Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 1

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 692
Jaunākais lietotājs: Endzuks20
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Blaķene- stūres purināšana.
aivarsz
Ar laipnu "iedgars" atļauju publicēju viņa skatījumu uz lietām un sūtījumu manā privātajā pastkastē par tēmu. Problēma ir aktuāla. Citēju:
No sākuma uzliek savērsumu pēc instrukcijas, lai moci nevelk uz labo pusi, tad aptuveni sagāzumu, tie 2 grādi uz āru. Bet šo parametru ir jāpieregulē, tā lai reālos ceļa apstākļos pie jebkuras noslodzes (viens vadītājs, vadītājs + cilvēks blaķenē, vadītājs + aizmugurē un visi 3 cilvēki, pie kam visi ap 70 kg) pie ātruma ap 70 km/st atlaižot rokas no stūres ietu taisni un stūre nevibrētu pat bez dempfera!!
Dempferis tikai mazina iespēju stūres vibrācijai un neļauj izsist stūri no rokām, bet ja regulācija ir ne visai precīza, tad stūres kratīšanu nenovērš!
Es kādus 10 gadus nobraucu bez dempfera, jo pie manas Iž Plaņeta Sport priekšējās dakšas to dempferi nemaz pielikt nevarēja.

P.s. mainoties ātrumam arī moci var vilkt gan uz vienu, gan uz otru pusi, kā arī vai ir stikls uz blaķenes vai nav.

Ja gribi vari ielikt forumā!

Ceru, ka kādam palīdzēs. Pats, godīgi sakot jau 2 dienas lauzu galvu, kā šo procesu tehniski īstenot. Punkts 2- mans darba kolēģis, kas dikti daudz savulaik ir nobraucis ar emku, šo sagāzumu ieteica regulēt gaitā, ķerot pareizās izjūtas.
i_edgars papildinājums:
Es jau to pašu teicu! Sākumā 2 grādi uzliek aptuveni, tad pieregulē gaitā ar dažādām slodzēm, ar ātrumu 70 vai tādu kādu parasti brauksi uz reāla ceļa posma. Bet neder ceļi ar pamatīgu kūkumu - tādu ir maz.
Labojis aivarsz uz 21-05-2012 18:06
 
Kaarlis
Šodien braucot nonācu pie slēdziena, ka stūres purināšanas frekvence sakrīt ar riteņa apgriezienu skaitu- kaut kas jāmeklē astotniekos, olās un tamlīdzīgos jociņos, droši vien, kombinācijā ar riteņu ģeometriju. Lai gan izteikta purināšana ir aptuveni līdz 50 km/h, arī pie 100km kaut kas ir jūtams. Vispār jau riteņu ģeometrijā galvenie faktori ir sagāzums, šķērsgāzums un savirze- ne viens no tiem automobīlim neizsauc nekādas vibrācijas, ja nav katastrofāli šķībi- piemēram pēc avārijas, toties savērpti bremžu diski savu ļauno darbu veic ar uzviju. Ko par šo domāju? Tikai to, ka mocis ar blaķeni teorētiski būtu jāuzskata par pakaļpiedziņas trīsriteņu automobīli... ko par to teiktu savirzes regulētājs, kas dien dienā strādā pie stenda?
 
turists
nevar gadīties, ka vienkārši kāds no ratiem ir pamatigā disbalansā iebraucis?
 
Peteris
Gribu pajautāt vai stūres gultņi ir noregulēti pareizi, ceru, ka amortizatoru bukses nav izdilušas!
 
Kaarlis
Šodien nomainiju priekšējo riteni, pat īpaši ar balansēšanu neaizrāvos, vienīgi jāpiezīmē, ka riepa gan uzmontēta jauna. Rezultāts pārsteidzošs- purināšana pazuda gandrīz, bet ne pilnībā. Braukt tagad ir forši, purekli var dabūt tikai atlaižot rokas no stūres. Parādās jautājums, vai efekts, ka velk uz dažādām pusēm atkarībā no slodzes ir novēršams. Piemēram bremzējot ar motoru velk pa kreisi, dodot mizā- pa labi, uzturot vienmērīgu gaitu, piemēram 90kmh, iet taisni?
 
djmaxx
Domāju ka tas nav novēršams. Man arī atkarībā no slodzes nedaudz velk vai pa labi, vai kreisi.
 
elf
Kādreiz ar 634+blaķene tika nobraukti ap 35 000km.Izregulējos visādi...nu es nedabūju lai visu laiku ietu taisni.Dod virsū velk pa labi,atmet velk pa kreisi.....spranda ātri vien sāka sāpēt no stūres turēšana.Līdz Amatas kalnam pie Cēsīm varēja aizbraukt,tad bij jāguļ uz soliņa lai spranda atietas...
Tad vēl ar blaķeni tāda īpatnība....lietus laikā ja blaķenē ir pasažieris uz gluda asfalta braucot ar 90km/st sāk buksēt velkošais ritenis....pat braucot no kalna....
-----ne
 
aivarsz
Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā.
1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu.
2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu.
PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais.
demferis-yuasa1079.jpg

Labojis aivarsz uz 07-10-2012 00:46
 
aigars
Krāsa demferim ir regulējama uz pareizo, bet vai to pašu demferi nevar pielikt mocim otrā pusē, lai fasādē nerēgojas?
 
Peteris
aivarsz rakstīja:

Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā.
1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu.
2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu.
PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais.


Nezinu par purināšanu, bet foto nemaz nav sliktāks par retrojawas misenēm !
 
AldisK
aivarsz rakstīja:

Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā.
1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu.
2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu.
PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais.

Te jau pat nevienu motociklu nevar vairāk ieraudzīt, kur nu vēl kaut kādu rozā vai oranžu štruntu zem bākas.GrinGrinGrin
 
Kaarlis
AldisK rakstīja:

aivarsz rakstīja:

Notika 2 punkti pretpurināšanas sakarā.
1) Blaķenes nosacītās ģeometrijas aptuvena pieregulēšana, pēc tam, riteņa disks, metinājuma vietā kopš dzimšanas bija kropls. Pastaipīšana, pārspieķošana un balansēšana deva milzīgu rezultātu.
2) Dzimtais blaķeņu Jawa stūres demferis ir pilnīgs mēsls, pēc manas pieredzes. Tas ir kaut kas, kas īstenībā, neder nekam. Veicu atkāpi no VS normām un atļāvos uzlikt nosacīti mūsdienīgu stūres demferi no ~ 10 gadus veca Honda modeļa. Rezultātā varu braukt ar blaķeni dažādos ātrumos un rokas neturot uz stūres, doties ieplānotajā virzienā. Pareizi nav, bet efektīvi ir gan, veicot dažādus iepriekšminētos priekšdarbus. Bilde, ja nepiemirsīšu.
PS nelūram uz zaķiem, bet gan uz to pēc krāsojuma neatbilstošo oranžīgo amortizatoru, kas redzams mazliet zem bākas. Tas ir tas īstais.

Te jau pat nevienu motociklu nevar vairāk ieraudzīt, kur nu vēl kaut kādu rozā vai oranžu štruntu zem bākas.GrinGrinGrin

Sešas tālās ieslēgtas...GrinGrin
 
aivarsz
aiz vējstikla blaķenē vēl divas tālās!
Smile

Merged on October 07 2012 23:55:13:
aigars rakstīja:

Krāsa demferim ir regulējama uz pareizo, bet vai to pašu demferi nevar pielikt mocim otrā pusē, lai fasādē nerēgojas?


Sarežģītāk, traucē blaķenes stiprinājuma kronšteins. Visādi citādi, tas jau būtu veikts.
nedemferis-yuasa1079.jpg

Labojis aivarsz uz 07-10-2012 23:55
 
reibca
Es ar nupat pieliku velorex 562, izbraucu stūri purina arī lēnām braucot. ko darīt. vai kads var saregulēt, pārbaudīt?
 
Kaarlis
Izskati rūpīgi visus trīs riteņus- vainīgi astotnieki un olas!
 
aivarsz
Kaarlis rakstīja:

Izskati rūpīgi visus trīs riteņus- vainīgi astotnieki un olas!

ss
Visdrīzāk, ka Kaarlim ir taisnība. Ja īsti nē, jāpataisa eksperimenti ar sagāzumu un savērsumu. Diezgan sen šī problēma ir pieminēta gan šajā forumā, gan arī citos.Mani piemeklēja, lēnā garā atrisināju
 
reibca
Labi apskatīšu riteņus. Sākšu ar blaķenes,tad priekšējo tad aizmugurējo, laigan braucot solo tākā viss bija kārtībā....
 
aivarsz
Tieši tā. Sāc ar blakenes riteni.
 
Iet uz forumu: