Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 6

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Jawa 360, 1972.
Spiker
Spidometrs Koso Tnt 01. Pieslēdzu ar nelieliem piedzīvojumiem! Bet neitrālo rāda, tuvie tālie ari deg! Apgriezieni un ātrums arī o.k. Bet lādēšanu nevaru dabūt! Ja pieliek lādēšanas vadu, tad neiet! Ja caur lampu palaiž vnk masas vadu tad lampiņa deg! Kāpec tā un kādu masu dod tas komutators es nezinu!
 
AldisK
Visām vecajām Jawām, kā arī 12V vapei ieslēdzot aizdedzi pie lādēšanas lampiņas jāpienāk spriegumam ar "+". Tālāk lampiņas otrs kontakts savienojas, vecajiem līdzstrāvas ģeneratoriem, caur enkuru uz "-", bet vapei tas ir iebūvēts komutatorā un dabū "-". Kamēr ģenerators nestrādā, lampiņa dabū "-" un deg, kad sāk strādāt, šis mīnus pazūd un nedeg. Komutatorā, nezinu kādā veidā,(caur diodēm, vai tanzistoriem, vai mikroshēmas) bet tas vads ir pievienots masai, sākot strādāt ģeneratoram tā masa pazūd..
Apskatot bildes pamanīju vienu nelielu neprecizitāti. Skaņas signāla kronšteins ir uzlikts otrādi. Šādā stāvokli attālums no skaņas signāla līdz dubļubleķim ir mazāks nekā dakšas maksimālais gājiens. Dakšai nostrādājot līdz galam ar skaņas signālu tiek sabojāts dubļubleķis, vispirms krāsa un pēc tam arī bukte. Uzliekot kronšteinu otrādi, skaņas signāls būs par dažiem cm augstāk un dubļubleķi neskar.
Labojis AldisK uz 08-04-2017 23:11
 
Spiker
Aldi,
Par to ka lādēšanas lampai no komutatora pienāk (-) ir skaidrs. Bet redzi, kas man skiet dīvaini, ka tā lampa no motocikla masas deg, bet no lādēšanas vada, kas nāk no komutatora nedeg! Vispār to lietu pētot dziļāk un uz to visu aizgāja 2 naktis izmēģinot daž ne dažādos vatiantus, nonācu pie secinājuma, ka vaina ir pašā spidometrā! Padodot viņam - spidometram - masu no stūres (nezinu kāpēc) tā lampa strādā, bet padodot masu no stūres plaukta, kur masas vads pieskrūvēts, kā arī turpat pieskrūvēts ir masas vads no akumulatora, šī lampa nestrādā! Manā skatījumā baigā mistika!
Paldies par info skāra ar skaņas signālu! Ir jau pārlikts.
 
Kaarlis
Nekāda mistika laikam vis nebūs. Pēc pulverkrāsas bieži ir problēmas ar masām. Šad tad nākas vilkt papildus vadus. Sprieguma regulātoram (tas ko jūs dēvējat par komutātoru) jābūt pieskrūvētam pie dzelža vai arī tam kā obligāts pasākums ir sazemējums.
 
Spiker
Komutatora, jeb strāvas regulatora korpuss ir pie masas! Tas nav cēlonis!
 
AldisK
Ja pie tās lampas ir iespējams piekļūt, pārbaudi + kā es rakstīju iepriekš. Ja tur ir tikai lampa, nevis diode, vai kāds starprelejs, nekāda mistika nevar būt. + no aizdedzes pieiet pie lampas, - pie komutatora jeb regulatora. Pārbaudi ar ommetru vai regulatoram tas vads rāda masu, kad nestrādā dzinējs. Tāpat tas + pieiet brivgaitas ātrumam un - savienojas ātrumkārbā caur slēdzi un kulisi. Lādēšanai tā shēma ir identiska. Uzraksti par rezultātiem.
 
Kaarlis
1) Sprieguma regulātora izejas mīnuss nav "tīrs" mīnuss. Uz katru pnp pāreju krīt 0,2 volti. Cik viņu tur ir, nezinu.
2) Potenciālu starpība var veidoties arī citos savienojuma punktos ne tikai regulātora zemējumā. Piemēram bardačoks- rāmos,. rāmis- stūres plaukts u.c.
3) Ja spidometra blokā ir diode nevis spuldze, pigori būs šā vai tā. Pārbaudīts.
4) Mūsdienu motobūvē gandrīz nekad neizmanto rāmi kā masu, uz katru patērētāju ir atsevišķs mīnusa vads. Pilnīgs stulbums jawas gadijumā ir priekšējās dakšas plaukts- masa caur gultņiem!!!
Labojis Kaarlis uz 09-04-2017 14:05
 
Spiker
Kārli,
Man katrs patērētājs ir ar savu masas vadu, kas pievienots vietā, kur pienāk (-) vads no akumulatora. Es šo masas nebūšanu, manuprāt, šādā veidā izslēdzu.
 
Aigars_R
Kad liku savam JAWA motociklam šāda tipa analogu (ar mazliet apgriestām iespējām), atceros gan slikti, bet man liekas ka ar bija aizķeršanās ar lādēšanas pieslēkšanu. Darīju laikam tā, no spidometra pelēkajā vadā, kas iet uz releju-regulātoru, ieliku diodi, lai spidometrs lampiņai saņēm tikai ( - ) signālu no releja regulātora. Ar diodes virzienu ir jāeksperimentē, priekšā pateikt nevaru.
Skatos pēc shēmas, ka šīs sarkanās signāllampaslampas vadībai ir iesējami abi varianti, gan +, gan -, tāpat kā neitrļā signāllampai. Izskatīju aprakstu (tiesa gan ātrajā versijā), neatradu, ka kaut kādā veidā iestatītos šō signāllampu vadības signāla polaritāte. Domājams, ka notiek automātiski, pie spidometra ieslēkšanas, izslēkšanas.
PS.
Vēl piiebildīšu, ka ir obligāta prasība, ir jābūt aizdedzes svecēm ar ''R'' indeksu (pretestību), lai nerastos traucējumi spidometra darbībā..

Vēl pastāv šāds AB lādēšanas lampiņas pieslēkšanas variants (praktiski vecais 638 modeļu slēgums), kurš no rūpnīcas tiek izmantots motociklam JAWA 640 RETRO. Šim motocikla nāk ACEWEEL digitālais spidometrs ar gaismas diožu signāllampām.
koso.jpg 20160125_193747.jpg

Labojis Aigars_R uz 09-04-2017 21:55
 
Spiker
Aigar,

Paldies par ideju ar diodi! Varētu sanākt! Sveces jau ir ieliktas ar pretestību. Ar parastajām svecēm bija, ka ieslēdzot skaņas signālu tahometrs gāja uz overspeed! Grin

Man tēvam dzima ideja par releju pa vidu, bet tā izgaisa, momentā kad mājās neviens netika atrasts!

Parīt laižu jūrā - atbraukšu, tad arī risināšanā šo lietu!

Starp citu, neitrālais, kas ir masa strādā! + vai - tiek noteikts gadžeta smadzenēs! Tas ir pārbaudīts!
 
Iet uz forumu: