Apskatīt tēmu
Jawa 18 Perak 1954. gads
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 15-12-2019 15:01
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Par strīpām Perakiem nezinu. Manam to strīpu vairāk praktiski nebija. 360-tajām šķiet bija vilktas ar roku. Ir gadījies redzēt diezgan neprecīzas. Arī sākoties masveida produkcijai uz PadSavienību, 360-tajām instrumentu kastes iekšpusē un iekšējais pakaļējais dubļubleķis nebija krāsoti, bet tikai gruntēti. Strīpas un dažādas uzlīmes esmu izmēģinājis dažādus variantus. Vislabāk man patīk, tās ielakot lakā. Perakam strīpas izvēlējos reklāmas firmā 1,5 mm platas zelta uzlīmes veidā. Zinu tā ir atkāpe no oriģināla, bet tā tas viss labāk turas un neberžas nost, kamēr laka turas. Būtībā jau arī mūsdienu krāsas un lakas nav kā oriģinālam. Tāpēc, ja nav iespēja saglābāt oriģinālu es par to neiespringstu. |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 15-12-2019 18:13
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
skaidrs ,buus tuvu tam kaa bija materiali mainaas ,bet lielos vilcienos restaureejot vajadzeetu ieveerot tehnologiju nu es vismaz taa domaaju. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 17-12-2019 12:35
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
otomars rakstīja: skaidrs ,buus tuvu tam kaa bija materiali mainaas ,bet lielos vilcienos restaureejot vajadzeetu ieveerot tehnologiju nu es vismaz taa domaaju. Jāāā, Tev taisnība, tehnoloģijai neatbilst daudz. Krāsojums ar mūsdienu krāsām un laku, neatbilst. Riepas Mitas, neatbilst protektora zīmējums un firma. Un skrūves gandrīz visas mūsdienu, lielākā daļa neržas, marķējumi galīgi garām. 7 mm skrūves virpotas no mūsdienu materiāla vispār bez marķējuma. Aizdedze vape u.t.t. un tā joprojām. |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 17-12-2019 19:38
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
taa vinjsh ir, kaads veel uzskruuve pumpainos uzgriezhnjus kuri tur nekad nav bijushi un sauc par restauraaciju |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 04-04-2020 22:56
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Ienācās šādas, tādas detaļas. Tūlīt pieskrūvēju. |
|
|
rechijs |
Ziņojums ievietots 06-04-2020 21:39
|
Senior Member Ziņojumi: 254 Pievienojies: 27.12.13 |
...nekaitini moci....laid vaļā to sajūgu.... |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 08-04-2020 18:35
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Līdz braukšanai jau vēl neesi ticis, bet kā Aldi ir ar šo modeli? Vai ir tā ka tas ir daudz intresantāks par jaunāko 354 par 360 kur nu vel 638? Nu man vismaz tāds priekšstats ir par Jawu, jo jaunāks modelis,jo vienkāršots, materiāli, kvalitāte, ērtums utt! |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 08-04-2020 18:58
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
šis ir DAUDZ interesantāks,par ŠIRPOTREBU ! |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 08-04-2020 21:55
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Tīri tehniskā ziņā, tas ir pat vienkāršāks. Nav kustīga pakaļējā dakša ar buksēm. Nav hidraulisko amortizatoru ne priekšā, ne aizmugurē. Bet tāpat ir kustīgas daļas, kuras dilst. Aizmugurē alumīnija klucis ar atsperi, kurā iestiprināts ritenis slīd pa tērauda stieni. Zobrata pusē tas klucis bija krietni sadilis.Varēja diezgan viegli iebuksēt. Priekšā, kā Rīgas mopēdiem. Stienis ar atsperi slīd pa buksēm. Man palaimējās, ka šie mezgli nebija jāremontē. Kā nomainīt tajā garajā dakšas caurulē tās buksēs, un pēc tam dabūt precīzu diametru slīdošajam stienim, man nav ne vismazākās saprašanas. Elektroiekārta praktiski ir tāda pati, kā 354 un 360. Vienīgi tas mezgls ar atslēgu un ampermetru. Tā kā būs 12V vape, mainās + ar - uz korpusa. jāpalauza galva, kā samainīt ampermetram + ar-, citādi pie lādējoša ģenerators ampermetrs rādīs uz - pusi, bet ne uz + pusi. Motors ir līdzīgs kā 360, Praktiski daudz ir uzliekams no 360. Tur arī nav problēmu. Tīrīšana, krāsošana-Kā jebkuram citam. Man personīgi interesantāk tāpēc, ka tomēr tas ir retāks aparāts mūsu platuma grādos. Man pašam arī tāds izaicinājums. Detaļas gan caur Raimondu, gan čehu un slovāku i-veikalos var dabūt. Vienīgi ar to jauno detaļu kvalitāti tā ir kā ir. Par stūri jau rakstīju. Tad man teica, ka es esot nopircis turku s,,,u. Bet pakaļējo bremžu ārējā sviriņa. Smuka jauna hromēta, cena ap 11 eiro. Tā ir sametināta no divām plāksnītēm. Tad lūk vienai plāksnītei nūtis ir uz iekšu, otrai tieši pretī nūtis uz āru. Uzliec nu! Mazā nažvīlīte rokā un pēc pusstundas darba sviriņa vietā. Turku vai čehu? Negribas ticēt, ka šos mazos štruntus taisa Turcijā. Varbūt man tikai gadījās brāķis? Labi. Priekšējās bremžu trosītes apvalks nestiprinās bremžu vākā,bet priekšējā dubļubleķa vienā no stiprināšanas speciāli izvirpotā skrūvē. Skatiet bildi. tad lūk skrūvē izurbtais caurums par 0,5 mm tievāks par trosīšu metāla uzgaļiem. Jāpiestrādā atkal ar mini frēzīti. Teiksiet, ka tās skrūvēs taisa Turcijā. Es šaubos. Tā pie tām jaunajām detaļām nākas piestrādāt, lai varētu pielikt. Labojis AldisK uz 08-04-2020 22:01 |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 08-04-2020 22:43
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Malacis. Nav gluži vienkāršs reanimācijas objekts. Veiksmi tev atjaunošanas procesā. Bet, droši vien, 4000 km tripā ar šo raritāti, kas aprīkota ar bagāžas kastēm, nedosies. Nākamgad, jāsāk Kandavā būvēt mazo stikla mājiņu, kur visus savus projektus rādīt interesentiem. Jeb, moš, Ragaciemā? |
|
|
Laacis_ar07 |
Ziņojums ievietots 09-04-2020 13:16
|
Veteran Member Ziņojumi: 627 Pievienojies: 29.03.12 |
Aldi,ampermetram pārzīmē polaritāti! kur bij plus būs mīnuss! |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 10-04-2020 11:01
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Jā. Bet tas ir tas vienkāršākais risinājums. Ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu. |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 10-04-2020 22:08
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
vagbuut troses ir savaadaakas nekaa originaalaas |
|
|
gacans |
Ziņojums ievietots 10-04-2020 22:56
|
Senior Member Ziņojumi: 252 Pievienojies: 12.05.14 |
AldisK rakstīja: Neesmu personīgi to ampermetru rokā turējis ,bet domāju ,ka viņam divi izvadi ,maini vietām pēc patikas ,attiecīgi bultas virziens mainīsies !!! Ja pa jaunam būs - uz masu un + caur amp ,tad amp samaini galus un vajadzētu būt ok !!Jā. Bet tas ir tas vienkāršākais risinājums. Ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 11-04-2020 08:59
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
gacans rakstīja: AldisK rakstīja: Neesmu personīgi to ampermetru rokā turējis ,bet domāju ,ka viņam divi izvadi ,maini vietām pēc patikas ,attiecīgi bultas virziens mainīsies !!! Ja pa jaunam būs - uz masu un + caur amp ,tad amp samaini galus un vajadzētu būt ok !!Jā. Bet tas ir tas vienkāršākais risinājums. Ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu. Tas jau man ir skaidrs. Bet tas jau tai shēmā ir iebūvēts ar tādām metāla šinām. Un turpat savienots ar slēdzi. Kaut kas būs jāmēģina pārgriezt, kaut kas jāurbj, jāgriež vītne, ja to varēs, un pēc tam ar vadiem apiet otrādāk. Vēl neesmu tam nopietni pieķēries. Labojis AldisK uz 11-04-2020 09:08 |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 13-05-2020 21:23
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Beidzot dabūju motora blokus no restaurācijas. Laika zobs un slikta uzglabāšana tos bija krietni pabojājis. Malas daudzās vietās bija korodējušas. Dakšinu asij stiprinājuma vieta nolauzta. Vienkāršākais un vieglākais būtu bijis paņemt blokus no 360 modeļa. Praktiski gandrīz vienādi. Pateiks tikai zinātājs. Bet gribējās saglabāt šim projektam oriģinālos blokus. Tā iemetināja gabalus no citiem nederīgiem blokiem. Uz audzināja asītes stiprinājuma vietu. Pēc tam visu noslīpēja un izurba caurumus. Tagad varēšu ķerties pie motora salikšanas. Jāskatās, lai tur arī kādi brīnumi neizlec. Jo no oriģinālajām iekšām man nav nekā. Ceru, ka viss derēs no 360 modeļa. |
|
|
rechijs |
Ziņojums ievietots 29-05-2020 01:07
|
Senior Member Ziņojumi: 254 Pievienojies: 27.12.13 |
Hei. Par ampermetru. Nekādi izvadi vietām maināmi tur nav. Marketos var nopirkt plāksnītes ar jau samainītu polaritāti. Taču izdabūt ampermetru no tās čaulas ir nereāli. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 29-05-2020 08:58
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
rechijs rakstīja: Hei. Par ampermetru. Nekādi izvadi vietām maināmi tur nav. Marketos var nopirkt plāksnītes ar jau samainītu polaritāti. Taču izdabūt ampermetru no tās čaulas ir nereāli. Es jau nedaudz iepriekš rakstiju par šo variantu. Tur pat nav jāpasūta plāksnīte. nedaudz jāpadarbojas ar krāsu. Bet man gribas ievērot šo principu.-ir likumsakarības, ka uz koordinātu ass (-) vienmēr ir kreisajā pusē un (+) labajā. Pēc šī principa arī ir būvēti ampermetri. Gribētos padomāt un pačakarēties, lai šo principu ievērotu. Ja, nevarēs un nesanāks, tad arī pārzīmēšu to plāksnīti. Ja, labi padomā, bieži var daudz ko izdarīt. Labojis AldisK uz 29-05-2020 09:07 |
|
|
rechijs |
Ziņojums ievietots 29-05-2020 17:26
|
Senior Member Ziņojumi: 254 Pievienojies: 27.12.13 |
Aldi, Tev ampermetrs strādā? Bieži vien tie ir izbeigušies. Bultiņas sprūst, vai nav vispār. Jā sazīmēt var tur uz esošās plāksnītes. Jautājums ir tikai par to vai sanāks izdabūt pašu ampermetru no atslēgas korpusa ārā nesabojājot pašu ampermetru? |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 30-05-2020 00:13
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Kad tikšu līdz ampermetram, tad arī redzēšu. Ja, kas iznāks, sabildēšu un mēģināšu aprakstīt. Bildēs esmu redzējis arī šī mezgla dažādus izskatus. Vai arī iekšas dažādas, nezinu. |
|
Iet uz forumu: |