Apskatīt tēmu
Jawas kloķvārpsta
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 03-01-2016 20:04
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
638 !!! pildītai. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 03-01-2016 20:09
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
360 jawai tie motori strādā gan ar pildīto, gan vaļējo starpgabalu. Starp citu pildītajam starpgabalam motoru bloki bija savādāki. Tas stiprinājās ar skrūvi no priekšpuses un otra skrūve bija zem karburatora. Kad parādījās vaļējie starpgabali skrūve zem karburatora pazuda. Var jau būt, ka tur bija kāda dziļāka doma, bet es domāju, ka tie vienkāŗši bija uzlabojumi, lai ieekonomētu materiālu. Acīmredzot parēķināja, ka to slodzi iztur arī tāds vaļējs ar ribām starpgabals un iztur arī bez otras skrūves, tāpēc palaida tādu ražošanā. Uz tiem tūkstošiem ražošanā materiālu ekonomija iespējams vērā ņemama. Kāds par to iespējams saņēma prēmiju vai goda rakstu. 638 motors ir krietni jaudīgāks un esmu dzirdējis ka tiem esot bijušas problēmas ar to vaļējo starpgabalu. Nepretendēju uz taisnību, tās tikai ir manas domas. Kārlim te tiešām droši vien ir ko teikt. |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 03-01-2016 21:08
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
360 arī nāca pildīta(pirmajām). Atšķirība esot -troksnī-. Vēl viņas meklēja Tomass ,sportam. P.S. Man no -donoriem- pildīta bija ar epoksīda sveķiem(360). Labojis Guntis uz 03-01-2016 22:43 |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 03-01-2016 22:10
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Pēc pildīta starpgabala nav absolūti nekāda vajadzība kamēr tehniski dzīvs ir pats starpgabals un dzinēja bloks. Ja bloka sēža sadilusi tad šis ir variants kā to saglābt. Tiesa gan nošaujot vienu zaķi sanāk pakāst divus citus. Šis te gan neattiecās uz vecākajiem dzinējiem kam ir neiespējami un nevajadzīgi likt "nepildīto". |
|
|
cyprus1 |
Ziņojums ievietots 04-01-2016 18:46
|
Member Ziņojumi: 78 Pievienojies: 01.05.13 |
Atradu,tikai nokopēšu orģinālvalodā bez tulkojuma- Часто советуют поменять центральную опору коленвала на сплошную. Что происходит в этом случае? Чем жестче опора, тем быстрее выходит из строя центральный подшипник. Вот научное объяснение: коленвал имеет определенный дисбаланс, причем наибольшие колебания присутствуют в центре – это очевидно. Если опора не сплошная – она более податлива, все колебания коленвала идут на упругую деформацию опоры. Более жесткую сплошную опору гораздо труднее деформировать – энергия колебаний коленвала не исчезает (вспомните закон сохранения энергии) – она переходит в работу и деформацию центрального подшипника коленвала. А так как подшипник вещь не очень упругая, а довольно жесткая – возникает перегрев и пластическая деформация шариков и дорожек качения подшипника. В общем надо чем-то жертвовать. Либо центральной опорой, либо подшипником. Ja interese lūk viss raksts-http://roker.kiev.ua/techinfo/docs/sovety/sovety_motocyklistov.html |
|
|
Juris2 |
Ziņojums ievietots 26-04-2018 22:18
|
Member Ziņojumi: 63 Pievienojies: 24.03.15 |
Šeit ir kāds kas praktizē klaņu svērśanu un pēc tam atiecīgi svaru piedzīšanu (domāju to kur ir tas verķis kur klanis ir iestiprināts , zinātajs sapratīs)? |
|
|
bahmuc |
Ziņojums ievietots 02-05-2018 23:05
|
Member Ziņojumi: 85 Pievienojies: 04.04.16 |
Georgs valmierā |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 03-05-2018 12:05
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Juris2 rakstīja: Šeit ir kāds kas praktizē klaņu svērśanu un pēc tam atiecīgi svaru piedzīšanu (domāju to kur ir tas verķis kur klanis ir iestiprināts , zinātajs sapratīs)? Parasti pirms šāda veida remontdarbiem daudzas detaļas nevis tiek "piedzītas" bet gan šķirotas pa masas grupām. Un tikai tad, ja nav iespējams sagrupēt, notiek svara salāgošana. |
|
|
Juris2 |
Ziņojums ievietots 07-07-2018 11:47
|
Member Ziņojumi: 63 Pievienojies: 24.03.15 |
Vai kādam ir zināma formula kloķvārpstas balansēšanas svara noteikšanai? |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 18-02-2019 21:02
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Paturpinot diskusiju par starpgabaliem, mana versija par šo tēmu. Atbalsta virsma gandrīz reiz 2, masas pieaugums niecīgs. Tad vēl. Par veco laiku klaņiem un it kā labām kloķvārpstām. Ik pa laikam kāds uzraujas uz to, ka kloķvārpsta vai klanis nobeidzās pēc samērā īsa kalpošanas laika. Gaisa mitruma dēļ rullīša un čaulas saskares vietā veidojas rūsas izgrauzti grāvīši. Tajā vietā rullītis novibrē un dauza čaulas cementējuma slāni vai pat iesprūst un šļūc kamēr nodeg. 500 vai varbūt 1500 km- kā loterijā. Pirms eksperimentēt ar veco laiku detaļām, der paņemt rokā attaukotāju un palielināmo stiklu. Pielikumā briesmīgs piemērs. |
|
|
opozits |
Ziņojums ievietots 18-02-2019 22:11
|
Member Ziņojumi: 97 Pievienojies: 29.01.16 |
Tadelj nesaprotu tos kas tirgo jaunu vecu klokvarpstu vairāk nekā tas remonts maksa... |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 19-02-2019 11:52
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Tieši tā. Nav jēgas tērēt naudu un laiku neperspektīvām un tehniski novecojušām lietām ar risku ka tas viss beigās vēl sabruks. Sakarīgākais variants ar skatu nākotnē ir likt 638 klaņus. Tad ir pieejami virzuļi ar d16 pirkstu un arī pēc 10 gadiem būs nopērkami jauni klaņi, kā arī viss mezgls kalpos ilgāk. Vienīgais mīnuss- bukse ir klusāka nekā gultnis. Un iesākumā arī biškucīt dārgāks darbs jo kloķene pilnībā jāizjauc un uz koordinātu "stanoka" jāizvirpo klaņa pirkstu sēžas kloķenes vaigos. Esmu dzirdējis ka dažs supermeistars presē sadistiski "pa taisno" taču uzskatu ka tā gan ir atklāta haltūrēšana. Pārāk liels risks sapresēt šķībi ar visām no tā izrietošajām sekām. Un pēdējā piebilde: zinot to, ka resurss pieaug un pie tam vēl ievērojami, izdalot izmaksas ar nobraukto kilometru skaitu, pilnīgi iespējams, šādi taisīta kloķvāpsta sanāks vairākkārt lētāka... Viela pārdomām. |
|
|
opozits |
Ziņojums ievietots 19-02-2019 12:32
|
Member Ziņojumi: 97 Pievienojies: 29.01.16 |
Ok a ko darīt ar 353 klokvarpstu? |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 19-02-2019 13:18
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Neko. Tādus klaņus šķiet neražo. Gribot negribot jāmeklē vecie. Man ir. |
|
|
opozits |
Ziņojums ievietots 19-02-2019 14:52
|
Member Ziņojumi: 97 Pievienojies: 29.01.16 |
Sk |
|
|
Dalgo |
Ziņojums ievietots 19-02-2019 21:50
|
Senior Member Ziņojumi: 376 Pievienojies: 15.02.12 |
To ko nevar nopirkt, var atjaunot. Kā ar Siliņa darbiem? Dārgāk, bet atjaunots, no restaurācijas viedokļa tas ir būtiski. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 20-02-2019 09:21
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Vakar retromoto parādījās sludinājums, ka pārdod jaunus JAWA 353 klaņus. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 20-02-2019 13:50
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Ss.lv ir tāds pats sludinājums no apšaubāmā Jelgavas veikala, kur preces kvalitāte ne vienmēr atbilst vēlamajai. |
|
|
Krisjanis |
Ziņojums ievietots 25-02-2019 14:52
|
Member Ziņojumi: 132 Pievienojies: 16.02.12 |
Kāpēc apšaubāmā? Pats bieži esmu tur iepircies, nav bijušas problēmas, viss rūc un griežas.. Ja kas, Slovāki labi atjauno kloķenes, atdod, samaksā vidēji 100€ Par viencilindra Un uztaisa visu kā nākas. Vispār viņi malači, māk gan rūdīt, gan cementēt, nav pēc tam jābrīnās, ka klani noķīlē, vai citas nelaimes atnāk. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 25-02-2019 21:29
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Paskatijos to mājas lapu un sasmējos- klaņi pa 150 eur un vēl visādi brīnumi. |
|
Iet uz forumu: |