Apskatīt tēmu
638 ģeneratora u.c. niķi stiķi
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 22-04-2012 13:20
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Vakar dūšīgi izvizinājos pa Rīgu un tās apkārtni gan divu, gan trīs riteņu versijā. Kopā kādus 150 vai vairāk km. Privātās dzīves nekādas! Visur mani kāds pamana, īpaši tie trakie audi stūrmaņi Carnikavā! Atceļā uz Viestura prospekta iedegās panelī nelietīgi sarkana lampiņa, pamirguļoja, bet nost nedzisa. Izslēdzu visus patērētājus un pēc brītiņa lampele nodzisa un lādēšana atjaunojās. Līdz salu tiltam aizbraucu ar gabarītiem, tad ieslēdzu tuvos un līdz mājai viss ok. Stulbums tas, ka šobrīd nezinu kur kašķi meklēt- defekts nozudis! |
|
|
turists |
Ziņojums ievietots 22-04-2012 13:28
|
Admin Ziņojumi: 653 Pievienojies: 14.02.12 |
Nekas nevar būt kaitinošāks par defektu, kura cēlonis nav saprotams.. Vēlu veiksmi.. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 22-04-2012 19:50
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Kaarlis rakstīja: Vakar dūšīgi izvizinājos pa Rīgu un tās apkārtni gan divu, gan trīs riteņu versijā. Kopā kādus 150 vai vairāk km. Privātās dzīves nekādas! Visur mani kāds pamana, īpaši tie trakie audi stūrmaņi Carnikavā! Atceļā uz Viestura prospekta iedegās panelī nelietīgi sarkana lampiņa, pamirguļoja, bet nost nedzisa. Izslēdzu visus patērētājus un pēc brītiņa lampele nodzisa un lādēšana atjaunojās. Līdz salu tiltam aizbraucu ar gabarītiem, tad ieslēdzu tuvos un līdz mājai viss ok. Stulbums tas, ka šobrīd nezinu kur kašķi meklēt- defekts nozudis! Pārbaudi rotora oglītes cik garas, vai normāli skaras klāt pie slīdgredzeniem un vai nesprūst. Rotora pretestība ir ap 4 omiem, caur oglītēm būs vairāk. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 22-04-2012 21:45
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Atradu vainu! Ļoti tuvu ar minējumu bija Aldis- vainīgs bija oglīšu - vads- ļoti vaļīgs savienojums pie oglīšu bloka- varēja pat redzēt dzirksteļošanas pēdas! Par rotora pretestību īsti taisnība nav- R=6,3om. Salīdzināju divus rotorus- abi vienādi. Patīkamais visā ir tomēr atrastais cēlonis, citreiz var tikai minēt vai defekts novērsts vai nē. |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 22-04-2012 21:58
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Kaarlis rakstīja: Atradu vainu! Ļoti tuvu ar minējumu bija Aldis- vainīgs bija oglīšu - vads- ļoti vaļīgs savienojums pie oglīšu bloka- varēja pat redzēt dzirksteļošanas pēdas! Par rotora pretestību īsti taisnība nav- R=6,3om. Salīdzināju divus rotorus- abi vienādi. Patīkamais visā ir tomēr atrastais cēlonis, citreiz var tikai minēt vai defekts novērsts vai nē. Par to pretestību, es pēc atmiņas apmēram tāda bija Vaziem un citiem Maiņstrāvas ģeneratoriem, pieņēmu kaut kam līdzīgam jābūt arī Jawai, jo tā trisfāzu maiņstrāvas ģenģera konstrukcija un ierosme ir ļoti līdzīga. Tāpēc man tur ir rakstīts ap 4 omi. Ja ir 6 tas neko nenozīmē, Ja tie cipari atšķras ievērojami, tad jau cita lieta(jāmeklē vaina, vai cits rotors). |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 23-04-2012 21:57
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Jā, ģenerators pēc darbības principa stipri līdzīgs automobīļu ģenerātoram. Trīs fāzu maiņstrāvas, svešierosmes ģenerātors kura ierosmi regulē sprieguma regulātors, savukārt kontrolspuldzi ieslēdz- izslēdz starp masu un tinumu viduspunktu ieslēgts relejs. Tieši šīs konstruktīvās īpatnības dēļ nospriedu ka vaina jāmeklē ierosmes ķēdē. Spuldzītes slēgums lielā mērā ignorē diožu tilta defektus, tādēļ tur nemaz nemeklēju. |
|
|
KLs |
Ziņojums ievietots 24-05-2012 11:07
|
Newbie Ziņojumi: 1 Pievienojies: 24.05.12 |
Man šonedēļ bija problēma ar lādēšanu pie maziem apgriezieniem. Virs 1800 OK, zemāk sāka mirgot un tukšgaitā deg sarkanā spuldzīte. Ko darīt, sāku ar rotoru. Izmēru pretestību nedaudz virs 6 omi, tad izmēru to pašu tikai caur oglēm bija ap 10. Noņemu diožu tiltu izmēru diodes - vienā virzienā ap 480 otrā bezgalība. Sāku vadus mērīt. Skatos diožu tiltam plusa vads kādreiz bijis izdedzis un izlaists pa taisno uz aķi. Skatos tālāk pelēkie vadiņi no ģeneratora viens kontakts melns vēl vienam arī korozijas pēdas. Iztīrīju kārtīgi abus kontaktiņus pieregulēju lai kārtīgi piespiežas – nu ir labi. Izskatās, ka tie kontakti uz diožu tilta ir vāja vieta. No 4 viens palaists pa taisno un divi bojāti. |
|
|
Dezinfektors |
Ziņojums ievietots 08-04-2013 21:10
|
Member Ziņojumi: 111 Pievienojies: 31.05.12 |
Šodien mēģināju savai 638 atrisināt lādēšanas problēmu- spriegums pieaug, palielinoties apgriezieniem. Nedaudz uzgāzējot spriegums paceļās līdz kādiem 18V. Izsecināju, ka bojāts relejs-regulators. To uzliku no VAZ automobiļa. Šādu: Diemžēl, bez izmaiņām. Palielinot apgriezienus, pieaug spriegums. Ir vēl kas vainojams pie šāda veida defekta? Man jau šķiet, ka tikai regulatorā var būt vaina. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 08-04-2013 21:20
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Ir kāds triks- ja ķēdē no kuras ņemsi pieslēgumu 15 kontaktam būs štruntīgs kontakts- sprieguma kritums, būs joki ar spriegumiem. Pamēģini pamērīt potenciālu starpības. Cik uz aķa, cik pie atslēgas u.t.t. Man ir bijis ka ar gaismām braucot spriegums lielāks... |
|
|
AldisK |
Ziņojums ievietots 08-04-2013 22:12
|
Moderator Ziņojumi: 1488 Pievienojies: 14.02.12 |
Kārlim varētu būt taisnība. Šā sprieguma krituma dēļ, ja pie oglītēm nepienāk 12V bet ievērojami mazāk, kada slikta kontakta dēļ, regulators to pacels atbilstoši nepareizajam pienākošajam spriegumam. Savā laikā šī iemesla dēļ ļoti bieži tika pārlādēts akumulators kurš bieži izvārījās sauss. Padomju rrūpniecība 80tajos gados kā kādu papildus produkciju sāka ražot sprieguma regulatorus RN 3 un 4, protams krievu burtiem. Sājos regulatoros šī problēma bija novērsta ar vēl vienu izvadu kuru pievienoja tieši pie akumulatora.Un pa šo vadu relejs saņēma informāciju pa r akumulatora spriegumu un attiecīgi noderva ģeneratoram. tā tika izslēgti no ķēdes visi savienojumi štekeros un aizdedzes atslēgā u.c.Tos relejus neražoja auto rūpniecība, jo tie atšķirībā no rezerves daļām bija nopērkami parastajos sporta preču veikalos. Es tādus saliku visām savām tā laika mašinām. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 08-04-2013 22:33
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Vēl vajag nomērīt ar to pašu testeri kas darās izejā uz oglīšu kontakta. Par sovjet izstrādājumiem nekad neko nevar garantēt. |
|
|
Dezinfektors |
Ziņojums ievietots 08-04-2013 22:40
|
Member Ziņojumi: 111 Pievienojies: 31.05.12 |
Paldies par ieteikumiem. Rīt, ja kaut cik jēdzīgā laikā tikšu pie moča, mēģināšu nomērīt. Ziņošu par rezultātiem. |
|
|
Dezinfektors |
Ziņojums ievietots 09-04-2013 19:22
|
Member Ziņojumi: 111 Pievienojies: 31.05.12 |
Kārli, tev bija 100% taisnība. Testa nolūkā, uz spaili 15 uzliku vadu pa taisno no akumulatora- lādēšana sāka strādāt kā tai jāstrādā |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 09-04-2013 20:35
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
Un varbūt ka nemaz no cita nebija jāliek? |
|
|
Dezinfektors |
Ziņojums ievietots 09-04-2013 21:12
|
Member Ziņojumi: 111 Pievienojies: 31.05.12 |
Varbūt, arī nebija. Bet nu jau pa vēlu. Atpakaļ veco dzelzi noteikti nelikšu. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 09-04-2013 21:40
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Tam nolūkam vajadzētu ieslēgt shēmā no atslēgas releju lai regulātors nestāv visu laiku zem sprieguma. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 18-04-2013 22:53
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Vakardienas stāsts gandrīz kā topika sākumā. Kretīniskais sarkanais izstrādājums (lampiņa) man jau labu laiku iemirgojoties nedeva mieru. Arī Berlīnes centrā jāja prātu. Toreiz nelaimi norakstiju uz sliktu kontaktu aizdedzes atslēgā. Braucot pa ķengaragu pie krustojuma dodu ručkā a sarkanā m**ka ierobežojās pie 3500 rpm un gandrīz netiku prom no autiņu plūsmas.(sanāk krist kaunā pie bemberistiem) Nodomāju- draņķa optika- iekritu! Bet nekā- ieslēdzot pagrieziienu motors apklust... nostājos ceļa malā pētīt iemeslus akumulātora tukšumam kad manu uzmanību piesaistija lādēšanas lampiņas relejs- visu laiku saslēdzies! Zinot shēmu, sāku atvienot pa vienai fāzei no taisngrieža un relejs atslēdzās! Skaidrs, izsista diode. Nu, štruntu atvienoju nelaimīgās fāzes vadu un minu tālāk ar divām dzīvajām pa darīšanām. Pie krustojumiem jāpatur apgriezieni bet citādi uz priekšu tiek. Pie Raimonda veikalā 10 minūtes palādēju aķi un laimīgi aizbraucu mājās. Iedzēris kafiju, ķēros pie vainīgās detaļas nomaiņas bet pirms izlidināšanas misenē, nolēmu vēlreiz pārbaudīt. Sākumā ķēmojos ar testeri, tad testēju visas fāzes visos virzienos ar slodzi (lampiņu). Caursistā diode sevi neparādija nekādā veidā! Tiltiņš kā no veikala! Un šitā tās diodes mani ir čakarējušas jau gadus trīs- kaut kad pačakarējās bet kad mēģinu defektus lokalizēt- viss kā no rūpnīcas. Vienu gan īsti nesaprotu- ceļoties slodzei/ temperatūrai parasti kontakti sāk zust taču šinī gadijumā diodes pārejā izveidojas īsais... Šobrīd iespēru tiltiņu no micuka ģenerātora- pēc skata tāds pats tikai divas liekas diodes. Nebūs ko darīt, izlaidīšu cauri tām tinumu viduspunktu. Šodien nobraucu kādus kilometrus 60- iet kā pulkstenis. Pa brīvdienām pavizināšos ar pievienotu testeri- būs uzskatāmi redzama sistēmas stabilitāte. Tā lūk! |
|
|
klaidon |
Ziņojums ievietots 01-05-2013 10:16
|
Newbie Ziņojumi: 2 Pievienojies: 01.05.13 |
Varbūt kāds bez garas meklēšanas var pateikt defektu? Sarkanā lampiņa nodziest, bet lādēšana tomēr nenotiek. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 01-05-2013 13:11
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Tieši šāds joks nav gadijies. Pēc idejas, ja lampiņa jau zemos apgriezienos nodziest, tad visas trīs fāzes strādā, meklē vainu sūdīgos vadu savienojumos. |
|
|
cyprus1 |
Ziņojums ievietots 01-05-2013 22:38
|
Member Ziņojumi: 78 Pievienojies: 01.05.13 |
Kādreiz saskāros ar tādu pašu vainu.Pirmajā reizē pie vainas bija izejošais vads no taisngrieža.Pa vidu bija savienojums un ar laiku bija zudis kontakts.Otrajā reizē nācās nomainīt releju.Man gan bija ČZ ar 12V sistēmu bet tas pats jau ir kas Jawai-taisngriezis,relejs un mazais relejs kas tikai ieslēdz kontrollampu. |
|
Iet uz forumu: |