Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Kuldigas blakusvāģis "RUMBA"
AldisK
Maza atkāpe vēsturē!
Padomju laikos kad, kad viss bija deficīts un neko dabūt nevarēja, ļoooti liels deficīts bija arī motocikla blakusvāģis vidējo kubatūru motocikliem, ižiem, jawām un panonijām. Kas nezin, tajos laikos legāli un oficiāli iedzīvotājus drīkstēja apkalpot tikai Sadzīves pakalpojumu kombināti (frizētavas, adītavas, galdniecības, šūšanas ateljē, mehāniskie cehi u.c.) Kombinātos varēja lēnām kaut ko čubināties, bet bija iespēja izrādīt kādu iniciatīvu.
Un tā Kuldīgas Sadzīves pakalpojumu kombināta mehāniskā ceha tā brīža vadītājs Arvīds Pirtnieks, ar atslēdznieku Rihardu Peskovu izrādīja šādu iniciatīvu, un nokārtojot visas formalitātes ar ministrijām un Valsts autoinspekciju, sešdesmito gadu beigās sāka ražot motocikla blakusvāģus „RUMBA” tipa MB-69. Blakusvāģus taisīja trim motociklu markām, ižiem, jawām un panonijām. Katrai markai bija savi stiprinājuma veidi pie motocikla, un arī krāsoti atbilstoši, jawām- sarkani, panonijām -melni , ižiem – smilšu krāsā vai zaļi. Krāsošanai izmantoja tajā laikā progresīvās ML tipa krāsas ar karsto žāvēšanu. Blakusvāģus varēja legāli piereģistrēt Valsts autoinspekcijā ( mūsdienu CSDD). Vēlāk ceha vadību pārņēma Arnolds Piziks. Ap astoņdesmito gadu sākumu blakusvāģu ražošanu pārtrauca, jo parādījās stingrākas normas uz blakusvāģa stiklu. Tam bija jābūt izliektam un plīšanas gadījumā drūpošam. Ar sākotnējo organisko stiklu vairāk nevarēja piereģistrēt. Šo prasību tajā laikā neizdevās atrisināt un ražošanu pārtrauca. Pavisam kopā visā ražošanas periodā tika saražoti apmēram 3300 blakusvāģi.
Informācijas autors:
bijušais ceha vadītājs Arnolds Piziks.
scan0005.jpg scan0004.jpg scan0003.jpg scan0001_1.jpg rumba_.jpg
 
oilmaster
Mjāāā.Paldies par rakstu. Neesmu redzējis, ka kāds būtu šādu būtu uzcēlis..a, žjēl...
 
aivarsz
Nu jā, paldies Aldim par foršo apkopojumu. Šī vēsture ir zināma, Kuldīdznieki var būt lepni par savu ieguldījumu moto aksesuāru būvē. Par to atjaunošanu- varbūt varētu sanākt interesants projekts no vēsturiskā viedokļa. Donori vēl arvien, ik pa brīdim, tiesa, diezgan drausmīgā skatā, ir pieejami.
Bet, neraugoties uz patriotiskām jūtām- mans privātais viedoklis ir tāds, ka tā brička ir visai neglīts un smags veidojums. Bija pieprasījums- radās entuziastu grupa, kas radīja piedāvājumu. Bet, tiklīdz mocīša lietotājam radās iespēja iegādāties Velorexu, Dynu vai iža blaķeni, vairumā gadījumu tas Kuldīgas izstrādājums turpināja savu eksistenci aiz šķūnīša...
 
Kaarlis
Te nu Aivars atkal sarunāja drusku sviesta! Vairumā gadījumu gan bija tā, ka darbīgais lauku papus kura rocībā bija da jeb kāda veida dranduļets un blaķene, ducināja gan uz balli, gan uz kūti trīsriteņu versijā ziemu vai vasaru. Pa to laiku braukt kārā jaunatne blisināja savas kārās blisenes ap vāgūža stūri uz ugunsdampja pusi un štukoja kā to rīku uzraut pakaļratā un žiperīgāk nozibināt pa lielo štrāsi- te nu blaķene vairs nederēja- kur tu ar enkuru bikšturos paskriesi?
GrinGrinGrin
Bet vispār, zināms stiliņš būtu tādu noreanimēt un tautai atrādīt. 3 dažādi velorekši dzīvojas pa sētu, šitāda gan vēl nav!
 
Iet uz forumu: