Sveiki. Kādu laiku nekas restaurācijas sadaļā nav bijis.
Man uzdāvināja šādu motociklu. Nobraukts līdz pēdējam un galvenais ka pakaļējais dupīts uzcelts . Krāsa šim "Skandināvu" zilpelēka. Viens no retajiem, kas te ieklejojis.
Tā nu lēnu garu tiek veikta restaurācija.
Pirmais izjaušana un smilšošana virsbūves detaļām. Cik nu no viņa varēja izmantot.
Tālāk metināšana. Rāmim kāpšļu truba nolauzta. Virpotājs uzvirpoja jaunu
Vēl visādi aplauzti gabali
Aizmugures dakša pārtaisīta uz adatgultņiem.
Eļļošana caur "Masļonku".
Priekšējā dakša.
Štoki virpā pārbaudīti vai taisni. Vieta pa kuru strādā blīvslēgs mazliet uzpulēta.
Jaunas bukses un blīvslēgi. Apakšējās hroma glāzes pārhromētas Starta ielā.
Uzpildīti ar atbilstošu Motul eļļu
Aizmugures amīši.
Hhidrolikas jaunas. Var lāpīt vecās, bet tāpat viņas nekad nestrādās kā jaunas. Hroma glāze jaunas no seniem laikiem. Liec kā gribi, bet augšējā glāze ar laiku saskrāpē apakšējo un hroms ir pa galam. Es darīju savādāk. Augšējo aizstāju no 638 plastmasas un nokrāsoju. Tas ka k-kas ir savādāk pateikt nevar, bet hroma švīkas aizmirsti. Pārbaudīts!
Ripuļi.
Bremžu trumuļi pulēti. Mainīti slēgtie gultņi. Saspieķots ar jauniem spieķiem un aplocēm. Spieķi ZN. Ir pieejami hroma, bet tie netur slodzi un šķist ārā. Neiesaku.
Jaunas kameras un Mitas riepas. Jauni dekoratīvie vāki. Asis no ņeržas. Brežu loki, jauni no veciem laikiem.
Uzlikts "Atlas" baltās riteņu malas.
Vajadzīgie instrumenti:
1.Kompresors
2.Ataukotājs (starp riepu un disku jābūt pa sauso)
3. Gumijas āmurs
Aizmugures zobrats nodilis. Pārpresēts jauns un sacinkots.
Motors.
1) Reanimēti bloki un strūkloti ar stikla lodītēm.
2) Reanimēta galva, strūklota ar stikla lodītēm, pastiprināta sveces vītne, sēdināta uz 95 benzīnu.
3) Aizdedzes, sajūga un karburatora vāki strūkloti ar stikla lodītēm un nopūlēti.
4) Pārpresēta kloķene (aizdedzes ass), klanis teicams.
5) Strūklots, gruntēts, slīpēts 2 remonts un nokrāsots cilindrs .
6) Jauns 2 remonts virzuls, gredzeni un pirkst.
7) Absolūti jauna gaņģene.
8) Kulise un viena dakšiņa lietoti bet teicama stāvokli, 1 robs uz augšu.
9) Sajūgs lietots bet teicama stāvokli.
10) Kurbulis un svece jauni.
11) Kikstarters lietots, uzstādīts otrais blīvslēgs.
12) Jauna motora ķēde
13) Visi jauni japāņu gultņi ( Nachi)
14) Visi jauni blīvslēgi.
15) VAPE 12V 200W
16) Lietots karburators, marka pēc kataloga.
17) Velkoša zvaigzne jauna
18) Pusautomāts jauns.
19) Peldošie zobrati slīpēti un pulēti, kārba nošeibota.
20) Kloķene nošaibota.
21) Uzlaboti eļļošanas kanāli.
Uzstādīta bezkontaktu aizdedze VAPE 12V 200W
Bāka apmaiņā pret veco pārhromēta. Hroma kvalitāte vismaz uz pusi labāka nekā no rūpnīcas.
Veikta melnā salikšana pirms krāsošanas.
Par cik cinkošana relatīvi neko nemaksā iedevu bleķus ar, lai nocinko. Cinkota JAWA
Sarkanās daļas jaunas (Czechoslovak), bez rūsas tiek pārkrāsotas bez smilšošanas.
Pēcāk viss dodas pie krāsotāja. Krāsa beigās nolēmās palikt ķiršu sarkana. Ar toni jāskatās. Ja JAWA ir sarkana tad tonim jābūt ķirsim. Nebūs pareizā toņa, izskatīsies slikti. Pulverkrāsa atkrīt, jo nav pareiza toņa un ir daudz reiz nekvalitatīvāka nekā ja to dara labs krāsotājs!
Stūres plauktam gultņi jauni. Jāskatās, lai sēžas nav izjātas. Šim viss ok. Labojis oilmaster uz 07-11-2016 19:26
Par vecās miskastes sarkano toni... Man garāžā laika gaitā uzkrājušās vairākas veco laiku nelietotas detaļas. Luktura augša, dakšas glāzes, aizmugurējie amortiņi u.c. Katrs mēsls sava tonī. Kā nu tam Hlacekam vai toļikam vai sazin kam tur Tīņecā pirmdienās gājis ar to lielo menti pa krāsas mucu tā arī sanācis. Nesen arī vienā krāsu bodē jaucu toni priekš vecās miskastes(360) Čaļi bija jaukuši diezgan variantus, man atlika tikai izvēlēties. Viss oriģināls. Tā kā par krāsojumu te var neiespringt. Ka tik bišku tumšāks par krāna galu.
Starp citu, arī ral 3004 ar vienu no versijām sapas. Tā kā diskusijas par šo tēmu liekas.
15. Punkts kontaktu aizdedze. ? Laikam lieks.
Cerams, rāmis tika atrūsots pirms tālākās apstrādes. kāds sēdeklis plānojas ? Mūsdienu ģitāra ar šauro augšu, vecā ģitāra vai parastais?
Kas ar bremžu trumuļa fiksēšanu? Vecā sistēma vai no 360?
Kāpēc motoram visur 6kanši?
Aizmugures lukturis metāla vai plastmasa?
Priekšējā dupīša vidējie stiprinājumi uz divām m6 vai 1?
Aizmugures zobrats ar cik zobiem?
Priekš. Dakša ar veco ventilāciju sānā vai jaunā jau?
Ķēdes sargi no 360 vai 353?
Par krāsām piekrītu Kārlim. Manai ex 360 3004 ral sakrīt ar dažiem to laiku daļu toņiem.
Par aizdedzi, labots. VAPE 12V 200W
Viss tur ir atrūsots.
Benķis tiek pāršuts. Vecajam paralons bij labs, tas "ģitārai" gadās reti.
Bremžu fiksēšanas sistēma vecā. Ja ir kādam tas klucis, droši var piedāvāt.
Motoram skrūves pagaidām, beigās tiks salikts ritīgās.
Lukturis metāla.
Aizmugures zobrats, cik zobu neatceros, bet tikpat cik bija pirms tam.
Priekšējais dupīts turās uz 2 skrūvēm.
Dakšas ķeskas no 360.
Ķēdes sargi dzimtie, 353/354.
Saņemtas detaļas no krāsotāja.
Salikts aizmugures lukturis.
Iecelts motors.
Priekšējais plaukts
Dakšas štoki vietā.
Ceļā pie Monikas un PIN strīpošanu.
Sānu kastes salīdzinoši retas. Ar atslēgu slēdzamas. Dabūju viņas jaunas, bez rūsas. Ārējā puse pa jaunam krāsota, iekša paliek vecajā krāsojumā ar saglabātām lapiņām.
Dubļu sargi iekšējā daļa apstrādāti ar grubuli.
Centrālai kājai pielikta papildus atspere. Nebiju to nekad darījis, bet laikam nevajadzēja. Baigi stipri rauj kāju klāt. Paeksperimentēšu, ja nepatiks, paliks uz vienas.
Restaurēts skaņas signāls. Restes hroms uzpulēts. Diezgan labs. 6V signāls ar 12 V bezkontaktu aizdedzi nesadeg un strādā gana labi.
Spidometrs restaurēts. Hroma stīpa jauna.
Visas troses jaunas, saeļļotas.
Savirpotas no ņeržas kāpšļu skrūves. Labojis oilmaster uz 07-11-2016 20:33
Ripuļi.
Bremžu trumuļi pulēti. Mainīti slēgtie gultņi. Saspieķots ar jauniem spieķiem un aplocēm. Spieķi ZN. Ir pieejami hroma, bet tie netur slodzi un šķist ārā. Neiesaku.
Secinājums: ja vecie spieķi normāli atskrūvējas, tad nojaušu, ka ir dziļa jēga tos sapucēt (hromēt vai cinkot) un likt atpakaļ?
Par centralās pekas otru atsperi.Man arī ir izliktas divas.Sākumā bij stungri,bet ar laiku viņas pastaipās un pēc 2 sezonām centālā peka joprojām smuki pievelkas klāt.Taka ieteiktu atstāt šādi.
Uzgriežņi pagaidām pāris motocikliem, bet ja ir pieprasījums varam saražot un turēt bodē.
Spieķus neredzu jēgu cinkot un kur vēl hromēt, it sevišķi, ja spieķi maksā Jawas bodē 8,50 EUR. Pārcinkotais spieķis būs sarūsējis pēc sezonas un vītnei nepatīk pārcinkošana.
Ķēde jauna Favorit. Papildus saeļļota ar Motul. Ražotājs garantē uz JAWA 640 10000 km. Bet tur cita jauda mocim. Taka kādus 13000 km. braukšu bez bēdas, tik spriegojumu pārbaudot pie motocikla apkopes.
Bremžu pedālis atbilstoši modelim, pārhromēts un pastiprināts Starta ielā.
Kurbulis jauns. Ražots Čehijā. Hroms un kvalitāte perfekta. Ir pieejami Turku kurbuļi bet viņiem nesapas sazobe ar kurbuļa asi, un dabūt viņu virsū bez vardarbības ir neiespējami.
Pielikti Slovāku klusinātāji un CZ līkumi.
Var jau iztikt ar Turku ražojuma pufiem, bet šie ir labāki. Galveno kārt atšķiras stabules un sieniņas ir precizitāte. Skaņa ar daudz tīkamāka būs Slovākam. Turkam, tur ir kā ir. Vienīgi cena gandrīz x2.
Stūre Jawas ar stienīti un "fiksā ručka" Skaņas slēdzis hromēts.
Aizmugures un priekšas kāpšļi jauni.
Saņemtas detaļas no strīpu vilkšanas. Vilka Monika. Krāsojumam pa virsu, tieši tā kā to darīja rūpnīca tālajos 60-mitajos. Var to izdarīt krāsotājs, bet šādi man patīk daudz labāk.
Salikts pakaļējais dupīts. Lampu man izdevās atrast jaunu.
Priekšējā lampa jauna.
Te jau uz moča.
Priekšējais dupīts vietā. Istājās smuki pa centru.
Saliktas sānu kastes.
Numura zīmes nerūsējošā tērauda paliktnis ar Latvijas JAWA klubs gravējumu. Smuks bez gala un nav jāborē numura zīmē caurumi.
No ņeržas caurulēm sametināts bagāžnieks. Bik piepulēts.
Uzstādīšana.
Priekšējais stikls. Cik nu viņš ir vajadzīgs un efektīvs cits stāsts, bet man viņš bija un liekam virsū. Kronšteini no ņeržas taisīti, Stririnājumi no alumīnija virpoti, pēc vecā plastmasas parauga. Cik zinu bija pieejami 2 veidu stikli.
Salvo, ražots Igaunijas PSRS un Čehoslovākijā ražotais. Šeit daudz retāk sastopams.
Šis konkrētais ir Čehoslovakia.
Spogulīts rāda pavisam uz citu pusi uz kuru vajadzētu, bet nu skatam viņš ir. Labojis oilmaster uz 02-12-2016 18:26
Palielam sanāks +- reizē nobeigt.
Man laikam labāks mocis būs sanācis, jo Artūrs baudās publiski citiem forumā parādīt, ko sastrādājis... Onkuļi kādu kritisku vārdu pateiks nedod dievs..
Labojis oilmaster uz 03-12-2016 13:59
Nu, ja jau restaurējam, atsakāmies no parocīgajiem seškanšiem, dodamies pie virpotāja un uztaisām no ņeržas "oriģinālas" skrūves. Galus nopulējam. Ņemam mega skrūvgriezi un skrūvējam klāt.
Par cik dzimtā un neefektīvā eļļošanas sistēma ir pārtaisīta nipeli un dakša ir uz adatgultņiem, nevis uz buksēm, tad vākam ir ar šķidro metālu ir aizliets eļļošanas kanāls. Lai viss izskatās "orģināls", vecā eļļošanas tubiņa paliek kā butaforija- skatam.