Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 3

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
DIY jeb stāsts par šaibām
Kaarlis
Vienmēr ir gribējies daudzas lietas paveikt paša spēkiem un šājās lietās būt neatkarīgam no resursiem un tehnoloģijām uzspļaujot stendiem, aprēķiniem un citām pārgudrībām. Tā dēļ daudzas lietas neinteresejoties par citu veikumu, daru pats un tikai tad salīdzinu ar citiem!
Un nu kārta mistiskajai procedūrai- kārbas šeibosanai! Uzburam mazo ainiņu acu priekšā...: Raitā solī cilājas kājas garāžas kooperatīva virzienā. Aiz muguras darba nedēļa un ir atlicināts brīdis savam senajam vaļaspriekam- mocim. Pretīm braucot sveicina kaimiņš, azotē klusi klunkšķinās garāžu kaimiņam nestais folleris par pagājušās nedēļas metināšanas darbiem. Beidzot tā garāža ir klāt! Uz galda zem lupatas nosegtas gozējas jau sen sagatavotās detaļas. Jāķerās pie montāžas darbiem- cik tur tā darba un motors būs gatavs! Taču... salāgojot kārbu, izrādās: lufte ass galā tuva milimetram- ko nu? Šaibu teorija jau apmuļļāta, it kā jau izmēri pa galvu maļās tikai pa atvilktnēm un bundžiņām nekā nav... Galvā apceru virpotājus, veikalus, plakanslīpēšanu un arī to ka tas nolāpītais jawas motors tāds prasts sūds vien ir un no rūpnīcas tur nekā tāda vispār nebija un nez kādā sakarā, tie bez kādām tur šeibām uz "ķap ļap" rūpnīcā samesti, milijoniem ripoja pa visu soc valstu teritorijām. Slinkums kopā ar polša uzmācīgo čukstēšanu: "neej ne kur, gan būs labi" un kaimiņa aizdomīgo skatienu ņem virsroku un atgrižos garāžā. Sūds vai ne sūds, taču nostaļģiski mīļš gan! Nakas palauzīt galvu!
1) Vajadzīgs materiāls
2) Kā uztaisīt?
Pagaidām apzināju vairākus derīgus variantus- no auto motora galvas izvilku zem vārstu atsperēm paslēpušās šeibas ar iekšējo diametru 15mm un biezumu 0,6mm. Tad atradu, ka ta paša auto bremžu kluču starplika ir no cieta metāla un 0,4mm bieza un izplūdes kolektora divu slāņu metāla blīve= 2 reiz 0,15mm. Darbi var sākties! Iesākumā jāuztaisa materialā punkts- centrs. Tam nolūkam ideāli noder depiņā pirkts automātiskais punktsitis. Ar titāna 5 mm urbi tiek izurbts centrs un ar cietmetāla frēzes uzgali izfrēzēju līdz vajadzīgajam izmēram( 638-15 mm, 634- 14mm) Talāk piemeklēju šablonus- muciņas uzgali un kapara paplāksni- ar vienu centrēju, ar otras palīdzību zīmēju perimetru.

Tad ar metāla šķērēm rupji izgriežu paviršu kontūru:

Un pie šmirģeļa saskaņā ar iepriekš atzīmēto līniju apslīpēju apkārtmēru.

Un tāds nu lūk, izskatās manas pašvirpotās šeibas, no kurām iespējams sakombinēt diezgan daudz variantu lieko spēļu aizpildīšanai.
Vēl tikai jāpiebilst, ka nepieciešams gabaliņš p400 smilšpapīra uz kura jāuzpilina šķidra eļļa un ar pirkstu galiem turot jāapslīpē jaunizgatavotās paplāksnes asumi.
Kādi ieguvumi? Gana daudz! Kaut vai tas, ka virpotājs Gena ta arī uzslietās kājas nenolaidis, netraucēts turpina blenzt televizorā, metinātājs kaimiņš palicis ar vēl sārtāku seju un no rīta izskatīsies kā patiešām būtu metinājis un es- apguvis kripatiņu amata mācības un guvis gandarijumu par paša rokām paveikto darbu!
Tehnoloģija patiesa, notikumi un tēli izdomāti. Lai visiem jauks vakars!
 
Krisjanis
Lūk, tas ir tas, ko es sen gribēju saprast - kā labāk pagatavot regulēšanas paplāksnes. Nu ir skola rokā!
 
Jancic
Krišjāni, atšķirībā no mums parastajiem mirstīgajiem, Tev ir virpa!!!! Un tur tu vari pagatavot kādas šaibas vien vēlies!!! Laikam jau būs jābrauc ciemos un puika jāpamāca... Smile)
 
AldisK
Neesmu virpotājs, bet it kā no virpotāja sapratu, k nav nemaz tik vienkārši nogriezt 0,1 vai 0,2 mm tā saucamās šaibas. (latviski paplāksnes). Tālāk origīnālās kuras ir ieliktas no rūpnīcas ir cieta materiāla. Esmu gan dzirdējis, ka tam neesot nozīmes, bet domāju ka konstruktori arī nekādi muļķi nav. Man vienu paplāksni, taisīja škiet 0,4mm. virpoja no cieta materiāla. Precīzi nogriezt neizdevās mēģināja slīpēt. Svars tādai parāk mazs, lai turētos pie magnētiska darba galda virsmas. Dažas reizes slīpripa pāriet, tad magnēts nenotur, aizstumj. Čakars izvērtās ne pa jokam.
Labojis AldisK uz 13-01-2013 09:24
 
Guntis
šaibas es atradu Smile aizmugures AUDI bremžu suportā Smile
 
Jancic
Šaiba tiek gatavotano parasta metāla, nekāda supercietā. Pēc tam tiek rūdīta. Tad uz tās pašas virpas uztaisa (kā lai pareizi pasaka) balvanku kur ieliekam izgatavoto, norūdīto šaibu. Tad liekam to iekšā un uz šmirģeļa ripas slīpējam līdz vajadzīgajam biezumam, ar mikrometru kontrolējot vai viss ir taisni un precīzi.
Nu tā es novēroju, kādas darbibas tika darītas, kad manam motoram gatavoja meistars paplāksnes.
Bet tēma jau patiesībā bija par iespējām mājas apstākļos.
 
elf
Regulēšanas paplākšņus var pasūtīt maksā tikai 0.45eur gab.

http://www.motoren.sk/shop/Jawa/95/20

Ja gibat izgatavot ,tad var izmantot špakteļlāpstiņas ...

ja vajag plānāku paplāksni.....to var noslīpēt ....bet vajag izvirpot turētāju...

content23-foto.inbox.lv/albums/a/autoaluksne/Dnepr/IMAG0183.sized.jpg
Labojis aivarsz uz 13-03-2013 15:50
-----ne
 
uleens
Kādi tad diametri ir nepieciešami 559 un 360 kārbai. Biezums tākā skaidrs bet iekšējie un ārējie diametri?
-Rolands-
250/559 1966.g
 
http://www.enclatvia.lv
Iet uz forumu: