt smērei jābūt ar kartumizturīgu raksturu. No piedāvātājām smērēm izvēlējos ar augstāko temperatūru. Intreses pēc veicu nelielu eksperimentu.
Uz attaukota skārda uzliku pa piciņai smēres. Plāksnīte novietota slīpi. No apakšas karsēju, lai redzētu kura smēre pirmā kūst un slīd lejā!
No kreisās puses pirmā ir Litols 24, otra arī Litols 24 bet CCCP, Zilā smēre LZR2, un sarkanā.
Rezultāts:
CCCP litols 24 sāka kust pirmais, tad otrs Litols 24 aptuveni reizē ar zilo smēri. Pati noturīgākā bija sarkanā ar diezgan lielu sildīšanu tik sāka kust.
Priekš sevis pārliecinājos, sasmērēju ar sarkano! (bildē MAG1)
img_0359.jpg img_0369.jpg img_0360.jpg img_0361.jpg img_0362.jpg
 
viktorsv
Paldies par izsmeļošo atbildiWink
P.s labi ka ir vēl forši veči,kas jauniem gurķiem paskaidro pa brīvuWink
 
turists
Es esmu licis SKF gultni ar oriģinālo smēri un nobraucu 90K gultnim pie pēdējā remonta problēmas nekonstatēju, bet smēre liekas bija izskalojusies ar motul eļļiņu. Pirms Baikāla ielikām ar Aigaru SKF speciālu karstumizturīgu smēri, tādus var pasūtīt. Protams var vienkārši nopirkt karstumizturīgu smēri un iespērēt, kā te jau tika darīts. Es takā gāju vienkāršo ceļu, kur smērīte jau ir iekšā tikai izņēmām slēgumus un vtādu arī ielikām.
 
andrys
viktorsv rakstīja:

Paldies par izsmeļošo atbildiWink
P.s labi ka ir vēl forši veči,kas jauniem gurķiem paskaidro pa brīvuWink

Interesanti, kurš ir prasījis maksu? Un neticu, ka kads ir prasijis maksu.
Ja ir konkrēta info, vārdus ludzu studijā. Lai zinām visi..
 
viktorsv
laikam neveiksmīgi iztulkoju no krievu valodas :na haļavu
 
gacans
viktorsv rakstīja:

Paldies par izsmeļošo atbildiWink
P.s labi ka ir vēl forši veči,kas jauniem gurķiem paskaidro pa brīvuWink
Tāda nu ir jaunā paaudze ,visur tik dolāru zīmes rēgojas,bet nekautrējies jautā ,prieks ,ka jaunais gurķis par Jawu interesējas !!Smile Jā ,un mazāk centies krievu izteicienus tulkot .....Grin
 
viktorsv
Nevajag piemēslot ....
 
gacans
viktorsv rakstīja:

Nevajag piemēslot ....
Var jau redzēt ,nekāda cieņa pret foruma veterāniem ....Angry
 
gacans
turists rakstīja:

Es esmu licis SKF gultni ar oriģinālo smēri un nobraucu 90K gultnim pie pēdējā remonta problēmas nekonstatēju, bet smēre liekas bija izskalojusies ar motul eļļiņu. Pirms Baikāla ielikām ar Aigaru SKF speciālu karstumizturīgu smēri, tādus var pasūtīt. Protams var vienkārši nopirkt karstumizturīgu smēri un iespērēt, kā te jau tika darīts. Es takā gāju vienkāršo ceļu, kur smērīte jau ir iekšā tikai izņēmām slēgumus un vtādu arī ielikām.
Protams katram sava pieredze un pieeja lietām ,es personīgi kad montēju kloķvārpstu ,vidējos gultņus izmazgāju tīrus ,saeļoju ar 2t eļļu (motul) ! Ja paradzēts eļļoties no degmaisījuma tad tā ar tam jānotiek !! Esmu jaucis kloķvārpstu kuras gultņus zināms meistars bija smērējis ar kautkādu smēru ,kopā liekot ,kurš benzīna,kasrtuma un 2t eļļas iespaidā bija pārvērties sacepumā ,kurš daļēji ar bija nosprostojis rupnīcas kanālu ,rezultats, viens gutnis beigts otrs pusdzīvs (638 motors ) !!
 
otomars
taatad skalojas principaa visiemGrinnu 99%tiem motoru.....
jaa un kursh diez ir tas zinaamais meistarsFrown
 
Andzs
Gultnim jau galvenais, lai ir ar ko smērēties! Skalošanās jau tur centrālajam gultnim nu vismaz lielā ātrumā nesanāk, jo pie gultņa tiek tik caur to vienu mazo ap 5mm urbumu, otras pieejas jau nav! Ārā arī tikt grūti, tik caur alumīnija blīvējuma spraudziņu. Sānu gultņiem ir pavisam cits stāsts, tur ir pat tāda kā caurplūde. Vecākiem par 634 un jaunākiem modeļiem cik zinu nav nekādas smērēšanas un kalpo arī labi bez tā. Tik nedrīkst gadiem glabāt sliktās telpās dēļ kondensāta!
PS
Meistari esam visi, kas paši taisam savu mocīti. Jawa jau tapēc ir garšīga, ka katrs pats var ielikt savu prasmi un visu pārējo, tad satikt pasākumos līdzīgi domājošos, padalīties ar pieredzi, atcerēties bērnību vai jaunību! Ja kautkas salūzīs, tad salabos atkal, neķers kreņķi! Aicinātu šo hobija lietu skatīt šādā virzienā! Negribētos, lai arī šī foruma gars pārietu uz biznesu tendēts un neviens loģisks un citu neaizskarošs viedoklis nav te lieks!
 
Andzs
Saskāros ar sekojošu problēmu: Kurbulis iet ļoti precīzi garām izpūtējam ar tendenci kurbulējot aizskart to. Ispējams, ka ir liekta klusinātāja stiprināšanas austiņa, kas piemetināta pie rāmja. Varbūt arī aizmugurējais klusinātāja turētājs no kritieniem nav vairs vietā. Pēc skata izskatās ka ir labi, arī liekot klāt klusinātājus izskatās ka viss savās vietās.(klusinātāji jauni Bujak no veikala). Risinājums - liku jaunu kurbuli ar lielāku locījumu.

Vēl novēroju, ka šim modelim kurbuļa ass salīdzinājumā ar kāpšļa ass centru ir savādāk kā 360 un 559 un kurbulējot kāja slīd no kurbuļa, jo jākurbulē ar vairāk pirkstgalu. Sanāk pirkstgalam atsisties pret kāpsli! Nu varbūt tas tikai man tā. iepriekš braukāju tikai ar 559 un 361, tur kāpslis ir vairāk uz priekšu.
img_0221_1.jpg
 
Rich
Jā, tada tendence ir, orģ.kurbulis ļoti tuvu iet izpūtējam. Es arī savām 634- 8 un 634- 7 uazliku 638tās kurbuļus. Tiem ir lielāks izliekums un vairs nav juveliera izpildījumā jākurbulē mocisWink
 
Andzs
Labdien visiem Jawa Draugiem! Sakarā ar to ka ir vasara un mana krāsotava ir atkarīga no laika apstākļiem, tad ķēros klāt krāsošanai.
Īsumā:
Veco krāsu nodzinu nost ar dažādiem rīkiem līdz metālam, gan fleksi ar drāšu birsti, gan speciālo krāsu ripu un tad visu nomatēju ar smilšu strūklu. Kas špaktelējams tad uz metāla špaktelēju. Virsū liku RILAK divkomponentu epoksīda grunti Epoprim. Tad ja bija kādi defekti, punktiņi u.t.t. slīpē, ja vajag atkal ar grunti. Krāsu izmantoju Standox poliuretāna krāsu. Toni ņēmu no notīrīta jauna 353 sānu bleķa. Ķēdes sargam tonis bija saglabājies ķēdes sarga iekšpusē.Tā dā pašā pelēkā tonī klusinātāju turētāji.
img_0705.jpg 4f49092f-796d-4938-86dc-ebcd8a3e042a.jpg
 
Iet uz forumu: