Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 1

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 692
Jaunākais lietotājs: Endzuks20
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
250cm3 vecās jawa motora remonts un uzlabošana
McXMcX
Sveiki, nekur neatrodu specifiski šim motoram veltītu tēmu, tādēļ cepu jaunu. Pamatlietas ir zināmas, bet interesē daži jautājumi par sīkumiem. Labākais materiāls ko esmu manījis līdz šim ir no Valmieras Georga video youtūbā. Ja ir vēl kādi resursi, tad padalieties (der gan krieviski, gan angliski). Retrojawa.lv nez kādēļ vairs nestrādā.

1. Ir dzirdēts par cilindra lūku vīlēšanu. Neinteresē motoru sabojāt, bet gribētos precīzāk zināt kam jāpievērš uzmanība šajā sakarā kad cilindrs ir uz galda. Mazliet uzlabot motora darbību saprāta robežās, ja tas ir vēlams?!

2. Ir zināms kas ir vape. Ļoti labs risinājums 2 cilindru jawām, bet 1 cilindru jawai kaut kā pasāļi sanāk un tik ļoti nevajag.Tur sprieguma regulēšana būtībā vienīgā acīmredzamā problēma. Tīri ieteikumi no pieredzes? Lasiju vienu krievu projektu kur bija piemērota skūtera elektroniskā aizdedze. Ir redzēti vēl šādi tādi varianti. Lai neizgudrotu 2riteni pa jaunam, varbūt padalieties ar pārbaudītiem citiem risinājumiem.
 
AldisK
Varu padalīties savās domās par 2 punktu. Manuprāt lielākā problēma visām vecajām jawām, 634 ieskaitot ir mazjaudigais 6V līdzstrāvas ģenerators, kurš vēl piedevām pie zemiem apgriezieniem nepietiekoši lādē. Tur nelīdzēs nekādi sprieguma regulatori un regulēšana. Ņemot vērā, ka šodien jābrauc ar ieslēgtām gaismām dienā un ja vēl pilsētā ar maziem apgriezieniem, garantēta akumulatora nosēdināšana. Pats esmu piedzīvojis, ka piebraucot pie krustojuma un nospiežot bremzes, iedegoties bremžu uguņiem sāk raustīties motors, nepietiek aizdedzei. Tad kad tos motociklus konstruēja nebija jābrauc dienā ar uguņiem un vecajām jawām pēc kataloga bija ietilpīgs aķis, 12 vai 14Ah. Varbūt šodien to problēmu var nedaudz glābt dažādas diožu spuldzes. kā arī izveidot elektrisko ķēdi, lai dienā nedegtu gabarīti un spidometra apgaismojums. Vēl lielā gaisma vecajai jawai ir 25/25W. Ja nu iznāk braukt tumsā, tad motocikla priekšā ir neliels dzeltens pleķis un braucot ātrāk par 60km/h paliek neomuligi. To visu esmu izbaudījis kādreiz sen, un tagad līdz uzliku 12V vapi. Lampā ir kāŗtīga halogēnā spuldze, naktī braukt nav problēmu, Kā arī izbaudīti visādi sastrēgumi, gan gan Maskavā, gan Berlīnē, gan Oslo un citur. Nevienu reizi nav atteikusi ne aizdedze, ne lādēšana.
Par Minskas vai Voshoda ģeneratoriem. Izdarīt jau droši vien var visu. Esmu pat dzirdējis, redzējis gan nē. Tie tur ir vairāki varianti. Ir vecie ar kontaktu aizdedzi. Tad 6V ar KET komutatoru aizdedzei un spriegumu stabilizējošo droseli gaismām. Tad nākošais 12V šķiet 65W ar komutatoru gan aizdedzei gan gaismām. Tad vēl ir 12V 90W, Un pēdējais ir 12V 90 W, bet konstrukciju kā Vapei, kur magnēts griežas ap tinumiem. Diez vai tādu te pa lēto dabūsi. Visu šo sadabūt, salāgot, savirpot, pārtaisīt elektrosistēmu, iekombinēt tur akumulatoru ar kādu regulatoru, jo citādi diez vai apskati var iziet tāpēc ka jawai ir jābūt akumulatoram. Ja par to visu ir jāmaksā nekāds dižais materiālais ieguvums var nesanākt. Skūteriem šķiet tas viss ir līdzīgs Vapei, iespējams tikai mazjaudīgāks. Vai nopērkot visu nepieciešamo ģeneratoru, komutatoru, indukcijas spoli un uztaisot pārejas sanāks lētāk?
Tāpēc mans rezumē: ir jau tai Vapei tā cena, bet nopērc, veco noņem, vapi uzliec dažus vadus pārvelc, pieregulē un aizmirsti par to mezglu.
Labojis AldisK uz 12-01-2018 00:16
 
McXMcX
Jā par gaismām taisnība. Tīri ieskatam piemērs ko minēju iepriekš. Kronšteinu domājams var smuki uz cnc pasūtīt. Kopumā viss tas projekts ir diezgan baudāms.

http://forum.jawaold.su/viewtopic.php?t=36398&postdays=0&postorder=asc&start=30

Kādēļ par šo domāju. Man 2 motori jārestaurē. vape x2 oij ku padārgi. Tur darbs dalās ar 2 rēķinot uz vienu motoru. Ja labi izdodas, arī citiem noderētu.
 
otomars
mopeedam mazjaudiigs gjeneraators,nav veerts teereet naudu un laiku....
vape nemaksa kosmosu saliidzinaat ar paareejiem darbiem
ar veco gjeneraatoru taalu no maajas nevar braukt,ieveerojot prasibu tuvaas gaismas lietotGrin
 
Laacis_ar07
Par gaismām,ja tas ir vienīgais motocikls ar ko izbraukt tālus gabalus viennozīmīgi 12v vape.Bet ja ir vairāki motocikli tad man ir nopirkta ebay,,6v led lampiņa un 559 motociklam stāv 634 generators ar jaunā tipa regulatoru(26euro jawa veikalā).No visurienes esmu atbraucis un akb vienmēr pilns. Protams naktī tā lētā lampa nekam neder,,bet vasarā dienas garas!Grin
 
McXMcX
Jap jau uzrakstīju un tad tik palasīju komentu. Mo nav vienīgais, stāv pāris japāņi skapī. Pilnīgi piekrītu Lācis. Par mazjaudību piekrītu, bet mūsdienās arī tuvās gaismas ir dažādas Wink. Var piemērot tuvai gaismai maz watīgu risinājumu un naktī ar mo braukt tapat ir kā ir! Ietaupijums būtisks. Piemetu pilna komplekta pašizmaksa ar visiem cnc sanāk zem 100Eur. Tas ir vairāk kā 2x lētāk!
 
Kaarlis
Tā arī nesaprotu, kas liek meklēt mazjaudīgus, arhaiskus un tehniski ļoti nedrošus risinājumus. Parasti, ja vien restaurācija nav kupi- prodai bizness, izmaksas un termiņi netiek ņemti vērā. Parasti taisa nevis kā lētāk, bet kā labāk. Cik sanācis nodzīvot uz šīs planētas, īstermiņā ietaupītie daži eirīšī ilgtermiņā pārvēršās daudzos iztērētos desmitos. Negribu aizstāvēt vapi ar visiem viņas mīnusiem, tomēr tā ir daudz labāka nekā mopēda aizdedze. Un ja pievēršas jēdzienam "restaurācija" vistiešākajā nozīmē, tad jebkura veida pārbūve bojā ideju jau pašos pamatos. Tātad cīņa par oriģinālo sešvoltu mēslu (ģenerātoru). No ierakstiem forumā nav īsti skaidrs tavs mērķis. Tad varētu pareizākā virzienā arī pakomentēt.
 
McXMcX
Mērķis ir vienu omi savest kārtība braukšanai un tehniski kārtībā. Ar labākajiem bleķiem, bez krāsošanas. Ar izlasītu labāko bet nu jau nekādu hromu utt. Atstāt viņu kā labu materiālu restaurācijai nākotnē un pagaidām lietot kā transporta līdzekli, iziet skati, turēt tuvu orģinālam. Otru omi savukārt lēnā garā restaurēt pa smuko. Apzinoties procesa dārdzību un laikietilpību, restaurējamai omei līdz elektroniskai aizdedzei vēl tāls ceļš ejams. Attiecīgi ir iespēja iztesteet ko lētāku un vienkāršāku. Daudzu cilvēku norādi, ka vape ir way to go es dzirdu. Cerēju, ka viencilindra motoram varētu izsprukt cauri lētāk. Tādēļ šeit arī ir šī diskusija Wink
 
Laacis_ar07
Ja netaisies braukt pāri robežai,bet tikai uz darbu,,tad kombinējies ar lampiņām.Kā rakstiju iepriekš, man divām 634 ir vape,nu garlaicīgi kā Amerikā,,viss vienmēr ir kārtībā,un pat ja aķi nosēdini var braukt!
 
otomars
McXMcX rakstīja:

Mērķis ir vienu omi savest kārtība braukšanai un tehniski kārtībā. Ar labākajiem bleķiem, bez krāsošanas. Ar izlasītu labāko bet nu jau nekādu hromu utt. Atstāt viņu kā labu materiālu restaurācijai nākotnē un pagaidām lietot kā transporta līdzekli, iziet skati, turēt tuvu orģinālam.

Lai izdodas,man ar bija taada domaGrin bet lai vareetu oficiaali braukt bija diezgan daudz jaaremontee .un tad katkaa ar saruusejoshiem,sametinaatiem blekjiem,vecaam nolupushaam ratu aploceem likt virsuu jaunas riepas FrownnegribejaasGrin
 
McXMcX
nja gribētos pa smuko, bet patiesība ir kaut kur pa vidu. Galvenais darīt un paglābt nolemtībai nolemtos un dabūt atpakaļ uz ceļa. Ja kādam interesē, reģistrējot no cccp doķiem uz LV numuru salīdzināšanā ĻOTI pēta rāmī iesisto numuru. Nu ļoti pēta!!!!
 
Guntis
Ar lampiņām jau vēl pastāv šāda iespēja... un nemaz nebūs sveču gaisma.
[img]http://content7-foto.inbox.lv/albums/g/guntisbrg/video-uz-prbrauktuves/LED.sized.jpg[/img] is not a valid Image.

P.S. gadi 3(?) atpakaļ izmēģinātas pirmās LED,man nepatika kvalitāte. Šīs ir citas,iemēģināšu. Laiki mainās,daudzkas paliek labāks. Gaisma ir reāli spoža,man galvenais lai mani DIENĀ REDZ. Naktij(ja kūlis būs... nekāds) ieliksim parasto.
Labojis Guntis uz 20-01-2018 16:57
 
McXMcX
Tā ar doma izmēģināt Laacis ieteikto lēto scenāriju un paeksperimentēt ar led. Ja viss apmierina, tad ko tur vairs daudz domāt. Ar ķīnas shēmā tiešām šķiet labāk nečakarēties. Savu laiku pārvēršot naudā vape vien sanāks izdevīgāk.
 
Guntis
H4 spuldzei problēma.... atduras lampas konstrukcijā(skodas).
Variants apgrietz lampas(radiatora) augstumu(4-5mm),lai iebāztu lukturī.

Otrai spuldzei vecajā lukturī problēmu nav.

Gaisma spilgti balta.
 
otomars
Gunti,taas lampas ir 6v vai 12v....
 
Guntis
Uzrādītais spriegums 8-85V

Katrā ziņā esmu atradis kurām ir no 6V,tik man tas nebija aktuāli.

1Pc COB H4 LED Hi/Lo Beam Motorcycle Headlight Front Light Bulb Lamp White

un utt, no aliexpress
 
otomars
un vecai jawai ar origjinaalo gjengjeri nestraadaaPfft un taas tjipa 6v negarantee ka degs .veel jau nevajag aizmirst ka plus uz korpusu.....
p.s vape buus vien jaaliek
 
gacans
otomars rakstīja:

un vecai jawai ar origjinaalo gjengjeri nestraadaaPfft un taas tjipa 6v negarantee ka degs .veel jau nevajag aizmirst ka plus uz korpusu.....
p.s vape buus vien jaaliek
Kādas problēmas ka + uzliec - ,vaita grūti generatoram 2 vadus samainīt ,nu aķim ar ....,bet pareizākais uzliek, vape un beidz nodarboties ar mazahismu ...,protams tūlīt sāks restaurātori īstenie bļaut ...
 
AldisK
gacans rakstīja:

otomars rakstīja:

un vecai jawai ar origjinaalo gjengjeri nestraadaaPfft un taas tjipa 6v negarantee ka degs .veel jau nevajag aizmirst ka plus uz korpusu.....
p.s vape buus vien jaaliek
Kādas problēmas ka + uzliec - ,vaita grūti generatoram 2 vadus samainīt ,nu aķim ar ....,bet pareizākais uzliek, vape un beidz nodarboties ar mazahismu ...,protams tūlīt sāks restaurātori īstenie bļaut ...

Tik vienkārši šķiet nebija samainīt, + ar mīnusu.Tur bijā jāpārmagnetizē ģenerators. Kādreiz kaut kur bija aprakstīts kā to izdarīt. Bet tagd nepateikšu kā un kur.
 
gacans
Līdzstravas ģenerators,stravu noņem no enkura kolektora ,viena birste(ogle) +, otra - ,kuru liekam pie korpusa paša izvele ,tāpat samainītos polaritāte ja samainītu ierosmei (statoram) izvadus vietam .... Smile Protams ir vēl trešā iespēja iedarbināt motoru lai griežas pretējā virzienā,domāju šis variants nederēs ....Grin
Labojis gacans uz 23-01-2018 09:04
 
Iet uz forumu: