Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 8

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Eduarda Jawa 634
kergers
Sveiki!

Mazliet par vēsturi. Manas ģimenes īpašumā nu jau kādu laiku ir 1978.gada 634-8 Jawa. 2000.gadu sākumā sencis caur nez kādiem ceļiem bija dabūjis. Kopš spēkrats bijis pie mums, tas vairāk nostāvēja vasarnīcas garāžā kā tika braukts. Ar visu to diez vai var ticēt spidometrā rakstītajam ( 01719 ), lai gan motors un rāmis atbilst plāksnītē rakstītajam.
Laiks gāja, mocis stāvēja. Līdz ar vasarnīcas remondarbiem un vajadzību atbrīvot garāžu, mocis tika pārvests uz Rīgu. Pašam jau gadiem niezēja to mocīti atkal pacelt augšā, bet tad mācības traucēja, tad studijas ārzemēs. Beigu beigās atgriežoties Latvijā kā pirmo sunīti paņēmu arīdzan tēva jaunības Rīga 13. Atjaunoju to, bet paralēli kādu nepilnu pusotru gadu meklēju Jawai rāmi ar dokumentiem. Nu jau ir nedēļa aptuveni apkārt, kad pateicoties šepat esošam biedram esmu ticis pie kārotā.

Uzreiz pēc svētkiem devos pagrabā. Sāku jaukt visu ārā. 4 stundu laikā mocītis bija sadalīts reizinātājos. Secināju, ka ir diezgan daudz kolhoza un arī pats vecais rāmis ir smagi mocīts ar metināšanas darbiem, līdz ar to praktiski nevērtīgs.

Citādi kastē tika atliktas detaļas, kas pēc kataloga atbilst konkrētajam modelim, lai gan pētot bildes internetā un arī citu lietotāju spēkratus, katram ir kaut kas savs.

Jebkurā gadījumā mocis ir 1978.gada, rāmis ir 1982.gada. Tas īpaši lietas būtību nemaina. Bet ja pētu aptuvenās daļas no 1979.gada kataloga - tur ir krietna deva atšķirīgas informācijas? Brīžiem tā šķiet elementāros motocikla mezglos ( piemēram, pagriezienos - apaļi vai kantaini, dakša - ar gofru vai bez, priekšējais dubļusargs - ar taisnu vai v-veida stiprinājumu? ).

Paldies par uzmanību! Būšu pateicīgs par jebkāda veida komentāriem, palīdzību, kritiku, padomiem.
1398548024-image.jpg
 
kergers
Vēl mazliet foto.
1398604985-image.jpg 1398604994-image.jpg 1398605002-image.jpg 1398605019-image.jpg 1398605012-image.jpg
 
kergers
Bildes nr2.
1398605028-image.jpg 1398605037-image.jpg 1398605047-image.jpg 1398605055-image.jpg 1398605067-image.jpg
 
kergers
Bildes nr3.
1398605075-image.jpg 1398605082-image.jpg 1398605090-image.jpg 1398605097-image.jpg 1398605105-image.jpg
 
kergers
Bildes nr4.
1398605111-image.jpg 1398605121-image.jpg 1398605128-image.jpg 1398605134-image.jpg 1398605141-image.jpg
 
kergers
Bildes nr5.

Nu jau atvesti jaunie dzelži mājās un pēc brīža izjauktā veidā blakus, lai varētu secināts, kas par daudz, kas par maz, kas lieks.
1420131060-image.jpg 1420131075-image.jpg 1420131093-image.jpg 1420238905-image.jpg
 
kergers
Tā īsumā pirmais ieskats. Rīt jābrauc skatīt vienu donoru, redzēs, ko no tā varēs aplasīt veiksmes gadījumā.
 
valdis 1
Jaunais rāmis ir no 638 !!! Citāda aizmugures daļa! un vēl šis tas atšķirsies.
 
kergers
valdis 1 rakstīja:

Jaunais rāmis ir no 638 !!! Citāda aizmugures daļa! un vēl šis tas atšķirsies.


Aizmirsu atkal pieminēt, ka rāmis ir 634, kas mazliet pielabots lai tam varētu apkabināt 638 daļas. Par laimi nekas nost nav griezts, tikai likts klāt. tā ka pārdesmit minūtes ar fleksi un rāmis atgūs vajadzīgo stāvokli. Jau esot pagrabā ar dzeltenu izolentu aptinu vietas, kas pēc kataloga neatbilst 634 rāmim. Pirms griezt, protams, pirms tam pārliecināšos, ka tā ir.
 
kergers
Šodien iegādāts diezgan pilnvērtīgs donors. Praktiski viss oriģināls. Bijis blaķenes variants, līdz ar to tai pusē trūkst šādi tādi sīkumi. Hromi uz detaļām pārsteidzošā kārtā ideāli. Izņemot izpūtējus. Motors pēc rāmja oriģinālais, spidometrā noskrējis 66 tūkstošus. Nekas netek, nesūcas. Pieleca un gāja. Bet tas tā. Jājauc tāpat būs.

Bilde ieskatam. Rīt gan jau taps vēl.
image_2-2.jpg

Labojis kergers uz 04-01-2015 15:42
 
valdis 1
Šitā benzīns tecēs ārā!Cool
 
kergers
valdis 1 rakstīja:

Šitā benzīns tecēs ārā!Cool


Nepamanīju, ka nezkāpēc otrādi bija ielicies.
 
aivarsz
Sveiks. Nu pamatkomplekts ir normāli saklonēts. Tagad tev ir donorrāmis. Jautājums- ko tu vēlies izpildīt no esošajiem dažādu gadu komponentiem? Vai iet runa par k-kāda modeļa autentisku atjaunosanu, jeb sev tīkama mocīša būvi? Ja tiksi skaidrībā pats ar sevi, kādu mocīti vēlies uzbūvēt, tad par 634 vēsturi, evolūciju, modeļiem u aprīkojumu varu izstāstīt visai daudz.Sākotnējais rāmis un dzinējs saka- varētu tapt 634.8, vai 634.8.01
 
kergers
aivarsz rakstīja:

Sveiks. Nu pamatkomplekts ir normāli saklonēts. Tagad tev ir donorrāmis. Jautājums- ko tu vēlies izpildīt no esošajiem dažādu gadu komponentiem? Vai iet runa par k-kāda modeļa autentisku atjaunosanu, jeb sev tīkama mocīša būvi? Ja tiksi skaidrībā pats ar sevi, kādu mocīti vēlies uzbūvēt, tad par 634 vēsturi, evolūciju, modeļiem u aprīkojumu varu izstāstīt visai daudz.Sākotnējais rāmis un dzinējs saka- varētu tapt 634.8, vai 634.8.01


Sveiks. aivarsz - es būtu ļoti pateicīgs par jebkāda veida konsultāciju. Sākšu ar noteikti zaļknābja jautājumu - ar ko atšķiras 634.8 no 634.8.01? Vizuāli un/vai tehniski?

Sākotnējā domā bija salikt kopā maksimāli oriģinālu 634.8 versiju. Vai vienkāršāk izsakoties - Jawu no konkrēta gada ar visām tās esošajām komponentēm īpaši neko nemiksējot.
 
Dalgo
Donors pēdējā bildē, kur dakšai ir melnās gofras pār atsperēm - ir 634-8.15, bet dubļu bleķis ir no 634-8.00 (iepriekšējais modelis) - dakšai hromētie štoki ir savādāki, un gofru vietā ir krāsotas rores. 8.15 modelim dakša ir tāda pati kā pēdējām 634-7 modelim.
 
Dalgo
634-8.15 vizuāli šāda -- content24-foto.inbox.lv/...8-15-1.jpg

savukārt 634-8.00 šāda -- content31-foto.inbox.lv/...G-1497.jpg

lielos vilcienos atšķiras dakša, nemeklējot utis sīkumos...
 
aivarsz
Atvainojos, vakar nejauši sa...sos meistarībā. Dalgo taisnība par 634-8-15 vairākām modifikācijām, tur parādījās būtiskas atšķirības, nevis 01, kā man bija ierakstījies.
Pirmās 634-8 bija krāsotas ķiršu krāsā. Ražošana sākās 1974. gadā.Ar dakšu bez gumijas gofrām, lielo lukturi, cigārveida izpūtējiem un apaļajiem pagriezienu rādītājiem. Diezgan autentisks eksemplārs savulaik ir atjaunojies foruma biedram Krišjānim (redzams sākumlapas rotējošajā banerī). Arī Kaarlis pirms pāris gadiem ir bijis krusttēvs līdzīgam izstrādājumam. Tavs pirmatnējais materiāls, kā reize, varētu būt nežēlīgi pārklonēts 634-8-01 modelis. Internetā laba bilde ir stingri jāpameklē. 634 modeļu gammas pēdējais izstrādājums no konveijera noripoja 1985. gadā, piedzīvojot bezgala daudz maztirāžas modifikācijas. Priekšējā dakša ar gofru un mazo lukturi parādījās ~ 1976. gadā, iezīmējot otro saražoto Jawa mocīšu milionu. Tā ir tā tautā sauktā jubiļeika, kas vairs nebija krāsota ķirsītī, kaut paralēli bija nopērkams arī vecais modelis. Uz bijušo PSRS tika sūtīta tikai lētākā modifikācija, jau spilgti sarkanā krāsā ar pelēkiem dufeļiem un dugām. Smukie un hromētie elementi tika tirgoti citās zemēs. Tieši tāpat notika ar tahometru parādīšanos. Līdz 1980. gadam PSRS šādi modeļi netika piedāvāti, kaut arī citur tie bija nopērkami no 1978. gada. Un tad, ap 1980. gadu Daugavgrīvas bodē jau varēja izcelt 634-7 sērijas brīnumus ar tahometru, taisnajām izpūtēju trubām, kantainajiem pagriezienu lukturiem, kā 638, pakaļējo beņķi ar baltu kantīti, iepresētiem laukumiem augšpusē un iepresētu Jawa uzrakstu aizmugurē. No bākas pazuda hromētie vaigi, tos aizstājot ar spīdīgu strīpu, ko rotāja uzraksts JAWA. Līdzīgas izmaiņas skāra arī bardačokus, kas tika izrotāti ar "350" reljefiem un hromētiem bleķa dekoriem. Parādījās jaunie bremžu un sajūga hēbeļi, kā arī notika radikālas izmaiņas uz stūres izvietoto slēdžu novietojumam, pievienojoties vairumam tā laika motociklu ražotāju standartiem. Urā. Pagriezienu rādītāju slēdzis nokļuva stūres kreisajā pusē un vairs nebija jāslēdz perpendikulāri izvēlētajam manevra virzienam. Protams, ir bezgala daudz modifikāciju un nianšu, bet īsumā k-kā šādi.
Labojis aivarsz uz 05-01-2015 22:30
 
kergers
Paldies liels par pirmo ieskatu. Sāku apjaust šādas tādas atšķirības. Uz doto brīdi pēc izlasītā un arī dotajām bildēm sliecos domāt, ka komplekts, kas man pašlaik ir un arī pašam liekas tīkamāk sakomplektējams ir 634-8.15.
Ļoti aptuveni vadoties pēc bildes uzreiz var izcelt sīkumus. Kas man trūkst ir priekšējais dubļu bleķis, kuram taisnās stīpas, nevis v-veida stiprinājums. Ja tomēr izlemtu par labu 634.8 versijai, tad nebūtu vajadzīgā beņķa ar iešūto balto svītru un apaļie pagrieziena rādītāji.

Dakšas man ir aba veida. Lieta tik tāda, ka abi komplekti nelietojami. Viens ir priekš v-veida ( šķiet ) ar trijstūra stiprinājumu pa vidu, bet tie ir mazliet līki. Otram komplektam, savukārt, vienam no štokiem, kur skrūvējas savilcējskrūve, ir nolauzts stiprinājuma gals. Izjaucot abu komplektu štokus secināju, ka iekšējā uzbūve viņiem ir vienāda. Izmaiņas ir - vienam ir konusa veida cilindrītis, otram ar normālu kanti. Kāda ir atšķirība? Kā arī atšķīrās augšējais trejdeksnītis ( aprakstu pēc skata, jo nezinu, kā sauc ) - viens bija no bleķa ( hromētajai dakšai ), otrs no plastmasa ( gofru dakšai ). Garums, ja nemaldos, izstieptā veidā bija vienāds.
Tieši tāpat jautājums par aizmugures amortizatoriem. Vienam pārim bija bleķa glāzes ( bildēs ķiršu krāsas ), otram plastmasas. Kā jābūt? Un vai tā ir, ka izvilktā veidā viņu garums atšķiras par 3cm ( 34,5 bleķa/31.5 plastmasas )?
Vēl jāņem vērā, ka donors ( oranžais ) bijis blaķenes variants. Un viņam viens no dibengala amortizatoriem bija ar regulējamu cietību. Tas ir tāpēc, ka blaķenes variants vai kādi citi argumenti? Kādi būtu jāliek?
Un vēl - ja katalogā norādītas detaļas, kur blakus minēts - dlja koljaski - tām būtu jāstiprinās pie solo moča, vai arī tur vienkārši iekavas piemirstas?

Piebilstot. Mana vīzija par šo moci ir mēģināt uztaisīt kādas konkrētas modifikācijas autentisku variantu. Mēģināt nemiksēt viņas savā starpā. Protams, ka arī vizuāli tā, lai pašam patīk - šajā gadījumā, kā jau minēju - ar kantainajiem pagriezieniem, gofru dakšu, kā piemērs.
Protams, ka uzreiz finansiāli neizdosies pacelt, lai no pirmās dienas būtu izcili hromi ( izpūtēji ir bēdīgi abiem močiem, arī minētie dakšas štoki vai līki vai lauzti ), bet ar laiku centīšos pamazām nolietotās daļas mainīt. Tam visam pāri vēlme skaistu senu mocīti īpašumā, par kuru pašam prieks rūpēties un citiem atrādīt Smile
 
kergers
Šodien arī izpētot visus 3 esošos rāmjus secināts, kur kas jāgriež nost, kur kas jāmetina klāt. Jāsauc būs draugs palīgā ar pusautomātu un jāsaliek dzelži pa vietām.
 
kergers
Pāris bildes.

Ieskatam abu komplektu vienas puses štoki.

Vai gaisa filtra karburatora pārejas abas ir neorģinālas?

Gāzes ručkas - viena ir oriģinālā, abas pārējās?
image1-1.jpg image2-2.jpg image3-1.jpg

Labojis kergers uz 06-01-2015 02:04
 
Iet uz forumu: