Viss par un ap elektronisko aizdedzi (VAPE)
|
edmunds |
Ziņojums ievietots 17-05-2012 16:41
|
Admin
Ziņojumi: 325
Pievienojies: 11.02.12
|
Wape rullē....Guntis manai vecenei šodien uzlika un Tavu brīnumu - pagriezieni un lampas deg arī tukšgaitā. Tukšgaita strādā arī bez akumulatora. Kā brauc, to mēģinās sestdien, bet no kurbuļa lec ideāli. |
|
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 17-05-2012 18:53
|
Fusioneer
Ziņojumi: 1816
Pievienojies: 13.02.12
|
Nu redz Edis jau rakstīja izjūtas par WAPE uz 559,arī es esmu pozitīvā sokā
Par ko štābiņa ģenerālis tik informēts smsesiski
Tālāk viss notika ne tik jauki un labi.
Labi ka atbrauca ciemos Mārcis,ieguva no manis apaļo odometru ar 71.000km noskrējienu.
Pa to laiku biju iebāzis 634 cilindrā pulksteni/indikatoru.
Jo 559 biju pabeidzis un nolēmu notestēt 634 aizdedzes momentu.
Un te nu sākās ZILI/ZAĻI brīnumi. aizdedze atbilda 4.5mm līdz augša punktam !!!!!!!
un tā nobraukta visa 2011 gada sezona,jeb ap 5500km.
Izsists -pipsis- no kloķenes. Uzlikts magneto,kas atbilst ap 3mm līdz augšas punktam.
Motors tagad lec kā 360 no 1/2 kurbuļa,jeb kā 559,viegli uzminot. Jau aukstam ir nenormāli stabila tukšgaita.
Atmetot gāzi(bremzē motrs) NAV pārsitienu.
Lietus traucēja izdzīt ielās,patestēt kārtīgi.
Es vēlreiz atkārtojos apskatam video rullīti un vismaz pirmo reizi apskatam,kas mums tur sanāk.
Labojis Guntis uz 17-05-2012 18:59
|
|
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 18-05-2012 09:23
|
Moderator
Ziņojumi: 1488
Pievienojies: 14.02.12
|
Manu infukcijas spoli JAWA veikals pa garantiju samainīja. Vakar uzliku. Viss notiek, uz sitienu pielec. Notestēju, kārtīgi kādus 10km atkal uz maksimāliem novilku, pielec un darbojas. Sarunā arAndri no Rēzeknes, apsitprinājās manas aizdomas. Indukcijas spole nav tikai tīra spole, bet spolē ir iekšā iestrādāta shēma-komutators. Mērot ar ommetru atsevīški vadiņi vienā virzienā mērās, bet mainot polaritāti nemēŗās. Tādēļ secināju, ka jābūt bez spoles vēl kaut kam. Andris spoli izjaucis, pārlodējis vadus un izmanto deltas komutātoru. Arī strādājot.
Otrkārt.
Pēc video noskatīšanās, pārbaudīju aizdedzes momentu. Pagājušajā gadā, pēc infas, ka visi liek uz augšējām skrūvēm, es arī tā izdarīju, gan sarkanajai, gan zilajai. Sarkanai vēl vakar nepārbaudīju, bet zilajai uz augšējām skrūvēm aizdedzes moments ir apmēram 2.0-2.3mm, tas tākā būtu par vēlu. Pārliekot, devēju uz zemākajām skrūvēm - moments ir apmēram 3.0mm, atstāju tā. Tapiņu atstāju, jo tomēr liekas tāda lielāka drošības sajūta un tie 3.0mm domāju ir okei. Braucot šķiet, ka labāk iet, it sevīšķi lielākā slodzē. Aiz mājas ir nopietns kalns uz Sabili, kur to var pārbaudīt.
Noteikti pārbaudīšu arī momentu sarkanajai Jawai.
Ielieku vienu paša zīmētu zīmējumu, no video par aizdedzes momentu.
Labojis oilmaster uz 18-05-2012 19:55
|
|
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 18-05-2012 23:01
|
Moderator
Ziņojumi: 1488
Pievienojies: 14.02.12
|
Šovakar pārbaudīju aizdedzes momentu sarkanajai Jawai. Dīvaini! Devējs tāpat uz augšējām skrūvēm, bet aizdedze normāla, ap 3,2mm.
Papētīju uzstādīšanas instrukciju, kura nāca līdzi Vapei čehu valodā. Zīmējums, ko es iepriekš ieliku, instrukcijā ir redzams. Vienīgi tā kopētā lapa ir tādā kvalitātē un tas zīmējums tik niecīgs, ka tikai tagad, kad es zinu kas jāskatās, to var ieraudzīt.
Tā nu man abām jawām magnets palika uz tapiņas. Devējs vienai uz augšējām skrūvēm, otrai uz apakšējām.
Tāpēc ieteiktu visiem, kuri vēl nav pārbaudījuši aizdedzes momentu ar Vapi, to izdarīt. Var gadīties visādi brīnumi.
Labojis AldisK uz 21-05-2012 13:16
|
|
|
|
Peteris |
Ziņojums ievietots 21-05-2012 12:42
|
Senior Member
Ziņojumi: 228
Pievienojies: 15.02.12
|
Intereses pēc pārbaudīju aizdedzes momentu ! Ja pieņemam, ka šie divi milimetri ir aizdedzināšanas sākuma brīdis, tad manai jawai bija tuvu 5 mm, uzliku 3 mm bez tapiņas un nobraucu ap 30 km. Izskatās, ka rotoru var uzstādīt arī bez tapiņas ! Varbūt kādam ir komentāri par tapiņas uzstādīšanu ! |
|
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 21-05-2012 13:16
|
Moderator
Ziņojumi: 1488
Pievienojies: 14.02.12
|
Nu redz, cik Jawas, tik variantu. Es varēju iztikt bez tapiņu noņemšanas, tāpēc atstāju. Uzsēdināts magnēts nāk nost tikai ar noņēmēju, tāpēc varbūt nav ko īpaši satraukties par to tapiņu. |
|
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 21-05-2012 21:24
|
Fusioneer
Ziņojumi: 1816
Pievienojies: 13.02.12
|
Mārča vārdiem-met ārā-,labi ja pass,bet ja aizdedze nepass -met ārā-.
634 ir izrauta tapiņa/pipsis.
Kā ripo ar jauno iestatījumu(Pēteri)? Es ar 634 vēl ielās neesmu bijis. |
|
|
|
Peteris |
Ziņojums ievietots 22-05-2012 09:26
|
Senior Member
Ziņojumi: 228
Pievienojies: 15.02.12
|
Daudz mīkstāk, noņemot gāzi vairs nebija tādu nepatīkamu pārsitienu, bet augstu dzinēju grūtāk iedarbināt, ar siltu nekādu problēmu, mēģināšu pārlikt nedaudz agrāk, kamēr atradīšu optimālo variantu ! |
|
|
|
AZ63 |
Ziņojums ievietots 22-05-2012 10:57
|
Junior Member
Ziņojumi: 12
Pievienojies: 08.05.12
|
Sveiciens!
Ja, man ar spoli sanaaca nopietna saruna. Izskatijas, ka taa bija sadegusi, taapecc nolemu nevest Raimim uz veikalu. Secinajums: ja nu gadijuma nesamaina, tad es buushu tikai zaudejumos. Atradu vienu sakarigu elektriki, kursh visu uzreiz atkoda. Nozheloja tikai, ka neesot 12 V, buutu vairaki varianti. Pustundas laikaa viss tika partaisits un dzirkstele paradijaas. Meginashu pievienot bildes.
[img][/img]
Tas apaļais pleķis lejaa ir vieta, kas bija sakususi. Atvienota un vadi pa taisno no spoles. Vecie vadi ar štekeri tika nogriezti lidz ar spoli nost.
[img][/img]
Un te DELTAs komutators. |
|
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 22-05-2012 16:49
|
Fusioneer
Ziņojumi: 2155
Pievienojies: 13.02.12
|
Man bija aizdomas ka sistēma idejiski ir ļoti līdzīga, taču jāņem vērā, ka deltas- minskas aizdedzes shēmā stāv 25 gadus veci kondensatori un šim izstrādājumam nav paredzams ilgs mūžš. Vai nav jēga pameklēt no mūsdienu rolleriem un mopēdiem CDI bloku? |
|
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 22-05-2012 18:14
|
Fusioneer
Ziņojumi: 1816
Pievienojies: 13.02.12
|
Interesanti būtu redzēt to komutatora shēmu,jo tad varam likt parasto/oriģinālo spoli.
P.S. Man 634 sākusi -lekt- LABĀK.Maigāka līdz 3000 apgr/min.Patīkamāka tukšgaitas SKAŅA.
Pēc 90km/h man liekas nekas savādāks nav,varbūt motors mierīgāks ieskrienoties līdz 80-90km/h.
Varbūt brīvāk skrien režīmā 110km/h,bet varbūt ka liekas. Pavilku uz 115km/h un attapis ka motors ar -kreisajiem- virzuļiem varbūt neko daudz nav piebraukts,kas uzlikti no otra motora,kam nobrauka kārba.
-kreisie- tā arī nenoteiktas izcelsmes(1.remonts). |
|
|
|
AZ63 |
Ziņojums ievietots 22-05-2012 19:37
|
Junior Member
Ziņojumi: 12
Pievienojies: 08.05.12
|
Piekrītu, Kārli, tikai man jau bija apnicis staaveet garaazhaa un arii es no taa visa neko daudz nejeedzu. Kas pa rokai gadiijaas, tas arii dabuuja ar fleksi pa ribaam |
|
|
|
treners |
Ziņojums ievietots 24-05-2012 20:10
|
Member
Ziņojumi: 69
Pievienojies: 21.02.12
|
Šodien beidzot sanāca laiks paskatīties ar indikatoru aizdedzi manai Jawai. Devējs bija agrākajā pozīcijā, ar tapu bija 3,8 mm, izmetu tapu ārā uzliku uz 3mm. Pačakarēties bišķīt dabūju, jo redzamībai traucēja blakusvāģis. Nācās darboties ar spoguli.
Labojis treners uz 24-05-2012 22:08
|
|
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 25-05-2012 08:35
|
Fusioneer
Ziņojumi: 1816
Pievienojies: 13.02.12
|
3.8mm jau var mazāk just kā 5.5mm kā manai 634(nobraucu sezonu).
bet vietā nebija.
Ja būtu licis vnk vēlālākā pozīcijā nebūtu vajadzīgie 2.7mm?
Neskatījies ? |
|
|
|
treners |
Ziņojums ievietots 25-05-2012 12:18
|
Member
Ziņojumi: 69
Pievienojies: 21.02.12
|
Guntis rakstīja:
Ja būtu licis vnk vēlālākā pozīcijā nebūtu vajadzīgie 2.7mm?
Neskatījies ?
Negribēju riskēt skrūvēt vaļā. Skrūves ir maza diametra un ielīmētas, vienreiz jau skrūvējot vaļā nogriezās. Tāpēc tagad viņas neaiztiku. |
|
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 26-05-2012 17:59
|
Fusioneer
Ziņojumi: 1816
Pievienojies: 13.02.12
|
PAr akumulatoru.ŠOdien redzēju ko dara lēts akumulators,pat ar WAPE.
Gaismu slēdzī bija pazudis kontakts kā iemesls nebija tuvie/tālie.Jeb stiprāk(noteikti)lādēja akumulatoru)
Uz moto WAPE,arī Pēteris un citi rakstīja un atzīmēja ka akumulatoram IR jāliek skābes tvaiku ķērājs.
Nebiju uzlicis,labi ka klusinātāji,kurus nav žēl... hroms līdz niķelim NOST.
Pagaidām uzlikām trubiņu kas ķers skābes tvaikus,domāsim kur atrast plastmasas trauciņu(kā Pēterim).
GARI rakstu,bet ir OTRĀ sērija.
DĀRGAIS akumulators(YASSA).Noskrējieni abiem motocikliem vienādi ap 1000km. Otram ar DĀRGO akumulatoru pat lielāks ! Jo pirmais ilgi brauca ar -stock- komplektu.
Nu tad ...ar YASSA(6V 5ah) pēc izskata LĒTAIS.
Nav ne noplūdes,ne kā... pat pazīmes kaut kādas ka varētu būt.
Un te nāk atmiņā mana pirmā JAUNA JAWA 638(1985),kam nāca akumulators no Japānas....
Un arī te PIRMO reizi es nekad nezināju kas ir skābes tvaiku noplūde... 11 !!! gadus nokalpoja un problēmu NEKĀDU.
Varbūt kāds aizdomāsies un padomās. Es gan arī YASSA i tagad uzliku tubiņu ar izvadu... ja nu kas.Žēl jauno klusinātāju
P.S. JEBKURA iedoma ka es reklamēju YASSA ir tikai slimas iztēles auglis
Labojis Guntis uz 26-05-2012 19:13
|
|
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 26-05-2012 22:45
|
Fusioneer
Ziņojumi: 2155
Pievienojies: 13.02.12
|
Es jau ar ne kad neiešu apgalvot ka varta ir sū..., taču šobrīd tiek testēts Yuasa- cerams ka novilks ilgāk par pusotru vasaru! |
|
|
|
Gints |
Ziņojums ievietots 28-05-2012 09:55
|
Member
Ziņojumi: 58
Pievienojies: 16.02.12
|
Gunti, Tu reiz rakstiji kaut ko par želejas aķi, kur tas Tev palicis? Tam jau nevajadzētu noplūst??? |
|
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 28-05-2012 10:55
|
Fusioneer
Ziņojumi: 1816
Pievienojies: 13.02.12
|
Ak jā visi ir 6V akumulatori(tik diez vai tas ir būtiski).
Jap tas mazais,laikam,jau nav želeja aķītis(JAWA 634),bet nu -upša-(ta slaikam nav svarīgi).
Arī kalpo bez bēdu un uzticami,tiesa tikai otro vasaru.
Bet ir maza problēma ar -mazo-,ja es neieslēdzu uguņus(+40w) uzgāzējot mēdz iemirgoties lādēšanas lampiņa.
KAS nenotiek ar "normālu" akumulatoru(sākumā es vainoju vadus,to kontaktus).
Uzliekot otru no 360(YASSA),nekas tāds nenotiek...
YASSA man uzdāvināja Aivars,un es iespēju izmantoju Lai katram moto būtu savs akumulators.
Ja nemaldos -upša- maksāja 6-7,-ls,tad man aizdomas ka Aivars kaut kur rakstīja ka šos mazos 6V 5ah viņš piedāvā par līdzīgām cenām.
Es izvēlētos YASSA.
P.S. Tiem kam sajaucu galvu Dārgais ir uz 559,un viņai nav perfektu klusinātāju(šim faktam vajadzēja likt uzmanīties,ka man nav jaunu klusinātāju ).
jeb uz JAWA 559(kas ir mans krustbērns). Šis akumulators ir liels un dārgs,un skābes noplūdoš. |
|
|
|
bobby |
Ziņojums ievietots 16-07-2012 11:13
|
Junior Member
Ziņojumi: 12
Pievienojies: 29.05.12
|
Brīvdienās uzliku VAPE 12V, bet tik vienkarši nebija
1. ta ideja - likt rotoru bez tapiņas man pavisam nepatik. Diemžēl indikatora man nav, pārbaudīju momentu "uz aci" ar lineālu. Apmēram 3.5 mm. Pagaidam atstāju.
2. nezinu kas man klokvarstai, bet pēc aizdedzes uzlikšanas, rotors diezgan stipri ķeras aiz planplaksnīti. Nācas ar rokas bormašīnu noņemt pamatīgo daļu no tās plaksnes.
3. man liekas, lietojot vītnes fiksatoru, labāk nomainīt visas krusta skrūves uz kaut ko pamatīgāko. Citādi var dabūt nopietnas problēmas demontāžas procesā
|
|
|