Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 2

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Izpūtēji
bargais
Pagājušā vasarā savai 634-tajai iegādāju jaunus izpūtējus. Pēc vasaras lielbrauciena secināju, ka skaņa izmainījusies. Nu ko, jaucam vaļā. Vaina samērā vienkārša. Klusinātāja blīvgredzeni (oriģinālie) sadeguši, sabiruši nožēlojamā kaudzītē. Atrodu vēl no padomju laikiem saglabājušos azbesta papīru (made in DDR) un pēc parauga izgriežu jaunus gredzenus.
Pēc kāda laiciņa varēs salīdzināt, vai vecais labais azbests izturīgāks, vai nē.
imgp8114.jpg imgp8113.jpg imgp8112.jpg

Labojis bargais uz 12-04-2013 12:46
 
oilmaster
Protams, ka azbests ir izturīgāks. Ar azbestu problēma ir tāda, ka tas materiāls ir aizliegts, jo ir indīgs, bet ja ir saglabājušies krājumi, liekam tik virsū, bet pirms ar tādiem materiāliem ņemamies, greižam, daram, padomājam par savu veselību.
 
Gerhard
asbest Sad
take a distance to other people, i not want be (slimo ar vēzi) and spezial if it hot and get to powder.

take care about you and other people
 
admin
Azbests ir kancerogēns. Bargais, es retrotūristā braukšu Tev pa priekšu Smile
 
AldisK
admin rakstīja:

Azbests ir kancerogēns. Bargais, es retrotūristā braukšu Tev pa priekšu Smile

Nestaigā arī pa pilsētu. Daudzi jumti ir ar azbesta šīferi.ShockGrin
 
oilmaster
Nestaigā arī pa pilsētu. Daudzi jumti ir ar azbesta šīferi.

Bēdīgi tas ir, tāpēc mums tas dzīves ilgums ir tāds kā ir...
 
ZXXZ
oilmaster rakstīja:

Nestaigā arī pa pilsētu. Daudzi jumti ir ar azbesta šīferi.

Bēdīgi tas ir, tāpēc mums tas dzīves ilgums ir tāds kā ir...

...................
Īru zemē vecajās mājās joprojām svina dzeramā ūdens caurules. Neviens paniku neceļ un speciāli nemaina. Tik kārtējā remonta laikā. Bet jumtu segumam joprojām izmanto svina plāksnes. Un dzīvo ilgāk, nekā bāleliņi savā zaļajā brīnumzemē.
 
Kaarlis
Man jau arī šķiet, ka vells ir tik melns, cik viņu mālē. Kamēr tie ripuļi stāv izpūtējā un ir apauguši ar eļļas kārtu, nekas ļauns nenotiek. Kaitīgi ir putekļi un tajos esošās kancerogēnās vielas kaut vai apstrādes vai dilšanas procesā. Savulaik piegrieza bremžu un sajūga uzliku izmantošanu automobīļos (diezgan pamatoti), tad tirgotāji sagribēja lobēt obligātas jumtu maiņas un aplauzās... Kamēr viņi tur stāv- nekas ļauns nenotiek. Un otra lieta, manuprāt, slēpjas kaitīgo vielu koncentrācijā. Tas, tā...
Benzīns ir baigi kaitīgs, taču to saožot neviens vēl galus nav atdevis.
 
ZXXZ
Savulaik, kad nevarēja nopirkt blīvgredzenus (tagad Jawas veikalā ir dabūjami) pats taisīju tā, no blīvju papīra, tas ar laikam bija ar azbesta šķiedru, vai vienkārši bleķa izgriezu gredzenus,kas līda iekšā trubā gandrīz bez strīķēšanās, uz katru blīvi 2 gb. Tad no resnas azbesta auklas, kurtuvēs blīvējumam tādas lietoja, bija ar grafīta smēri sasmērētas un bez, nogrieza nepieciešamo garumu, ar āmuru paklapēja, lai plakana paliek un lika starp izgrieztajiem bleķa gredzeniem tā, lai izpūtēja trubā lien iekšā ļoti blīvi, ar spēku jāstumj iekšā. Konstrukcija sanāca garāka, nekā oriģināls, bet saskrūvēt varēja. Pirms likt iekšā, izpūtēja truba bija jāiztīra no nosēdumiem. Parasti vairāk par mēnesi konstrukcija neturēja, tas gan arī no nobraukuma bija atkarīgs. Bet strādāja labi, patīkama, pieklusināta skaņa, bez pļerkstoņas. Saprotu, Madona nav Rīga, bet varbūt tomēr labāk aizbraukt līdz bodei un iegādāties oriģinālus, pie reizes vēl kādu detaļu nopirkt vai eļļas, lai brauciens pliekans nesanāk.
 
Dalgo
Izgriezu no 1mm aluminija, nedomāju ka tik drīz sadegs Smile vismaz pēc pirmās sezonas nekas nav mainījies!
 
gacha
Kā varētu iztīrīt izpūtēju līkumus?Gan jau kāds ir saskāries ar šo problēmu.
 
cyprus1
Skatoties cik stipri viņi tev ir aizdeguši.Man bija ļoti plāna kārtiņa uzaugusi,Nopirku veikalā rotējošās drāšu birstes(lētais variants santīmus maksā nav žēl pēc tam izmest) perfekti derēja pēc līkumu diametra.,Uzskrūvēju uz 6mm stieņa,urbjmašīnā iekšā un aiziet!Pašā līkumā gan netiek klāt,tur to pašu birsti iesēju striķī pa vidu,abus galus ārā un valkā tur un atpakaļ.Galviņu atslēgu komplektos ir lokans pagarinātājs,domāju ka var iekombinēt tādu un izbirstēt visu līkumu.
Savulaik vecam ižam līkumus iemetu ugunskurā,pamatīgi izdedzināju un tad ūdenī.Pēc tam tik padauzi un praktiski viss ir āŗa.Jawai laikam tā nevarēs jo praksē neesmu mēģinājis bet domāju ka no hromējuma jāatvadās.
 
aigars
Pēc drāšu birstu drātēšanas pamēģini ar atcetonu pamērcēt. Kādreiz vecos laikos karbjuratorus tā varēja labi no piedegumiem iztīrīt. Garantija, ka chroms paliks vesals. Darijis tā neesmu, jo vecos laikos līkumi bija ar rūsu, tad jau arī mekāniskā āmurmetode bija laba, bet ja auto karburatoru pamērcēja atcetonā nevis kaut kādā citā modernajā šķīdinātājā, tad viss piedegums feini nogāja nost. Pirms mešanas ugunskurā , vari pamēģināt...Cool
 
aivarsz
Par līkumiem nezinu, neesmu mēģinājis, bet, kāpēc gan nē? Pašus 634 izpūtējus gan aizvakar uzkāru vertikāli (ar izņemtiem klusinātājiem, protams). Sākumā iepūtu nedaudz Chain clean, tas labi atmiekšķē visādas vecās eļļu nogulsnes, labi deg arī, bez tam. Pagaidīju dažas minūtes. Nedaudz kaut kāda zampa iztecēja. Ar gāzes degli iepūtu flammi no apakšas, kamēr sakrājušās eļļas paliekas ar svaigi iepūstās ķimikālijas palīdzību aizdegās. Diezgan zibenīgi. Tad process aizgāja rūkdams. Burtiski! Blakus ūdens bļoda, rokās cimdi un ar riktīgi slapju lupatu no ārpuses tās trubas dzesēju, lai hroms netiktu sabojāts vai nesazilētu, kamēr iekšā tā mūžīgā uguns plosās. Un viss čikiniekā, stabules tīras.

Ar klusinātājiem līdzīgi, bet vienkāršāk. Gāzes deglis rokās, kārtīgi uzkarsēju to padarīšanu, kamēr notiek pārpalikušās eļļas pašaizdegšanās. Svilināju dūšīgāk, kā cūku pēc kaušanas. Pēc tam, kad detaļas jau atdzisušas, vietām tomēr mazliet ar mīkstu metāla birsti uzdegumu patīriju. Ko varēju arī nedarīt.

Par izpūtēju montāžu- diezgan sen jau esmu atklājis šādu lielisku hermētiķi.
www.loctite.lv/...000001FO7C Padārgs produkts. Kā jau Loctite.

Mazliet iesmērēju blīvgredzena gropi galvā, ielieku blīvgredzenu, vēl mazliet Loctite pa virsu. Mazliet uzķepsēju arī uz izpūtēja līkuma valcējuma vietas, ko piespiež savelkošais vītņgredzens. Arī pašā izpūtējā, pēc tam, kad ievietots gumijas blīvgredzens, mazliet lietoju to ķepsi. Rezultāts ir super. Nekur nevienas sūcītes vai noplūdes. Izmetu līkumu, motors uzkarsēts, pievilku vēl līkumus.

Pēc definīcijas, Loctite 5920 ir silikona bāzes blīves aizvietotājs, elastīgs, ļoti karstumizturīgs (350oC), vara krāsā. Kā visi silikoni, žūst mitruma ietekmē. Tāpēc, var normāli izpildīties, samontēt, uzkarsēt trubas, vēl pievilkt... Hermētiķis jau savu gala konsistenci iegūst vēlāk, kad trubas ir atdzisušas un gaisa mitrums veic savu darbu.

Ja esat estēts- rūpīgi noslaukiet tos visus izspiedušos atlikumus, kamēr blīvējums ir jēls. Pēc tam būs grūtāk.

Tāda ir mana pieredze. Varbūt kādam noder un iepatīkas.
 
gacha
Izdevās iztīrītWink,ielēju līkumos dīzeļdegvielu,noliku lai pastāv kādu laiciņu,abus galus uz augšu,lai netek ārā degviela.Pēc kāda laiciņa izlēju degvielu ārā,aizdedzināju un dega rūktdams,tad izvēru cauri trubai vecu Jawas ķēdi dubultā un skrūvspīlēs trubu nostiprināju,un tad tik valkāju ķēdi uz priekšu un atpakaļ-izdevās.Smile
 
cyprus1
gacha rakstīja:

Izdevās iztīrītWink,ielēju līkumos dīzeļdegvielu,noliku lai pastāv kādu laiciņu,abus galus uz augšu,lai netek ārā degviela.Pēc kāda laiciņa izlēju degvielu ārā,aizdedzināju un dega rūktdams,tad izvēru cauri trubai vecu Jawas ķēdi dubultā un skrūvspīlēs trubu nostiprināju,un tad tik valkāju ķēdi uz priekšu un atpakaļ-izdevās.Smile


Kas ar hromējumu?Nepalika zilgans?
 
gacha
cyprus1 rakstīja:

gacha rakstīja:

Izdevās iztīrītWink,ielēju līkumos dīzeļdegvielu,noliku lai pastāv kādu laiciņu,abus galus uz augšu,lai netek ārā degviela.Pēc kāda laiciņa izlēju degvielu ārā,aizdedzināju un dega rūktdams,tad izvēru cauri trubai vecu Jawas ķēdi dubultā un skrūvspīlēs trubu nostiprināju,un tad tik valkāju ķēdi uz priekšu un atpakaļ-izdevās.Smile


Kas ar hromējumu?Nepalika zilgans?


Viss sanāca okWink
 
andiss
Man gan nav stāsts par izpūtēju vai līkumu tīrīšanu, bet vispār pirms nākamās sezonas būs jāpadarbojas.

Man ir tāda lieta, pirms trim gadiem veicot tādu nelielu restaurāciju, nomainīju arī izpūtējus, tajā laikā neko daudz nezinot par Jawu un pieejamajām rezerves daļām ne tik, uzliku turku klusinātājus, ko es tagad par to visu varu teikt, vecā labā paruna, ka skopais maksā divreiz. Uz viena no klusinātājiem hroms jau labu laiku kā dažviet lobās nost, bet pats galvenais, ka jau kopš pagājušā gadu braucu ar mazliet savādu pļerkštoņu, tāda kā metāla karotes dauzīšanās pa metāla krūzīti, jo klusinātāju iekšējie segmenti/metāla plāksnītes, kas veido nodalījumus (nezinu kā precīzi tehniskā valodā tos sauc) pa iekšu brīvi kustās. Tās ir bijušas dažos punktos piemetinātas, acīmredzot ne pārāk kvalitatīvi, jo pilnīgi visas brīvi kustās un rada šo jauko skaņu.
Biju noņēmis izpūtējus, lai izpētītu situāciju, tad arī visu noskaidroju, ar uzmeistarotu instrumentu, bakstījos pa iekšu, vienu šo plāksnīti pat izvilku ārā, tā bija tik mīksta un plāna, ka nedaudz to aizķerot un pavelkot tā viegli saliecās un ārā bija, dažas tuvākās izdevās slīpi iespiest un nofiksēt, bet šobrīd nedodu garantiju, ka arī tās jau sen vairs nav nofiksētas un atkal visas draudzīgi kopā muzicējot pavada katru manu izbraucienu.
 
Iet uz forumu: