Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 6

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
638 jeb mazās motorista piezīmes 2.
Kaarlis
Kārtējais motors- kārtējais brīnumu lauks. Varētu jau paspļaudīties par to, ka atvests motors nemazgāts un jau pa daļai izjaukts- tagad visi sūdi būs motorā, taču 638 motora gadijumā tas nav pārāk svarīgi jo mazgā cik gribi, tā pat ņemot nost cilindrus piebirst gana daudz drazas.
Hm! Motoriņš tika demontēts darba kārtībā- tas ir ejošs. Nezinu, cik daudz noskrējis, taču visus vasaras pasākumus un arī Retrotūristu pārlaidis. Uz remontu pamudināja šādas tādas nepareizas skaņas un tas, ka ar elektronisko aizdedzi un jaunu karburātoru nebija lāga saregulējams. Nu ko, jaucam vaļā! (tehniskiem ļautiņiem ar vājiem nerviem skatīties nav ieteicams)
Noņēmis cilindrus ne kādi nevarēju saprast ka čaulā ir vietas kur ne kas nav dilis??? Sāku pētīt virzuļus- baigi vienādi izskatās apakšas... Nokasot piedegumu skats kļūst vēl interesantāks.
dsc05334_large.jpg dsc05336_large_1.jpg
 
Guntis
Nav vienādi? nu tie virzuļi?
 
oilmaster
Ha, ha abi labie virzuļi?Grin
 
modza
Labais...Grin Tiešām, abi virzuļi ir labās puses. Izmēri ar gadījumā nav dažādi? Un vēl, nesaprotu, kāpēc netiek cinkotas bultskrūves (špiļkas). Tad jau nav brīnums, ka tīrs metāls sāk korodēt un noņemot cilindrus, karterī birst iekšā visāds draņķis.
 
Dalgo
Nejauši sanāca savam 638 motorītim noņemt statoru, grozu ar roku rotoru - grūti grozas, hmm, izskrūvēju sveces, arī grūti, nu neko, tā kā motors tā pat jāarda pilnībā ārā dēļ trokšņa no kloķenes, atslēgas rokās un podus ņemu nost!

Domāju mošk kkas izjucis vai gredzeni lūzuši, virzuļi grūti slīd pa cilindriem.

skatos cilindros rūsa:

content8-foto.inbox.lv/albums/d/danston/Jawa-350-634/IMG-7923.jpg

content8-foto.inbox.lv/albums/d/danston/Jawa-350-634/IMG-7924.jpg

content8-foto.inbox.lv/albums/d/danston/Jawa-350-634/IMG-7925.jpg

Virzuļiem it kā viss ok, nav ne smērējumi, ne kas, eļļas rievas arī vēl nav nodilušas, tikai neliels uzdegums, piezīmēšu ka 5 tk km.

content8-foto.inbox.lv/albums/d/danston/Jawa-350-634/IMG-7926.jpg

content8-foto.inbox.lv/albums/d/danston/Jawa-350-634/IMG-7927.jpg

Motors pirms 20 minūtēm vel darbināts, iet ideāli, bet kur rūsa? No kurienes mitrums?
 
oilmaster
HMMM...kondensāts no temperatūru maiņām? Shock
 
Dalgo
Un visi gudrie drukātāji klusē Smile Nav ideju?
 
Kaarlis
Normālos apstākļos tur ūdenim nav no kurienes rasties. Tā kā cilindra čaula ir arī labi norūsējusi, var tik pat labi izskatīt versiju par augstspiediena mazgātāju un nepievilktu sveci, kā varbūt mocis mētājies pie šķūņa stūra bez izpūtēju līkumiem. Man domāt, vaina sadzīviskā faktorā. Kaut kas te loģiski domājot, nav tīrs, jo normāla eļļa atstāj uz cilindra sieniņām tik labu plēvi, ka tur ne kas nerūsē. Pēdējā laikā ir sanācis pabiežāk pajaukties, pat tie motori kas gadiem mētājušies nedarbināti, atjaucot bija bez jeb kādām rūsas pazīmēm...
Toties tikko mazgāti un attaukoti cilindri aprāvās ar rūsu dažās dienās.
 
Dalgo
laikam nebūs ne viens, ne otrs Smile
Mocis visu gadu braukāts, tagad stāv garāžā, novēroju ka izplūdes lūkās nedaudz arī ir balta zampa, kā eļļa ar ūdeni.
Pieļauju ka pie vainas varētu būt degvielas kondensāts izpūtējos, kas pie kaut kādiem apstākļiem ticis atpakaļ cilindros, nekur citur gan rūsu nemaniju, arī karterī nē!
Drošvien ja būtu izbraucis vienu līkumu un uzsildījis motoru, viss būtu pazudis! Smile
 
Kaarlis
Man mocis gandrīz visu gadu mētājās zem klajas debess- nekā tāda neesmu pamanijis.
 
elf
Vai tik nav pie vainas jaunais benzīns ar 7% etanola piejaukumu, kas piesaista ūdeni????
-----ne
 
Dalgo
Tā arī ir viena no izvirzītajām versijām Smile un visticamāk īstā!
 
Kaarlis
Nenoliedzami, spirts piesaista ūdeni, par to jau diskusijas ir bijušas, taču nez vai tādā daudzumā, lai īsā laika posmā nodarītu šādus bojājumus.
Ūdenim jau vajadzēja izsēsties bākā un tad tas noteikti būtu atspoguļojies motora darbībā.
Hm, atjauc karburātora pludiņkameru un iemet forumā bildi- ziņkārība māc...
Teorētiski tur būtu jābūt mīļajai baltajai oksīda pļurzai.
 
Kaarlis
Starp citu, izdomāju versiju par centrālajiem gultņiem. Teorētiski varētu mest no tā mezgla to alumīnija labirintu miskastē, abus gultņus likt ar metāla blīvslēgiem tikai pret ārpusi, karterī ieurbt spiedes nipeli kā 633 motoram un gan karterī, gan starpgabalā ieurbt kanālu lai būtu iespējams smēri iespiest līdz gultņiem. Saliekot motoru bez cilindriem varētu ar spiedi piespiest mezglā smēri tik daudz kamēr sāk nākt ārā pa augšējiem eļļas kanāliem- tas norādītu uz to, ka mezgls pilns. Tliek izdomāt ko iesākt ar tiem kanāliem- atstāt vaļā kā ir jeb kaut kā viltīgi taisīt ciet? Un kāds būtu pēcākas smērēšanas intervāls?
 
aigars
Tāda doma jau bija arī manai komandai, bet tika atmesta, jo ,vai ir vērts čakarēties?
 
aivarsz
Kaarlis rakstīja:

Starp citu, izdomāju versiju par centrālajiem gultņiem. Teorētiski varētu mest no tā mezgla to alumīnija labirintu miskastē, abus gultņus likt ar metāla blīvslēgiem tikai pret ārpusi, karterī ieurbt spiedes nipeli kā 633 motoram un gan karterī, gan starpgabalā ieurbt kanālu lai būtu iespējams smēri iespiest līdz gultņiem. Saliekot motoru bez cilindriem varētu ar spiedi piespiest mezglā smēri tik daudz kamēr sāk nākt ārā pa augšējiem eļļas kanāliem- tas norādītu uz to, ka mezgls pilns. Tliek izdomāt ko iesākt ar tiem kanāliem- atstāt vaļā kā ir jeb kaut kā viltīgi taisīt ciet? Un kāds būtu pēcākas smērēšanas intervāls?


Nu, bļin, Kuļibinu cienīgas lietiņas. Tehniskie risinājumi eksperimentiem ir interesanti, bet, kurš no jums ir tik tehniski spēcīgs to eļļošanas shēmu amputēt, +-pareizi aprēķināt iespējamās slodzes, temperatūras režīmus un mezgla griešanās ātrumus, lai garantējot mezgla ilgmūžību, varētu uzņemties atbildību- kādu tad tieši smēriņu tur iekšā pūst ar to spiedi, lai patiešām nodrošinātu gultnim uzlikto slodzi? Vai tiešām to pašu 30 gadus veco solidolu no tās atvērtās bundžas, kas gadiem stāv ratnīcas priekšā un kurā iekšā dažas salocītas naglas + zāģu skaidas no vectēva laikiem? Jeb, tomēr labāks risinājums ir, kad gultnis peld eļļā, kas nodrošina mezgla adekvātu darba mūžu, nevis telpā, kas piepildīta ar kaaut ko, kas nespēj iesūkties un aizsargāt darba virsmas attiecīgās slodzēs?
P.S. Es jau neko nesaprotu, es tik izsaku savu viedokli...
Labojis aivarsz uz 25-10-2012 23:03
 
Kaarlis
Aivar, tur aprēķini un teorijas par smērvielām nedarbojās... viena vienkārša iemesla pēc- tas mezgl eļļojas pirmās 15 minūtes pēc salikšanas, vēlāk ir tikai agonijas pagarinātā versija. Jeb kāda smērviela kas tur nonāktu, nāktu tikai mezglam par labu. Kloķenes gultņi pārsvarā izskatās sausi un pilni ar izdedžu nosēdumiem. Un smērvielu lieltirgotājam jau nu vajadzētu pazīt šādus tādus modernākus ziepīšus par solidolu?Grin Man nāk prātā ka varētu paeksperimentēt ar to pašu zaņķi ko lieto zāles pļāvēju- trimmeru reduktoros (neesmu iedziļinājies šajā jomā), varbūt ir kas labāks un izturīgāks pret temperatūrām? Tikko atdevu pārpresēt kloķeni kura noskrējusi 20 tk km. - klaņi baigi labi, gultņi rūc un ļurkājās.
 
Kaarlis
Kādēļ nojuka šamā motora kloķvārpstas gultņi? Izrādās atbilde nav tālu jāmeklē- rūpnīcas brāķis. Pavirši saskrūvēts starpgabals kā rezultātā noslēgti eļļas kanāli. Nobīde tieši tik liela, lai tie būtu pilnīgi ciet. Tad nu tā jau drausmīgi vāji eļļotajiem gultņiem ne kas cits neatliek kā nosprāgt eļļas badā.
dsc05441.jpg dsc05440.jpg dsc05435.jpg dsc05432.jpg
 
Kaarlis
Rau ko Dalgo var izstāstīt šajā sakarā: www.manajawa.lv/...#post_4556
 
Guntis
1.No kurienes TANĪ vietā ŅEM eļļu? Ko es esmu palaidis garām?
SAUSAJĀ(2T) karterī ?
Kur ir eļļas sūknis,eļļas filtrs.
Ir kaut kāds benzīna eļļas maisījuma seperators ,kas ATDALA eļļu no benzīna?

Nu kā no piena atdala krējumu ???

2.Palieku viedokļa ka tam cauruma salāgojumu NAV NEKĀDAS jēgas,ja PATIEŠĀM,NAV uzbūvēta
NEATKARĪGA eļļošanas sistēma,kas no KAUTKURIENES pados TĪRU EĻĻU.

3.Pārējā eļļa kopā ar benzīnu pa karteri vējojas uz nebēdu.

4.Ko ta neuztraucamies par MALĒJIEM gultņiem... tur vispār nekā nav ar ko pievadīt EĻĻU.
 
Iet uz forumu: