Apskatīt tēmu
Lappuse 1 no 2: 12
|
Jawa 634, 1974. gads
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 28-02-2013 21:57
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Sveiki, kungi! Jawa.lv Raimonda pamudināts, īsumā pastāstīšu par savu Jawu 634, uzražotu 1974. Savā īpašumā to ieguvu 2007. gadā no radinieka, kas ar elektro inženiera rūpību bija noripinājis 43 000. Tāda tā izskatījās sākumā: Nomainīju spoles, ķēdi, virzuļus, gredzenus, pagriezienu releju, dažas spuldzītes. Nācās nomainīt arī bāku - vecā bija pamatīgi aizrūsējus. Uzliku no kādas jaunākas javas - tonis atšķīrās, bet uzliku stiprinājumu vietas pasēja. Uzspodrināju: Nobraucu pa visu sezonu vēl kādus 3 000: Līdz ar ko tagad nobraukums jau ir tuvu 50 000. Beigās sāka ķīlēt virzuļi - "0" remonts bija tuvu beigām. Šogad tika saprasts, ka Jawa ir pārāk laba, lai ļautu tai vienkārši noputēt garāžā. Līdz šim - nostrūklotas un nokrāsotas galvas. Pasūtinātas rezerves daļas no motoren.sk (par indiešu virzuļiem - lūdzu nekomentējam, jau dabūju pa galvu no Raimonda). Nokrāsots/nopulēts ratu rumbas vāks: Nopulēta bāka, bākas uzlikas, piekrāsoti uzraksti, piešpaktelēti un piekrāsoti krāsas bojājumi bākai un priekšējam spārnam. Darīju visu pats, tāpēc krāsojums nesanāca ideāls. Pēc tam viss uzpulēts: Liekā krāsa no bākas logo novākta, tagad tas logo ir "ass", kā Jawa'i pienākas. Lielākā meditācija norisinājās ap cinkojamām daļām: No sākuma elektrolīze (pasākums izgāzās dēļ nenotīrītās eļļas un putekļiem): Pēc tam sekoja mērcēšana kolā (arī izgāzās). Attīrīt eļļu un putekļus varēju tikai pēc motoru mazgājamā līdzekļa un 4-reizējas noskalošanas verdošā ūdenī. Jawa's veikalā iepirktas defektētās daļas: |
|
|
oilmaster |
Ziņojums ievietots 28-02-2013 22:58
|
Veteran Member Ziņojumi: 839 Pievienojies: 15.02.12 |
Mjaa..beigu beigās 634 pirmais modelis nav nemaz tik rets.. |
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 02-03-2013 21:31
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Spārni sagatavoti noklāšanai ar mastiku no iekšpuses: Te - jau divreiz noklāti: |
|
|
Jancic |
Ziņojums ievietots 02-03-2013 22:07
|
Senior Member Ziņojumi: 239 Pievienojies: 13.02.12 |
Var droši 3 un 4 x klāt virsū. Par biezu tā kārta nevar būt- labāk pret akmeņiem aizsargās. Es dikten pamatīgu kārtu visu moču dubļusargiem klāju virsū. P.S. prieks, ka mūsu pulks aug kuplāks, par vēl vienu foršu. Jawa braucamo būs vairāk. Bet kā tad ar ČZ sokas process??? 350 / 360
350 / 634.7 |
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 02-03-2013 22:55
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Par pārklājumu - varētu tā būt - pēc divām kārtām vēl spīdēja cauri krāsa. ČZ process uzkārās pie mocim nepieciešamās krāsošanas - sapratu, ka finansiāli to uz šo sezonu nepavilkšu. No sākuma domāju, ka krāsošu pats, taču laikus apķēros, ka tas beigsies ar fiasko. Līdz ar ko paliku pie principa "ja taisa, tad vienreiz un kārtīgi". Savukārt šai Jawai uz visām detaļām ir priekš 1974. gada ļoti labi saglabāts oriģinālais krāsojums, kas, man šķiet, ir nenovērtējama priekšrocība pret jaunu (mūsdienu) krāsojumu. Diemžēl, ir arī dažas buktes un skrāpējumi. Cik to ļāva manas diletanta spējas, mēģināju piekrāsot. Vietām sanāca labi, vietām - vēl sliktāk. Cerams, pavasarī varēsi apskatīt / novērtēt veikumu. |
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 15:51
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Nolēmu noizolēt bāku pret motora skaņām. Sākumā lietoju šī paša moča veco kameru gumiju: Sapratu, ka nesanāks normāli pielīmēt - dēļ iepriekšējās formas spriedzes kameras gumija "leca nost". 21. gs. glābj diletantus - iegādāju, piegriezu un izlīmēju speciālo auto skaņas izolācijas materiālu: Rezultāts: Bāka gan kļuvusi par gramiem 300 smagāka. Profi vēl šo materiālu uzsilda ar tehnisko fēnu un izlīdzina pašlīmējošo masu ar rullīti. Pieļauju, ka karstums no Jawa's cilindriem to izdarīs godam šajā sezonā. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 17:32
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Vajadzēja iesākumā attaukot un tad līmēt, pie kam tomēr pa karsto, izmantojot fēnu. No malas vajadzēja atstāt vismaz centimetru- lai nelobās un nesmērē. Benzīns to melno mastiku šķīdina. Var arī neizlīmēt visu virsmu- lai novāktu rezonansi pietiek tikai ar nelielu gabaliņu svārstību slāpēšanai. Kopumā jau doma laba. |
|
|
modza |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 18:22
|
Member Ziņojumi: 162 Pievienojies: 29.03.12 |
Interesanti gan! Un kāds ir praktiskais labums no tā visa pasāciena? Sāku apsvērt domu, ka ar varētu ko līdzīgu saveidot. |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 18:45
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
Kāds labums no tā? |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 19:10
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Godīgi sakot, es arī tā īsti to fīču nevaru saprast, kāpēc līmēt tur iekšā tik daudz bitumena. Ja ir problēmas ar baigo rezonansi, pietiek ar diezgan nelielu materiāla gabaliņu, lai to novērstu. Pats gan neesmu baigi saskāries ar tādiem kaitinošiem trokšņiem, vai, vienkārši neesmu pievērsis tam uzmanību- kas liecina, ja ir gadījumi, kad blakus trokšņi tiešām parādās, tā ir pietiekami reta un īslaicīga padarīšana. Nav jau baigā jēga censties to mocīša svaru palielināt. |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 19:16
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
Pie kaut kāda tilpuma bākā ir tāda dobja skaņa,bet vai tad kaitinoša? Tad jau vēja svilpiens gar ķiveri mani kaitina vairāk un kaskas purinājums brāzmainā vējā P.S. Tā bāku ir izlīmējis pagaidām tikai Georgs.Tiesa -vecenītei- tuvu tukšai bākai tiešām uzrodas apnīkoš dojš troksnis kas neļauj saklausīt īsteno motora skaņu. Georgs to ir darījis,lai dzirdētu kvalitātīvu motora skaņu. Bet te autors apgalvo...lai motoru nedzirdētu... un rodas jautājums,kāpēc ? |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 19:56
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Mans verdikts un vēlējums- Lai jums visiem vienmēr pilnas bākas! |
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 05-03-2013 23:04
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Tehnoloģiskus aprēķinus par skaņu frekvencēm noteikti nevarēšu pasniegt. Kāpēc es to darīju - tīri eksperimenta pēc, lai pārbaudītu produktu, tādā vietā, kur tiešām nedaudz rezonē. Bet pamatā - lai saprastu, vai manām ČZ un Jawa 360, kurām bleķu un to rezonanses ir daudz vairāk, šāds risinājums kaut ko spētu uzlabot. |
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 07-03-2013 15:25
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Šodien ienācās cinkotās daļas: Tagad gaidu vēl tikai izslīpētos cilindrus. |
|
|
voldis |
Ziņojums ievietots 07-03-2013 15:59
|
Junior Member Ziņojumi: 14 Pievienojies: 27.08.12 |
Pēc skata cinkojums labs.Ja nav noslēpums,kur devi cinkot? |
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 07-03-2013 22:44
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Cinkoja A/S "Metālserviss" galvanikas cehā, Stopiņu ielā. Vairākās vietās, kur rūsa ieēdusies dziļāk, cinka pārklājums nav pilnīgs. Foto nav redzams, dzīvē, diemžēl, ir.
Labojis Spark uz 07-03-2013 22:53 |
|
|
elf |
Ziņojums ievietots 08-03-2013 09:31
|
Member Ziņojumi: 141 Pievienojies: 28.03.12 |
Cinkojamās detaļas ir jāsagatavo pašam,tad nebūs nenocinkoti pleķi. Pirmo reizi kad devu cinkot ar atdevu ar visu rūsu...rezultātātā daudz brāķa.. -----ne
|
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 09-04-2013 19:49
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Ir diezgan pastrādāts - nomainītas kāpšļu gumijas, aizmugurējo amortizatoru glāzes, jauni līkumi un izpūtēji, pāršūts sēdeklis, jauni blīvslēgi priekšējās dakšas glāzēm. Pats galvenais - salikta virzuļgrupa (galvas un cilindri - pulverkrāsoti). Te skats no labās puses, kas patlaban arī ir labākā: Kā redzat, vēl palikuši vairāki darbi. Galvenais - iedarbināt! |
|
|
Spark |
Ziņojums ievietots 09-04-2013 19:52
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 28.02.13 |
Šāds caurums atklājās motora kreisajā vākā: Divi varianti - vai nu bijis sitiens no ārpuses (vākā ir plaisa, pa kuru iepriekš suloja eļļa), vai arī šādu gabalu izrāvusi vaļīgāka motora ķēdi. Kā domājat jūs? |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 09-04-2013 20:34
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
Nu nezinu gan nekas tur sists neizskatās,gan jau ka lējumā brāķis. |
|
Lappuse 1 no 2: 12
Iet uz forumu: |