Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 9

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Riteņa rumbas restaurācija
AldisK
Braucot pa Vāciju Čehiju, pamanīju, ka kustas pakaļējais ritenis. Ziemā uztaisīju riteņus ar jaunām hromētām aplocēm. Vienigi rumbas paņēmu ne savas oriģinālās,(manējām vēl hroms, bada laikos var lietot), bet citas sadabūtas. Rumbā gultņa sēža bojāta. Slovākijā mēģināju līmēt ar gultņu līmi, bet vai nu īsti nepaspēja sakalst, vai jau par daudz izļurkāts, nekas nesanāca. Galu galā mājās tomēr laimigi tiku. Iedevu riteni vienā privātā darbnīcā. Izskatās (vismaz tajā ritenī) rumbā iekšā ir metāla bukse. Izvirpoja daļu no bukses, un uztaisīja jaunu, un iepresēja. Saklausījos un salasījos par trešo gultni, un arī ieliku bremžu pusē vēl vienu gultni. Īsti pārliecināts par tā efektivitāti neesmu. No otras puses atbalsts jau sanāk platāks, lidz ar to varētu domāt, ka ilgmūžigāks. Redzēsim kā kalpos.
Jūsu domas.....
 
Kaarlis
Kā reiz pāris dienas atpakaļ par šo tēmu domāju. Tā rumba ir diezgan izturīga konstrukcija. No 4 riteņiem ko izjaucu, vienai bija plaisa gultņa sēžā un ziņkārības dzīts mēģināju testēt ar žani- sasist neizdevās, tikai aplauzt malas. Bija doma ar feksi pārzāģēt lai saprastu bremžu trumuļa biezumu. To laikam izdarīšu nākamnedēļ.
Par trešo gultni... Man domāt, standarta variantā viņš nav vajadzīgs jo pat dzimtie kalpo kādus 30 000km . Situācijā ar remontētu rumbu var būt par sliktu arī nebūs. Solo versijā braucot ir samērā maz slodzes no sāniem, parastie lodīšu gultņi labi ar to tiek galā, pavisam cita aina ir blaķenes gadijumā. Lauziens daudzkārt lielāks.
 
aivarsz
AldisK rakstīja:

Braucot pa Vāciju Čehiju, pamanīju, ka kustas pakaļējais ritenis. Ziemā uztaisīju riteņus ar jaunām hromētām aplocēm. Vienigi rumbas paņēmu ne savas oriģinālās,(manējām vēl hroms, bada laikos var lietot), bet citas sadabūtas. Rumbā gultņa sēža bojāta. Slovākijā mēģināju līmēt ar gultņu līmi, bet vai nu īsti nepaspēja sakalst, vai jau par daudz izļurkāts, nekas nesanāca. Galu galā mājās tomēr laimigi tiku. Iedevu riteni vienā privātā darbnīcā. Izskatās (vismaz tajā ritenī) rumbā iekšā ir metāla bukse. Izvirpoja daļu no bukses, un uztaisīja jaunu, un iepresēja. Saklausījos un salasījos par trešo gultni, un arī ieliku bremžu pusē vēl vienu gultni. Īsti pārliecināts par tā efektivitāti neesmu. No otras puses atbalsts jau sanāk platāks, lidz ar to varētu domāt, ka ilgmūžigāks. Redzēsim kā kalpos.
Jūsu domas.....


Par tām cilidrisko detaļu līmēm un ielīmēšanas tehnoloģijām. Tie materiāli ir vairāki, dažādiem mērķiem un pielietojumiem, dažādu izmēru spraugu aizpildīšanai, temperatūrām un slodzēm. Tas pats attiecas arī uz vītņu līmēm, u.t.t. Palasīties var http://www.loctite.lv[/url], precīzāk...www.loctite.lv[/...na-764.htm
 
AldisK
aivarsz rakstīja:

AldisK rakstīja:

Braucot pa Vāciju Čehiju, pamanīju, ka kustas pakaļējais ritenis. Ziemā uztaisīju riteņus ar jaunām hromētām aplocēm. Vienigi rumbas paņēmu ne savas oriģinālās,(manējām vēl hroms, bada laikos var lietot), bet citas sadabūtas. Rumbā gultņa sēža bojāta. Slovākijā mēģināju līmēt ar gultņu līmi, bet vai nu īsti nepaspēja sakalst, vai jau par daudz izļurkāts, nekas nesanāca. Galu galā mājās tomēr laimigi tiku. Iedevu riteni vienā privātā darbnīcā. Izskatās (vismaz tajā ritenī) rumbā iekšā ir metāla bukse. Izvirpoja daļu no bukses, un uztaisīja jaunu, un iepresēja. Saklausījos un salasījos par trešo gultni, un arī ieliku bremžu pusē vēl vienu gultni. Īsti pārliecināts par tā efektivitāti neesmu. No otras puses atbalsts jau sanāk platāks, lidz ar to varētu domāt, ka ilgmūžigāks. Redzēsim kā kalpos.
Jūsu domas.....


Par tām cilidrisko detaļu līmēm un ielīmēšanas tehnoloģijām. Tie materiāli ir vairāki, dažādiem mērķiem un pielietojumiem, dažādu izmēru spraugu aizpildīšanai, temperatūrām un slodzēm. Tas pats attiecas arī uz vītņu līmēm, u.t.t. Palasīties var http://www.loctite.lv[/url], precīzāk...www.loctite.lv[/...na-764.htm


Laba in formācija par līmēm. Bet man jau sprauga bija ap 0.6mm. Lielāko ko atradu pie līmēm lidz 0.5mm. Otrkārt, man šķiet manā gadījumā tā bukse būs labāks variants.
 
aivarsz
Protams Aldi. Šo saiti uz Loctite ieliku tīri vispārējai informācijai. Jo tur nu ir dabūjamas brīnumu lietas, kā arī angliski var palasīties par pareizām lietošanas tehnoloģijām, ko vairumā gadījumu cilvēki nezin, tāpēc arī, bieži vien, labs materiāls tiek vienkārši izniekots bez rezultāta. Uzskatu, ka visiem, kas ir šī foruma biedri un paši skrūvē, šī informācija var būt noderīga. atceries to pašu slovākiju, kur tev radās vajadzība to gultni ielīmēt. neviens tak nezināja, cik ilgi līmei jāžūst, pirms mezglu drīkst lietot... U.t.t.
 
Guntis
ja nu ceļā tik pielīmēt(vai citādi).
es te redzu tikai radikālu ceļu-maiņa,nu nav viņas ne retums,ne defecīts..
 
aivarsz
Guntis rakstīja:

ja nu ceļā tik pielīmēt(vai citādi).
es te redzu tikai radikālu ceļu-maiņa,nu nav viņas ne retums,ne defecīts..


Gunti, jau sen auto moto utt ražotāji radot dažādus mehānismus, arvien vairāk lieto dažādas līmes mezglu stiprināšanai vai blīvmasas standatra blīvju aizstāšanai. Vairumā gadījumu tie ir Loctite izstrādājumi. Gan vītņu savienojumos, gan bukšu un gultņu stiprināšanai, beigu beigās pat auto virsbūves nevis metina, bet gan līmē. Tā tā dzīve iet uz priekšu. Paskaties šo sadaļu, ja sanāk laiks: www.loctite.lv/...ma-733.htm
 
KarlisV
Nedaudz par savu pieredzi gultņu līmēšanā.
Pagājušajā ziemā restaurējot abus riteņus konstatēju, ka no četrām gultņu sēžām viena ir tikai laba, no pārējām gultņus varēja izvilkt ar roku ārā.
Tā kā 354 jawas rati riņķi nemētājas un biju dzrdējis par gultņu līmēm, tad sāku meklēt labāko variantu. Protams visi ceļi veda pie Loctite.
Aizbraucu ar abām rumbām uz SIA "Gultņi" Ūnijas iela 21. Tur džeki paskatījās, pamērija izdilumu un ieteica nopirkt Loctite 638, kurai galvenie rādītāji ir liela stiprība, izdilums līdz 0,25mm, temperatūra pie kuras viņu var dabūt ārā 150C.
Pats sākumā domāju, ka jāpērk līme, kas paredzētā viss lielākam izdilumam arī viss dārgākā 10ml- 18Ls, bet veikalā izskaidroja, ka katra līme paredzēta konkrētam izdilumam.
Visas nianses es vairs neatceros, kā viņu pareizi lietot, bet toreiz visu izdarīju, kā pārdevējs norādija. Ar moci esmu nobraucis 6000km, biju gan retrotūristā, gan uz ČSSR, viss turas godam.
Protams ja izdilums ir lielāks par 0,5mm, tad jāvirpo, jo tādu precīzi ielīmēt ir grūti.
 
turists
Kā jau parādīts Aivara piedāvātajā saitā, bez gultņu līmēm ir vēl daudz un dažādas mūsdienu ķīmiju pielietošanas iespējas, kuras strādājot ar tehniku ir pielietotas un nekad vēl nav pievīlušas.
 
Guntis
vnk,kā es pārzinu šo procesu:
rem-dvig.ru/...monta.html
 
Gusts
Alumīnija aploces un aizmugurējā riteņa modifikācija no R15 uz R17
3d106379-1413-40fc-b0f3-07330c52d42f.jpeg 7c7f4770-e12e-451b-a5ed-11bec4a68efd.jpeg

Labojis Gusts uz 03-12-2022 20:44
ČZ 453 de Luxe
Jawa Nr1 350
ČZ Cagiva roadster
Jawa 350/638/05
 
andrys
Sveicināti šajā diennakts laikā! Vai kādam ir bijusi īpašumā Jawa (CZ) ar lietajiem diskiem? Kādas ekspluatācijas atsauksmes? Un vai ir kāds rats saglabājies? Frown Domāts viss, ne aploce no Alumīnija.
dis.jpg
 
Iet uz forumu: