Apskatīt tēmu
Andzs Jawa 634-1 1974g.
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 14:56
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Sveiki visiem Jawa draugiem! Daudz esmu skatījies citu padarīto un saņēmos arī ielikt šeit kādu bildi no sava pēdējā motocikla garāžas piedzīvojumiem! Par restaurāciju nesaukšu, jo tik augstam līmenim nepretendēju. Sākās ar to ka meklēju dokumentus 638.5, vai rāmi ar dokumentiem, jo ir šāds modelis, kuram vairs dokumentus nenokārtot (bijušais saimnieks viņā saulē). Ieraudzīju sludinājumu ar 634.1 1974. gada izlaidums un nolēmu, ķeršos klāt šim. Tā arī tika iegādāts, sakārtoti papīri. Labojis AldisK uz 06-03-2020 17:55 |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 15:12
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Motocikls bija sliktā kondīcijā, praktiski salasīts tikai, lai būtu kautkas virsū. Par laimi rāmis, motors, bāka,bardačoki, lukturis ir. Tās svarīgākās detaļas. Motors īstais pēc nummura uz plāksnītes. Pēc sērijas numura 12. tūkstotis Sāku ar pilnīgu izjaukšanu un rāmja remontu. Sametināju, pataisnoju kur vajadzēja. Par laimi aizmugure nebija locīta. Labojis AldisK uz 06-03-2020 18:06 |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 15:26
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Pirmajiem 634.1 ir dažas īpatnības, piemēram rāmim pie motora stiprinājuma iepresētas trijstūrveida ribas, pat alumīnija kāja ir savādāka. |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 15:38
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Tālāk lieku kopā melno salikumu ar domu, ja kautkas jāpieloka, jāpielabo un vienkārši viss jāizmēģina, ieskaitot motoru. Drošvien profesionālā līmenī viss ir skaidrs ka derēs un strādās. Protams visi gultņi tiek likti jauni, aizmugures dakšai saliku jaunu lupatbuksi un pārējās detaļas. Ieurbu smērēšanas nipeli. Priekšējai dakšai štokus bija jātaisno un jāliek jaunas bukses. štokus uz virpas iztaisnot nav problēma un tad virsmu noslīpēt piepulēt.(no tā bildes nav) Labojis AldisK uz 06-03-2020 17:59 |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 15:46
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Aizmugurējais dubļu sargs bija tāds bēdīgs un par cik sadabūju labāku no drusku jaunāka modeļa (pelēko), tad likšu to. Reālai braukšanai tā bebra aste - dubļu gumija arī būs jāliek, tapēc gumijas stiprināšanas urbumus atstāšu un likšu gumiju. Kaut šim modelim tāda nenāca! Nelielas atkāpes no orģinālā būs, tai skaitā aizdedze. Starp citu nekur neatradu īsto rezerves daļu katalogu, ir tikai no 1975..76 gada, kurš ir ar nelielām atšķirībām, tā kā vismaz man viss 100% pēc modeļa nav dažas lietas pat zināmas. Labojis AldisK uz 06-03-2020 18:07 |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:01
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši. Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!) Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi. Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors. Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju. Labojis Andzs uz 06-03-2020 16:25 |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:20
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Motoram protams tika VAPE aizdedze, bez kuras, atklāti sakot diezvai kāds šodien brauktu tālāk par savu novadu! Interesants priekš manis likās sajūga izspiešanas mehānisms. manuprāt tipisks PSRS racionalizācijas slimības piemērs Čehoslovāku izpildījumā, Bet nu šim modelim tāds ir. Taupīts salīdzinājumā ir arī uz skaviņu(salīdzinot ar 360), kas tur elektrības kabeli pie bloka, tapēc, lai sajūga trose nepārberztu to, uzliku vara caurulīti un atsperi, kas to tur vietā. Labojis Andzs uz 06-03-2020 16:29 |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:37
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Cik saprotu gāzes rokturim jābūt kā 360, lēnā ar gliemezi. Bet pēc nostāstiem varētu arī būt bijušas ar kruīzeri, itkā eksporta. Tapēc lieku to . |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:41
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
kruiizs naaca jaunaakiem un pirmajiem modeljiem spoguljiem urbumi nav stuuree,jo taadu extru nepiedaavaaja Super buus veelviena kjirsene atgriesta dziivee |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:46
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
Atlika tik vairs savilkt vadus un ierūcināt. Bildē sēdeklis jau uzlikts. Sēdekli pāršuva Uģis Rīgā - teicams darbs! Ko nevar teikt par sēdekļa apakšu. To pirku jaunu, Turku ražojums. Neprecīzi piemetināti stiprinājumi. Tos vajadzēja pārtaisīt! |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:49
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
Andzs rakstīja: Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši. Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!) Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi. Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors. Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju. vai marku vareetu uzzinaat smeerei es sasmeereeju ar analogu tiem laikiem un shis baigi kuupeeja litols24 ,kaa ari nav zinaams intervals smeereeshanai.... |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:50
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
otomars rakstīja: kruiizs naaca jaunaakiem un pirmajiem modeljiem spoguljiem urbumi nav stuuree,jo taadu extru nepiedaavaaja Super buus veelviena kjirsene atgriesta dziivee Taisnība. Spoguļiem jāliek kronšteini. Maniem ragiem ir vel tas izgriezums lēnajam rokturim un trosīti ievelk cauri ragiem kā 360 |
|
|
Andzs |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 16:58
|
Junior Member Ziņojumi: 42 Pievienojies: 06.10.17 |
otomars rakstīja: Andzs rakstīja: Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši. Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!) Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi. Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors. Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju. vai marku vareetu uzzinaat smeerei es sasmeereeju ar analogu tiem laikiem un shis baigi kuupeeja litols24 ,kaa ari nav zinaams intervals smeereeshanai.... Grāmatā ir par 10 000km, Smēres ķubiku nenofotogrāfēju, tagad ielikts smērpistolē un ārā negribas vilkt, bet atceros kur pirku, nobildēšu ielikšu bildi. Man tik tur nepatika viena lieta, ka paralēli ir urbums no augšas, lai eļļotos arī no degmaisījuma. Sanāk ka smēre smērējot ies vieglāko ceļu, iespējams ārā uz cilindru. |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 17:01
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
tieshi taa skalojas tik taa vismaz zin kad pilns piespiests uzreiz duumi biezaaki |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 06-03-2020 17:09
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
tieshaam ,sajaucu intervaals bija ,smaakjim marka nebija Andzs rakstīja: otomars rakstīja: Andzs rakstīja: Paralēli taisīju arī motoru. Motociklam līdz bija iedots arī otrs motors, nedaudz jaunāks pēc sērijas numura ap 30 t Tīrīšana, defektēšana detaļu meklēšana. Priekš manis galvenā problēma bija kloķvārpsta. Tā kā motocikla vēsture man nav zināma, tad nezinu kapēc, bet abām kloķvārpstām centrālie gultņi nosprūduši, acīm redzot stāvējuši laukā un kondensātu ietekmē sarūsējuši. Kloķvārpstas remontam nepieciešami vairāk vai mazāk spec instrumenti un pāris kloķvārpstām tos gatavot neredzēju jēgu. (bet laikam vajadzēja!) Kloķvārpstu devu atjaunot speciālistam. Jauni klaņi, asis, japāņu C3 gultņi. Par kārbu, regulēšanu, salikšanu te un citur ir 1000 piemēru. Pamatā vadījos pēc remonta grāmatas. Kā arī nav jau pirmais jawas motors. Star citu manuprāt laba ideja, ka centrālais gultnis smērējas atsevišķi. Atradu smēri, karstumizturīgu (bija ap 170 grādiem), sasmērēju. vai marku vareetu uzzinaat smeerei es sasmeereeju ar analogu tiem laikiem un shis baigi kuupeeja litols24 ,kaa ari nav zinaams intervals smeereeshanai.... Grāmatā ir par 10 000km, Smēres ķubiku nenofotogrāfēju, tagad ielikts smērpistolē un ārā negribas vilkt, bet atceros kur pirku, nobildēšu ielikšu bildi. Man tik tur nepatika viena lieta, ka paralēli ir urbums no augšas, lai eļļotos arī no degmaisījuma. Sanāk ka smēre smērējot ies vieglāko ceļu, iespējams ārā uz cilindru. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 11-03-2020 17:33
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
manām abām astotajām pārbūvēajiem dzinējiem nekas nekur neskalojās. Pilnīgas muļķības.PRETĒJI jocīgajiem viedokļiem, iespējams uzaudzēt dzinēja resursu 4* un 5* lielāku kā no rūpnīcas. Manai sarkanajai mau*kai motors nav bijis izņemts no rāmja jau vairāk kā 90 tk km kopš remonta- pārbūves. Un tas ir nežēlīgi slogojot regulāri tuvu max slodzēm un apgriezieniem. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 11-03-2020 17:46
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
un jā, iepriekšējiem komentētājiem.... saskaņā ar jawas bībelēm dzinējus kopā montēt nedrīkst- sanāks īslaicīga eiforija ar brāķa novēršanu ilgtermiņā. Manus vecāka gada gājuma postus par dzinēju arī nevajadzētu izmantot kā totāli neaktuālus un novecojušus. Jaunākas publikācijas nesekos sakarā ar atsevišķu foruma lietotāju neadekvātu rīcību un komentāriem. Iespējams, šis tas tiks publicēts tikai Motodarbnīcas "Lapsas ". |
|
|
aldisx3 |
Ziņojums ievietots 11-03-2020 20:38
|
Newbie Ziņojumi: 3 Pievienojies: 22.03.15 |
Kaarlis rakstīja: manām abām astotajām pārbūvēajiem dzinējiem nekas nekur neskalojās. Pilnīgas muļķības.PRETĒJI jocīgajiem viedokļiem, iespējams uzaudzēt dzinēja resursu 4* un 5* lielāku kā no rūpnīcas. Manai sarkanajai mau*kai motors nav bijis izņemts no rāmja jau vairāk kā 90 tk km kopš remonta- pārbūves. Un tas ir nežēlīgi slogojot regulāri tuvu max slodzēm un apgriezieniem. Šeit Kaarlim pilnīga taisnība!!! Labojis aldisx3 uz 11-03-2020 20:45 |
|
|
otomars |
Ziņojums ievietots 11-03-2020 22:44
|
Veteran Member Ziņojumi: 554 Pievienojies: 27.12.13 |
tad viss kaartiibaa |
|
|
viktorsv |
Ziņojums ievietots 12-03-2020 19:14
|
Junior Member Ziņojumi: 16 Pievienojies: 08.08.19 |
Labdien,jautājums Andžam vai kādam citam zinošam:vai 634.01 motoram ir savādāki izveidoti kanāli eļošanai ar degmaisījumu .salīdzinot ar 634.7? Kaarlim pārbūvēti motori,tāpēc laikam nevar izskalot. P.s kautkā neticās ka pietiek uz 10tkkm piespiežot solidolu |
|
Iet uz forumu: |