Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Viss par un ap elektronisko aizdedzi (VAPE)
edmunds
Wape rullē....Guntis manai vecenei šodien uzlika un Tavu brīnumu - pagriezieni un lampas deg arī tukšgaitā. Tukšgaita strādā arī bez akumulatora. Kā brauc, to mēģinās sestdien, bet no kurbuļa lec ideāli.
 
Guntis
Nu redz Edis jau rakstīja izjūtas par WAPE uz 559,arī es esmu pozitīvā sokā Smile
Par ko štābiņa ģenerālis tik informēts smsesiski Wink

Tālāk viss notika ne tik jauki un labi.
Labi ka atbrauca ciemos Mārcis,ieguva no manis apaļo odometru ar 71.000km noskrējienu.

Pa to laiku biju iebāzis 634 cilindrā pulksteni/indikatoru.
Jo 559 biju pabeidzis un nolēmu notestēt 634 aizdedzes momentu.

Un te nu sākās ZILI/ZAĻI brīnumi. aizdedze atbilda 4.5mm līdz augša punktam !!!!!!!
un tā nobraukta visa 2011 gada sezona,jeb ap 5500km.

Izsists -pipsis- no kloķenes. Uzlikts magneto,kas atbilst ap 3mm līdz augšas punktam.

Motors tagad lec kā 360 no 1/2 kurbuļa,jeb kā 559,viegli uzminot. Jau aukstam ir nenormāli stabila tukšgaita.
Atmetot gāzi(bremzē motrs) NAV pārsitienu.

Lietus traucēja izdzīt ielās,patestēt kārtīgi.

Es vēlreiz atkārtojos apskatam video rullīti un vismaz pirmo reizi apskatam,kas mums tur sanāk.
Labojis Guntis uz 17-05-2012 18:59
 
AldisK
Manu infukcijas spoli JAWA veikals pa garantiju samainīja. Vakar uzliku. Viss notiek, uz sitienu pielec. Notestēju, kārtīgi kādus 10km atkal uz maksimāliem novilku, pielec un darbojas. Sarunā arAndri no Rēzeknes, apsitprinājās manas aizdomas. Indukcijas spole nav tikai tīra spole, bet spolē ir iekšā iestrādāta shēma-komutators. Mērot ar ommetru atsevīški vadiņi vienā virzienā mērās, bet mainot polaritāti nemēŗās. Tādēļ secināju, ka jābūt bez spoles vēl kaut kam. Andris spoli izjaucis, pārlodējis vadus un izmanto deltas komutātoru. Arī strādājot.
Otrkārt.
Pēc video noskatīšanās, pārbaudīju aizdedzes momentu. Pagājušajā gadā, pēc infas, ka visi liek uz augšējām skrūvēm, es arī tā izdarīju, gan sarkanajai, gan zilajai. Sarkanai vēl vakar nepārbaudīju, bet zilajai uz augšējām skrūvēm aizdedzes moments ir apmēram 2.0-2.3mm, tas tākā būtu par vēlu. Pārliekot, devēju uz zemākajām skrūvēm - moments ir apmēram 3.0mm, atstāju tā. Tapiņu atstāju, jo tomēr liekas tāda lielāka drošības sajūta un tie 3.0mm domāju ir okei. Braucot šķiet, ka labāk iet, it sevīšķi lielākā slodzē. Aiz mājas ir nopietns kalns uz Sabili, kur to var pārbaudīt.
Noteikti pārbaudīšu arī momentu sarkanajai Jawai.
Ielieku vienu paša zīmētu zīmējumu, no video par aizdedzes momentu.
Labojis oilmaster uz 18-05-2012 19:55
 
AldisK
Šovakar pārbaudīju aizdedzes momentu sarkanajai Jawai. Dīvaini! Devējs tāpat uz augšējām skrūvēm, bet aizdedze normāla, ap 3,2mm.
Papētīju uzstādīšanas instrukciju, kura nāca līdzi Vapei čehu valodā. Zīmējums, ko es iepriekš ieliku, instrukcijā ir redzams. Vienīgi tā kopētā lapa ir tādā kvalitātē un tas zīmējums tik niecīgs, ka tikai tagad, kad es zinu kas jāskatās, to var ieraudzīt.
Tā nu man abām jawām magnets palika uz tapiņas. Devējs vienai uz augšējām skrūvēm, otrai uz apakšējām.
Tāpēc ieteiktu visiem, kuri vēl nav pārbaudījuši aizdedzes momentu ar Vapi, to izdarīt. Var gadīties visādi brīnumi.
Labojis AldisK uz 21-05-2012 13:16
 
Peteris
Intereses pēc pārbaudīju aizdedzes momentu ! Ja pieņemam, ka šie divi milimetri ir aizdedzināšanas sākuma brīdis, tad manai jawai bija tuvu 5 mm, uzliku 3 mm bez tapiņas un nobraucu ap 30 km. Izskatās, ka rotoru var uzstādīt arī bez tapiņas ! Varbūt kādam ir komentāri par tapiņas uzstādīšanu !
 
AldisK
Nu redz, cik Jawas, tik variantu. Es varēju iztikt bez tapiņu noņemšanas, tāpēc atstāju. Uzsēdināts magnēts nāk nost tikai ar noņēmēju, tāpēc varbūt nav ko īpaši satraukties par to tapiņu.
 
Guntis
Mārča vārdiem-met ārā-,labi ja pass,bet ja aizdedze nepass -met ārā-.
634 ir izrauta tapiņa/pipsis.

Kā ripo ar jauno iestatījumu(Pēteri)? Es ar 634 vēl ielās neesmu bijis.
 
Peteris
Daudz mīkstāk, noņemot gāzi vairs nebija tādu nepatīkamu pārsitienu, bet augstu dzinēju grūtāk iedarbināt, ar siltu nekādu problēmu, mēģināšu pārlikt nedaudz agrāk, kamēr atradīšu optimālo variantu !
 
AZ63
Sveiciens!
Ja, man ar spoli sanaaca nopietna saruna. Izskatijas, ka taa bija sadegusi, taapecc nolemu nevest Raimim uz veikalu. Secinajums: ja nu gadijuma nesamaina, tad es buushu tikai zaudejumos. Atradu vienu sakarigu elektriki, kursh visu uzreiz atkoda. Nozheloja tikai, ka neesot 12 V, buutu vairaki varianti. Pustundas laikaa viss tika partaisits un dzirkstele paradijaas. Meginashu pievienot bildes.

[img][/img]
Tas apaļais pleķis lejaa ir vieta, kas bija sakususi. Atvienota un vadi pa taisno no spoles. Vecie vadi ar štekeri tika nogriezti lidz ar spoli nost.
[img][/img]
Un te DELTAs komutators.
 
Kaarlis
Man bija aizdomas ka sistēma idejiski ir ļoti līdzīga, taču jāņem vērā, ka deltas- minskas aizdedzes shēmā stāv 25 gadus veci kondensatori un šim izstrādājumam nav paredzams ilgs mūžš. Vai nav jēga pameklēt no mūsdienu rolleriem un mopēdiem CDI bloku?
 
Guntis
Interesanti būtu redzēt to komutatora shēmu,jo tad varam likt parasto/oriģinālo spoli.

P.S. Man 634 sākusi -lekt- LABĀK.Maigāka līdz 3000 apgr/min.Patīkamāka tukšgaitas SKAŅA.
Pēc 90km/h man liekas nekas savādāks nav,varbūt motors mierīgāks ieskrienoties līdz 80-90km/h.
Varbūt brīvāk skrien režīmā 110km/h,bet varbūt ka liekas. Pavilku uz 115km/h un attapis ka motors ar -kreisajiem- virzuļiem varbūt neko daudz nav piebraukts,kas uzlikti no otra motora,kam nobrauka kārba.
-kreisie- tā arī nenoteiktas izcelsmes(1.remonts).
 
AZ63
Piekrītu, Kārli, tikai man jau bija apnicis staaveet garaazhaa un arii es no taa visa neko daudz nejeedzu. Kas pa rokai gadiijaas, tas arii dabuuja ar fleksi pa ribaamSmile
 
treners
Šodien beidzot sanāca laiks paskatīties ar indikatoru aizdedzi manai Jawai. Devējs bija agrākajā pozīcijā, ar tapu bija 3,8 mm, izmetu tapu ārā uzliku uz 3mm. Pačakarēties bišķīt dabūju, jo redzamībai traucēja blakusvāģis. Nācās darboties ar spoguli.
Labojis treners uz 24-05-2012 22:08
 
Guntis
3.8mm jau var mazāk just kā 5.5mm kā manai 634(nobraucu sezonu).
bet vietā nebija.
Ja būtu licis vnk vēlālākā pozīcijā nebūtu vajadzīgie 2.7mm?
Neskatījies ?
 
treners
Guntis rakstīja:
Ja būtu licis vnk vēlālākā pozīcijā nebūtu vajadzīgie 2.7mm?
Neskatījies ?

Negribēju riskēt skrūvēt vaļā. Skrūves ir maza diametra un ielīmētas, vienreiz jau skrūvējot vaļā nogriezās. Tāpēc tagad viņas neaiztiku.
 
Guntis
PAr akumulatoru.ŠOdien redzēju ko dara lēts akumulators,pat ar WAPE.
Gaismu slēdzī bija pazudis kontakts kā iemesls nebija tuvie/tālie.Jeb stiprāk(noteikti)lādēja akumulatoru)
Uz moto WAPE,arī Pēteris un citi rakstīja un atzīmēja ka akumulatoram IR jāliek skābes tvaiku ķērājs.

Nebiju uzlicis,labi ka klusinātāji,kurus nav žēl... hroms līdz niķelim NOST.

Pagaidām uzlikām trubiņu kas ķers skābes tvaikus,domāsim kur atrast plastmasas trauciņu(kā Pēterim).

GARI rakstu,bet ir OTRĀ sērija.

DĀRGAIS akumulators(YASSA).Noskrējieni abiem motocikliem vienādi ap 1000km. Otram ar DĀRGO akumulatoru pat lielāks ! Jo pirmais ilgi brauca ar -stock- komplektu.

Nu tad ...ar YASSA(6V 5ah) pēc izskata LĒTAIS.

Nav ne noplūdes,ne kā... pat pazīmes kaut kādas ka varētu būt.

Un te nāk atmiņā mana pirmā JAUNA JAWA 638(1985),kam nāca akumulators no Japānas....

Un arī te PIRMO reizi es nekad nezināju kas ir skābes tvaiku noplūde... 11 !!! gadus nokalpoja un problēmu NEKĀDU.

Varbūt kāds aizdomāsies un padomās. Es gan arī YASSA i tagad uzliku tubiņu ar izvadu... ja nu kas.Žēl jauno klusinātāju Grin

P.S. JEBKURA iedoma ka es reklamēju YASSA ir tikai slimas iztēles auglis Grin
Labojis Guntis uz 26-05-2012 19:13
 
Kaarlis
Es jau ar ne kad neiešu apgalvot ka varta ir sū..., taču šobrīd tiek testēts Yuasa- cerams ka novilks ilgāk par pusotru vasaru!
 
Gints
Gunti, Tu reiz rakstiji kaut ko par želejas aķi, kur tas Tev palicis? Tam jau nevajadzētu noplūst???
 
Guntis
Ak jā visi ir 6V akumulatori(tik diez vai tas ir būtiski).

Jap tas mazais,laikam,jau nav želeja aķītis(JAWA 634),bet nu -upša-(ta slaikam nav svarīgi).
Arī kalpo bez bēdu un uzticami,tiesa tikai otro vasaru.

Bet ir maza problēma ar -mazo-,ja es neieslēdzu uguņus(+40w) uzgāzējot mēdz iemirgoties lādēšanas lampiņa.
KAS nenotiek ar "normālu" akumulatoru(sākumā es vainoju vadus,to kontaktus).

Uzliekot otru no 360(YASSA),nekas tāds nenotiek...

YASSA man uzdāvināja Aivars,un es iespēju izmantoju Smile Lai katram moto būtu savs akumulators.

Ja nemaldos -upša- maksāja 6-7,-ls,tad man aizdomas ka Aivars kaut kur rakstīja ka šos mazos 6V 5ah viņš piedāvā par līdzīgām cenām.
Es izvēlētos YASSA.

P.S. Tiem kam sajaucu galvu Grin Dārgais ir uz 559,un viņai nav perfektu klusinātāju(šim faktam vajadzēja likt uzmanīties,ka man nav jaunu klusinātāju Grin).
jeb uz JAWA 559(kas ir mans krustbērns). Šis akumulators ir liels un dārgs,un skābes noplūdoš.
 
bobby
Brīvdienās uzliku VAPE 12V, bet tik vienkarši nebija Smile
1. ta ideja - likt rotoru bez tapiņas man pavisam nepatik. Diemžēl indikatora man nav, pārbaudīju momentu "uz aci" ar lineālu. Apmēram 3.5 mm. Pagaidam atstāju.
2. nezinu kas man klokvarstai, bet pēc aizdedzes uzlikšanas, rotors diezgan stipri ķeras aiz planplaksnīti. Nācas ar rokas bormašīnu noņemt pamatīgo daļu no tās plaksnes.
bobaxma.ucoz.com/Vape1.jpg
3. man liekas, lietojot vītnes fiksatoru, labāk nomainīt visas krusta skrūves uz kaut ko pamatīgāko. Citādi var dabūt nopietnas problēmas demontāžas procesā
bobaxma.ucoz.com/Vape2-1.jpg
 
Iet uz forumu: