Apskatīt tēmu
638 jeb mazās motorista piezīmes 2.
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 15-10-2012 22:40
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Kārtējais motors- kārtējais brīnumu lauks. Varētu jau paspļaudīties par to, ka atvests motors nemazgāts un jau pa daļai izjaukts- tagad visi sūdi būs motorā, taču 638 motora gadijumā tas nav pārāk svarīgi jo mazgā cik gribi, tā pat ņemot nost cilindrus piebirst gana daudz drazas. Hm! Motoriņš tika demontēts darba kārtībā- tas ir ejošs. Nezinu, cik daudz noskrējis, taču visus vasaras pasākumus un arī Retrotūristu pārlaidis. Uz remontu pamudināja šādas tādas nepareizas skaņas un tas, ka ar elektronisko aizdedzi un jaunu karburātoru nebija lāga saregulējams. Nu ko, jaucam vaļā! (tehniskiem ļautiņiem ar vājiem nerviem skatīties nav ieteicams) Noņēmis cilindrus ne kādi nevarēju saprast ka čaulā ir vietas kur ne kas nav dilis??? Sāku pētīt virzuļus- baigi vienādi izskatās apakšas... Nokasot piedegumu skats kļūst vēl interesantāks. |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 15-10-2012 22:47
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
Nav vienādi? nu tie virzuļi? |
|
|
oilmaster |
Ziņojums ievietots 16-10-2012 00:45
|
Veteran Member Ziņojumi: 839 Pievienojies: 15.02.12 |
Ha, ha abi labie virzuļi? |
|
|
modza |
Ziņojums ievietots 16-10-2012 07:48
|
Member Ziņojumi: 162 Pievienojies: 29.03.12 |
Labais... Tiešām, abi virzuļi ir labās puses. Izmēri ar gadījumā nav dažādi? Un vēl, nesaprotu, kāpēc netiek cinkotas bultskrūves (špiļkas). Tad jau nav brīnums, ka tīrs metāls sāk korodēt un noņemot cilindrus, karterī birst iekšā visāds draņķis. |
|
|
Dalgo |
Ziņojums ievietots 21-10-2012 21:43
|
Senior Member Ziņojumi: 376 Pievienojies: 15.02.12 |
Nejauši sanāca savam 638 motorītim noņemt statoru, grozu ar roku rotoru - grūti grozas, hmm, izskrūvēju sveces, arī grūti, nu neko, tā kā motors tā pat jāarda pilnībā ārā dēļ trokšņa no kloķenes, atslēgas rokās un podus ņemu nost! Domāju mošk kkas izjucis vai gredzeni lūzuši, virzuļi grūti slīd pa cilindriem. skatos cilindros rūsa: Virzuļiem it kā viss ok, nav ne smērējumi, ne kas, eļļas rievas arī vēl nav nodilušas, tikai neliels uzdegums, piezīmēšu ka 5 tk km. Motors pirms 20 minūtēm vel darbināts, iet ideāli, bet kur rūsa? No kurienes mitrums? |
|
|
oilmaster |
Ziņojums ievietots 22-10-2012 17:36
|
Veteran Member Ziņojumi: 839 Pievienojies: 15.02.12 |
HMMM...kondensāts no temperatūru maiņām? |
|
|
Dalgo |
Ziņojums ievietots 23-10-2012 20:46
|
Senior Member Ziņojumi: 376 Pievienojies: 15.02.12 |
Un visi gudrie drukātāji klusē Nav ideju? |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 23-10-2012 22:19
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Normālos apstākļos tur ūdenim nav no kurienes rasties. Tā kā cilindra čaula ir arī labi norūsējusi, var tik pat labi izskatīt versiju par augstspiediena mazgātāju un nepievilktu sveci, kā varbūt mocis mētājies pie šķūņa stūra bez izpūtēju līkumiem. Man domāt, vaina sadzīviskā faktorā. Kaut kas te loģiski domājot, nav tīrs, jo normāla eļļa atstāj uz cilindra sieniņām tik labu plēvi, ka tur ne kas nerūsē. Pēdējā laikā ir sanācis pabiežāk pajaukties, pat tie motori kas gadiem mētājušies nedarbināti, atjaucot bija bez jeb kādām rūsas pazīmēm... Toties tikko mazgāti un attaukoti cilindri aprāvās ar rūsu dažās dienās. |
|
|
Dalgo |
Ziņojums ievietots 23-10-2012 22:29
|
Senior Member Ziņojumi: 376 Pievienojies: 15.02.12 |
laikam nebūs ne viens, ne otrs Mocis visu gadu braukāts, tagad stāv garāžā, novēroju ka izplūdes lūkās nedaudz arī ir balta zampa, kā eļļa ar ūdeni. Pieļauju ka pie vainas varētu būt degvielas kondensāts izpūtējos, kas pie kaut kādiem apstākļiem ticis atpakaļ cilindros, nekur citur gan rūsu nemaniju, arī karterī nē! Drošvien ja būtu izbraucis vienu līkumu un uzsildījis motoru, viss būtu pazudis! |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 23-10-2012 22:31
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Man mocis gandrīz visu gadu mētājās zem klajas debess- nekā tāda neesmu pamanijis. |
|
|
elf |
Ziņojums ievietots 24-10-2012 10:53
|
Member Ziņojumi: 141 Pievienojies: 28.03.12 |
Vai tik nav pie vainas jaunais benzīns ar 7% etanola piejaukumu, kas piesaista ūdeni????
-----ne
|
|
|
Dalgo |
Ziņojums ievietots 24-10-2012 12:27
|
Senior Member Ziņojumi: 376 Pievienojies: 15.02.12 |
Tā arī ir viena no izvirzītajām versijām un visticamāk īstā! |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 24-10-2012 13:37
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Nenoliedzami, spirts piesaista ūdeni, par to jau diskusijas ir bijušas, taču nez vai tādā daudzumā, lai īsā laika posmā nodarītu šādus bojājumus. Ūdenim jau vajadzēja izsēsties bākā un tad tas noteikti būtu atspoguļojies motora darbībā. Hm, atjauc karburātora pludiņkameru un iemet forumā bildi- ziņkārība māc... Teorētiski tur būtu jābūt mīļajai baltajai oksīda pļurzai. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 25-10-2012 22:18
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Starp citu, izdomāju versiju par centrālajiem gultņiem. Teorētiski varētu mest no tā mezgla to alumīnija labirintu miskastē, abus gultņus likt ar metāla blīvslēgiem tikai pret ārpusi, karterī ieurbt spiedes nipeli kā 633 motoram un gan karterī, gan starpgabalā ieurbt kanālu lai būtu iespējams smēri iespiest līdz gultņiem. Saliekot motoru bez cilindriem varētu ar spiedi piespiest mezglā smēri tik daudz kamēr sāk nākt ārā pa augšējiem eļļas kanāliem- tas norādītu uz to, ka mezgls pilns. Tliek izdomāt ko iesākt ar tiem kanāliem- atstāt vaļā kā ir jeb kaut kā viltīgi taisīt ciet? Un kāds būtu pēcākas smērēšanas intervāls? |
|
|
aigars |
Ziņojums ievietots 25-10-2012 22:22
|
Senior Member Ziņojumi: 317 Pievienojies: 14.02.12 |
Tāda doma jau bija arī manai komandai, bet tika atmesta, jo ,vai ir vērts čakarēties? |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 25-10-2012 22:56
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Kaarlis rakstīja: Starp citu, izdomāju versiju par centrālajiem gultņiem. Teorētiski varētu mest no tā mezgla to alumīnija labirintu miskastē, abus gultņus likt ar metāla blīvslēgiem tikai pret ārpusi, karterī ieurbt spiedes nipeli kā 633 motoram un gan karterī, gan starpgabalā ieurbt kanālu lai būtu iespējams smēri iespiest līdz gultņiem. Saliekot motoru bez cilindriem varētu ar spiedi piespiest mezglā smēri tik daudz kamēr sāk nākt ārā pa augšējiem eļļas kanāliem- tas norādītu uz to, ka mezgls pilns. Tliek izdomāt ko iesākt ar tiem kanāliem- atstāt vaļā kā ir jeb kaut kā viltīgi taisīt ciet? Un kāds būtu pēcākas smērēšanas intervāls? Nu, bļin, Kuļibinu cienīgas lietiņas. Tehniskie risinājumi eksperimentiem ir interesanti, bet, kurš no jums ir tik tehniski spēcīgs to eļļošanas shēmu amputēt, +-pareizi aprēķināt iespējamās slodzes, temperatūras režīmus un mezgla griešanās ātrumus, lai garantējot mezgla ilgmūžību, varētu uzņemties atbildību- kādu tad tieši smēriņu tur iekšā pūst ar to spiedi, lai patiešām nodrošinātu gultnim uzlikto slodzi? Vai tiešām to pašu 30 gadus veco solidolu no tās atvērtās bundžas, kas gadiem stāv ratnīcas priekšā un kurā iekšā dažas salocītas naglas + zāģu skaidas no vectēva laikiem? Jeb, tomēr labāks risinājums ir, kad gultnis peld eļļā, kas nodrošina mezgla adekvātu darba mūžu, nevis telpā, kas piepildīta ar kaaut ko, kas nespēj iesūkties un aizsargāt darba virsmas attiecīgās slodzēs? P.S. Es jau neko nesaprotu, es tik izsaku savu viedokli... Labojis aivarsz uz 25-10-2012 23:03 |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 25-10-2012 23:22
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Aivar, tur aprēķini un teorijas par smērvielām nedarbojās... viena vienkārša iemesla pēc- tas mezgl eļļojas pirmās 15 minūtes pēc salikšanas, vēlāk ir tikai agonijas pagarinātā versija. Jeb kāda smērviela kas tur nonāktu, nāktu tikai mezglam par labu. Kloķenes gultņi pārsvarā izskatās sausi un pilni ar izdedžu nosēdumiem. Un smērvielu lieltirgotājam jau nu vajadzētu pazīt šādus tādus modernākus ziepīšus par solidolu? Man nāk prātā ka varētu paeksperimentēt ar to pašu zaņķi ko lieto zāles pļāvēju- trimmeru reduktoros (neesmu iedziļinājies šajā jomā), varbūt ir kas labāks un izturīgāks pret temperatūrām? Tikko atdevu pārpresēt kloķeni kura noskrējusi 20 tk km. - klaņi baigi labi, gultņi rūc un ļurkājās. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 06-11-2012 22:17
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Kādēļ nojuka šamā motora kloķvārpstas gultņi? Izrādās atbilde nav tālu jāmeklē- rūpnīcas brāķis. Pavirši saskrūvēts starpgabals kā rezultātā noslēgti eļļas kanāli. Nobīde tieši tik liela, lai tie būtu pilnīgi ciet. Tad nu tā jau drausmīgi vāji eļļotajiem gultņiem ne kas cits neatliek kā nosprāgt eļļas badā. |
|
|
Kaarlis |
Ziņojums ievietots 07-11-2012 22:08
|
Fusioneer Ziņojumi: 2155 Pievienojies: 13.02.12 |
Rau ko Dalgo var izstāstīt šajā sakarā: www.manajawa.lv/...#post_4556 |
|
|
Guntis |
Ziņojums ievietots 08-11-2012 19:58
|
Fusioneer Ziņojumi: 1816 Pievienojies: 13.02.12 |
1.No kurienes TANĪ vietā ŅEM eļļu? Ko es esmu palaidis garām? SAUSAJĀ(2T) karterī ? Kur ir eļļas sūknis,eļļas filtrs. Ir kaut kāds benzīna eļļas maisījuma seperators ,kas ATDALA eļļu no benzīna? Nu kā no piena atdala krējumu ??? 2.Palieku viedokļa ka tam cauruma salāgojumu NAV NEKĀDAS jēgas,ja PATIEŠĀM,NAV uzbūvēta NEATKARĪGA eļļošanas sistēma,kas no KAUTKURIENES pados TĪRU EĻĻU. 3.Pārējā eļļa kopā ar benzīnu pa karteri vējojas uz nebēdu. 4.Ko ta neuztraucamies par MALĒJIEM gultņiem... tur vispār nekā nav ar ko pievadīt EĻĻU. |
|
Iet uz forumu: |