Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Oilmaster JAWA 350/354
oilmaster
Sveiciens!
Metu slinkumu pie malas un lieku savas jawiņas restaurācijas apstāstu.
Darboties sāku 2009 gada vasarā, ar padomu ļoti palīdzēja Arnis Tomass, kurš mani spēja iedrošināt un pavilkt uz šādu vecu dzelžu atdzīvināšu. Ļoti jāsaka paldies arī lietotājam Tūrists (visiem pazīstamais- Mārcis ZariņšGrin)
Kādu laiku noņēmos ar moča meklēšanu, bet beigās tas pats atrada mani. Mocis pēdējos 25 gadus bija nostāvējis Rīgā pagrabā un bija bēdīgā stāvoklī.
Pirmais ar ko sāku bija papīri, ar kuriem ne bez aizķeršanās tiku galā.
Jāsaka, ka procesā biju pieļāvis diezgan daudz kļūdu, pieredzes trūkuma





Darbus sāku ar motora pilnu pārlasīšanu
Tika pārpresēta kloķene, klaņi no 634 modeļa, jauni virzuļi, gredzeni pirksti utt.


Izslīpēti cilindri uz otro remontu, pirms tam apstrādāti ar smilšu strūklu un nokrāsoti ar melnu kamīna krāsu


Te jau redzams gandrīz salikts motors. Motoram tika mainīti visi gultņi, blīvslēgs, sajūga diski, pārlasīta kārba, jaunas dakšiņa, blīves uc.
Ps. Toreiz netika mainīta motora ķēde, bet tagad jau vasara nobraukta, tika saprasts, ka viņa ir jāmaina, žēl, ka to nedarīju uzreiz Sad


Mocis tika izjaukts un gatavots smilšu strūklai Cool


Te redzamas nosmilšotās daļas. Smilšojot jāpakunsultējas ar zinātāju, kur smilšot. Darīju pats uz savu galvu, rezultāts gandrīz sabeidzu bleķus. Pēctam krāsotājs spļaudījās Angry


Rāmis un citi sīkumi tika metināti. Bildē redzams, ka rāmim nolūzis kāpšļā turētājs (cik zinu tā tur ir bieža kaite) Tika iepirksts donora rāmis.


Disku renovācija. Vecie trumuļi tika pulēti un nomainīti gultņi. Spieķi un aploces jaunas


Kameras nu apvalki jauni. Čehu "Mitas" Smile


Te var redzēt gala rezultātu pēc spieķošanas (smoke)


Par pulēšanu...strīdīgs jautājums, vajag vai nē, bet nu šim mocim tika pulēts gandrīz viss pieejamais alumīnijs Frown. Atšķirība bildēs, taka spriežiet paši.










Hroms...hroms ir viss sāpīgākā tēma. Feļas, stūre, līkumi un klusinātāji tika likti jauni. Pārhromēt sanāk dārgi un šīs lietas tik kvalitatīvas kā jaunas nesanāks, pārbaudīts.
Pārējais bez variantiem jāhromē "kaut kur" un tur, domāju, kas ir saskārušies, piekritīs, ir problēmas AngryShock


pirms Angry


pēc Grin


Atsevišķās detaļas krāsotas ar pulverkrāsu. Jāsaka, ka krāsa ir daudz noturīgāka par parasto krāsu.
Ps. Ja gribas jawas toni, nemēģinat to panākt ar pulverkrāsu, tonis nebūs, vismaz, cik redzējis esmu un bleķiem jābūt bez buktēm, jo zem pulverenes nevar špaktalēt (mans novērojums)


Tālāk krāsošanas darbi un zelta strīpas savilkšana vajadzīgajās vietās.

Tika pārpresētas jaunas aizmugures dakšas bukses ar asi(diezgan ķēpīga padarīšana Sad) Veiktas izmaiņas eļļošanā. skat. bildē.


Priekšas plauktam netika maiņītas bļodiņas un gultņu bumbiņas, ko saliekot varēja just, jo vecās bija izdilušas gropes Sad tapēc vēlāk tika jaukts un mainīts, atšķirība ĻOOOTI liela.


Tālāk salikšanas prieks Grin












Ķēde vienozīmīgi jauna, jo plīstot, parasti sanāk atvadīties no ķēžu sargiem, kas ir daudz sāpīgāk..Angry








Aizdedze...tiem, kam patīk kontakti, kondensātori, regulēšanas, tukš aķis pie uguņu lietošanas- tie paliek pie vecās.
Taka konkrētais mocis taisīts braukšanai, likta bezkontaktu 6 v aizdedze. Plusi...hmmm..grūti pat visus uzskaitīt, bet galvenais, ka tur viss darbojās Cool








Nobeigumam pāris bildes ar "bez piecām minūtēm" pabeigtu jawiņu. Grin








Visam nobeigumā motormuzeja atzinums par vēsturiska spēkrata iegūšanu un "VS" sērijas nummur zīme!

Prieks pašam un citiem!!

Lai visiem labi ripo!Grin
Labojis Guntis uz 23-08-2012 12:18
 
Dezinfektors
Iespaidīgi! Šis eksemplārs jau muzejā jāliek, nevis ielās Grin
 
oilmaster
Tātad, tas toreiz, bet tagad esmu nolēmis veikt izmaiņas, dažus uzlabojumus.

Lietojot motociklu saskāros ar to, ka bāka no iekšpuses parūsējusi diezgan stipri, pabrauc 100 km. karbūzis ciet. Ņēmos ar viņu uz nebēdu...Ar skrūvēm kratīju, ar k-kādiem rūsas noņēmējiem darbojos, bet gala rezultātā nekas diži neuzlabojās. Dabūju braucamu viņu, kad ar kārtīgu kompresoru izpūtu viņu. Tad papildus sietiņš un ir ok.

Pirmajā sezonā nobeidzu motoru, jo Siliņa (Ādažu kloķenes meistara) piedāvātais variants pirksts uz separatora gultņa, nevis ar atsevišķām adatām un pārtaisītām pirksta buksēm neizturēja pat 1000 km. (skatīt bildi aprakstā)
Rezultātā, virzuļi ar aplauztām lūkām, cilindros švīkas un tas viss labums sabiris iekšā motorā. Kā rezultātā motors uz šķelšanuSad Emocijas zemākas par jebkuras Jelgavas ūdens akas dibenu...Grin

Tad tika sariktēts mocīts, pabraukts un nolikts malā.




Pa nākamo ziemu tapa jaunais projekts JAWA 350/360 ar blaķeni Velorex...

un šis tika mazliet piemirsts...
Labojis oilmaster uz 22-08-2012 22:39
 
aivarsz
Vislielākie apsveicieni! Un Ordenis tev par paveikto, vēlreiz, pieļauto kļūdu dēļ paveikto, izciesto, par pacietību, par desas šķēles biezuma samazināšanu, lai projekts taptu gatavs... mocīša atjaunošanas garumā! Cepur nost un uz jumta. Smile

Bet, vislielākais prieks, ka esi spējis izbrīvēt laiku, lai pavadītu X stundas pie datora un šo visu uzradīt. Jo, ja atmiņa mani neviļ, tad šis ir tavs garākais garadarbs Šī foruma vēsturē. Super!
 
oilmaster
Piemirsts līdz šim brīdim, jo ir uzradusies iedvesma. Plāns viņu uztaisīt šādu:


Lai to izdarītu man nebija bleķi, kas nāk no trijām daļām, kurus es pēc 2 gadu meklēšanas esmu pavisam nejauši atradis.


Mocīts paārdīts...

Piemērītas jaunās detaļas


Zivastes! Jēēē!!Grin

Viss der, nekas nav jāriktēSmile



Karbūža vāks mainās, jaunais stiprinās nevis ar skrūvi , bet ar atsperēm, apakšā blokos rievas redzamas, aiz kā ķeras. 360 un daļai 354 šādas rievas neatradīsiet.


Tas viss izskatās šādi:


 
oilmaster
Pie nu jau paveiktiem darbiem var minēt, sānu kastes iekšpuses pārkrāsošanu ar pulverkrāsu.

Sariktēta signāla reste atbilstoši gadam.

Un aizmetināta eļļas puses vāka dakšas eļļošanas kanāls.
Dakšas eļļošana pārtaisīta uz "mašļonkas" sistēmu. Plastmasas pipsis tiks pielikts kā butaforija
 
oilmaster
Visādi sīkumi priekšā..
1.Sākšu ar krāsu...ja pārkrāso moci tad skaidrs, man te būs jāpiekrāso, jāpiedzen tonis, jāaizmālē esošie defekti, skrāpējumi un jāuzpulē redzamās detaļas...
Kādam ir pieredze, ja javiņai k-kas jāpiedzen? Kam lai uztic šādus krāsošanas darbus?

Tālāk dupīšus no iekšpuses gribu ar k-kādu grubuli izklāt. Zinu, ka Jānīc k-ko klāja. Kas tas pa smāķi kur dabūjams un kāds ir labāks?
 
Jancic
Paskatīšos, man vēl pus burka palikusi. Man liekas firma bija APP, pretakmeņu līdzeklis, pieejams dažādās krāsās - melna, pelēka ir točna. Klāju iekšā vienkārši ar pindzeli, malas aplīmēju ar krāsotāja papīra lentu. Klājuma kārtu maksimāli biezu, ļēvu nožūt, un aiziet atkal pa virsu - jo vairāk, jo labāk. Darbojas perfekti, pēc retrotūrista dubļu bleķu iekšpusēs ne punktiņš nav atsists.

pic2.fotki.lv/photos2/10/W0003370/000336918/000033691741_%23_3_%23_jancic.jpg

pic2.fotki.lv/photos2/10/W0003370/000336918/000033691742_%23_3_%23_jancic.jpg
 
Laacis_ar07
Man škiet tajs laikos tik skaistas jawas, nemaz nebija! Tiešām izcils darbs,,jebkurš kas kautko tādu ir darijis ton spēj novērtēt,,(roku darbs) Paldies par aprakstu!Wink
 
aivarsz
oilmaster rakstīja:

Visādi sīkumi priekšā..
1.Sākšu ar krāsu...ja pārkrāso moci tad skaidrs, man te būs jāpiekrāso, jāpiedzen tonis, jāaizmālē esošie defekti, skrāpējumi un jāuzpulē redzamās detaļas...
Kādam ir pieredze, ja javiņai k-kas jāpiedzen? Kam lai uztic šādus krāsošanas darbus?

Tālāk dupīšus no iekšpuses gribu ar k-kādu grubuli izklāt. Zinu, ka Jānīc k-ko klāja. Kas tas pa smāķi kur dabūjams un kāds ir labāks?


Izvēloties pretakmeņu aizsargslāni, vislabāk būtu uz lietot kaučuka vai sintētiskās gumijas bāzes izstrādājumu, ko var arī pēc tam krāsot, ja gribās), nevis bituma bāzi, vai polimēra sveķus. Mūsdienās ir vesels lērums ar materiāliem uz ūdens bāzes. Pieejami šie materiāli ir no dažādiem ražotājiem, krāsas parasti- melna un pelēka. Fasējumi- aerosols un 1L pudele, ko uzskrūvē uz grubuļa pistoles. Uzklāt vajadzētu ar pistoli vairākās kārtās, nevis ar pindzeli, rezultāts būs nesalīdzināmi labāks un glītāks. Pistoli varu aizdot, kad vajadzēs.
Ir vēl arī kolosālas smidzināmās blīvmasas, kas tiek rūpnieciski lietotas auto virsbūvju šuvju apstrādei. Super elastība, krāsojamas. Parasti iepildītas 400 ml patronās. Arī šiem materiāliem man ir speciāla pistole, ko var dabūt vajadzības gadījumā. Viens no labiem produktu piedāvājumiem ir TSC auto Amālijas ielā, kas tirgo DINITROL ķīmiju. Ļoti labs, vai pat vislabākais sortiments no dažādiem ražotājiem ir SIA Rags veikalos, viens, starp citu, tev blakus- Ganību dambī 25 E.
APE Motors arī tirgo tāda veida ķīmijas. Ražotājs- TEROSON. Bet nav lēti. Produkts Terotex Record 2000 1L, mazumā ap 9 Ls.

P.S. Re kā tev smuki niks ir nomainījies. Tagad esi OILAMSTERS? Smile
 
KarlisV
Man jau gan liekas ka kaut kāda grubuļa klāšana uz/zem Jawas dubļubleķiem ir lieka. Nebrauc taču ar viņu ziemā pa sāli. Labi ja pāris reizes sezonā sanāk braukt pa slapju asfaltu.
Sliktāk ir tad, kad sezonas beigās aiz tā grubuļa plēves paliek ūdens un visu ziemu neizžūst. Labs piemērs ir veco auto sliekšņi, kur no ārpuses viss ir skaisti, bet kad pieskaries tad sadrūp.
Katrā ziņā manai 51 gadu vecai jawai neviens bleķis nav caurrūsējis un neizskatās ka tuvākā laikā (nākamajos 50), tas varētu notikt.
 
Jancic
Neticu, ka pēc braukšanas Retrotūristā Tev nav atdauzīta krāsa iekšpusē. Krāsa vēl būtu sīkums, bet kad pamatīgāks akmenis uztaisīs bukti no iekšpuses, tad tas skats uz dubļusargu diez ko smuks vairs nebūs. Pretakmeņu grubuli es un citi klājam, lai pasargātu savu roku darbu.
Man pat pēc kādu 50 km pabraukšanas ar 360 jawu pa granti, rāmim apakšā, krāsa nost, jo pretī sanāk priekšējais ritenis, nu tad tāda dzīva smilšustrūkla sanāk.
Par to padomāju un pasargāju taisot 634 jawu,aizmugures dakšu aplīmēju ar caurspīdīgo pretakmeņu plēvi, vietās kur sanāk mest dubļus un akmeņus no aizmugures riteņa. To pašu domāju izdarīt ar 360ās rāmja daļu zem motora, kur visvairāk nodauza ar akmeņiem.Par to visu vēlāk uztaisīšu tēmu, viss ir safotografēts, tik arī jāpārvar slinkums.
Par smukumu klājot tā jau tāda gaumes lieta ar pistoli vai pindzeli. Tā kā dubļu sarga iekšpusi neredz, tad nolēmu klāt ar pindzeli, jo bija jau nokrāsoti dubļu sargi. Ja ar pistoli būtu jāpūš, tad vēl visu vajadzētu nolīmēt.
 
elf
Vajadzētu tikt skaidrībā kāpēc izjuka motors.Augšējo adatu gultni ar seperatoru iedeva Siliņa onkulis vai pats sameklēji?
Izjukt varēja.. ja spēle par mazu, eļļas trūkums....vai tika samērīts klaņa augšas gala urbums,adatu diametrs,pirksta diametrs un izrēķināta spēle.Ja ir pieredze vajadzīgo spēli var sajust bīdot un grozot pirkstu.
Cik eļļu lēji pie benzīna?
-----ne
 
turists
Raimim vajag kādu uz ko dusmoties par motora izjukšanu un šis izvēlējies Siliņ onkuli.. GrinGrin Motoru ārdīju ārā es, situācija tāda, ka pārtrūcis un izlidojis bija distances gredzens, kas atrodas starp separatoru un virzuli. Vēlāk vēl atklājās, ka tie bija pašvirpoti nevis oriģinālie. Oriģnālie, ja kas, ir rūdīti.. šie nebija. Man skaidrojums šāds.. gredzenā bija pārāk liela spēle - starp pirkstu un gredzenu - virzulim kustoties augšā lejā ap 50x sekundē gredzens tika dauzīts un pamazām stiepts līdz pārtrūka. Seperators pat nebija izjucis..tas bija drusku samīcīts, likumsakatrīgi, bez distancera tas pa pusei izlīda no klaņa- adatas sabira lejā kad es spiedu ārā pirkstu- seperators bija deformēts un vairs tās neturēja.
BET, ir jāpiekrīt, ka adatgultņa izpildījums ar seperatoru nestspējas ziņā ir ap 2x vājāks par vienkārši saliktām adatām.
 
oilmaster
Da, labi, šis pats izpildījums Valdim ar 634 pagājušajā moto sezonas noslēgumā, rezultāts tas pats.
Tas, ko gribēju teikt, ka seperātor gultnis nav labākais risinājums, kā aizvietot orģinālo sistēmu...
 
turists
Tieši tā, slodzes tur augšā ir nevājas, un ne velti rūpnīca neliek seperatorniekus.
 
elf
turists rakstīja:

Tieši tā, slodzes tur augšā ir nevājas, un ne velti rūpnīca neliek seperatorniekus.


Negribētu gan piekrist ,ka seperarornieki netur slodzi. Kaut vai Iž Planeta Sport klaņa augšā ir adatas ar seperatoru.....nekas tur nejūk ārā.
Sporta motoriem kas griežas ap 10 000 apg/min esmu licis seperatorniekus un distancerus starp klani un virzuli virpojis no duralumīnija........nu nejūk ārā...
Droši vien visa vaina bij distancera diametrā...stipri par lielu spēle..
Reku distancerus var nopirkt 2.00 eur gabalā
http://www.motoren.sk/shop/Jawa/95/20
Labojis elf uz 24-08-2012 10:43
-----ne
 
oilmaster
Distancerus nopirkt probleema nav, probleema ir ar Silinja seperaatoriem, kur distanceri neder seperaatora izmeeru deelj..jaanjemj kaadi 2 mm nost no orgjinaalaa distancera. Shaubos vai to preciizi un kvalitatiivi var izdariit garaazjas apstaakljos.
Nez, esmu redzeejis 2x veidus ar shiem seperaatora gultnjiem, viens taadaa kaa chuguna korpusaa, otrs, maneejie bija blekja chaulaa.
Labojis oilmaster uz 24-08-2012 21:23
 
Maris
Forši paskatīties, ka šādi izklāstīts restaurācijas process ar visiem knifiem un kļūdinjām... Smile Ir no kā mācīties...
Bez tam, viena no retajām restaurācijām, kuru varēja vērot gandrīz onlainā- vnk apmeklējot JAWA.lv bodi Grin
 
oilmaster
Dabūti Ikšķiles tirgū šim modelim dzimtie ķēžu sargi.
Viss sasmilšots, nākamnedēļ plāns visu sakrāsot. Un tad jau salikšanas process. Savādāk esmu palicis bez braucamas JAWASGrin
Labojis oilmaster uz 13-12-2012 16:44
 
Iet uz forumu: