Pieslēgties
Lietotāja vārds

Parole



Neesi lietotājs?
Spied šeit lai piereģistrētos.

Aizmirsi paroli?
Pieprasi jaunu šeit.
Lietotāji šobrīd
Viesi šobrīd: 4

Lietotāji šobrīd: 0

Lietotāju skaits: 696
Jaunākais lietotājs: girtinsh
Foruma tēmas
Jaunākās tēmas
Kalendāri 2025
Jawasakki Somija 2025
Sarūsējušas bākas...
Alpu cirkulis
Kontaktu Aizdedze
Karstākās tēmas
Nav izveidotu tēmu
Apskatīt tēmu
 Drukāt tēmu
Jawa 350/638 kontaktu aizdedze
Martinsm5
Skatos, ka visi tēmē uz tām bezkontaktu aizdedzēm, bet tas maksā naudiņu, tāpēc es pagaidām pieturēšos pie vecās. Grin

nekur īsti nemanīju rakstu par aizdedzes regulēšanu. visādiem meistariem visādas metodes.
gribētu savākt kkādu rezumē par to visu. Smile

tad kopējais jāutājums skan šādi - Kā pareizi noregulēt aizdedzi?
 
ZXXZ
Pamēģināsim, mans variants.
1. Sagatavošanās/ instrumenti - atslēga uz "10", svečatslēga, labs skrūvgrieznis (parastais), spraugmērs, indikators (pulkstenis ar gājienu vismaz 5 mm), kontrollampiņa ar diviem pievienotiem vadiem (+/-), uzlādēts akumulators.
2. Motocikla sagatavošana - ja nepieciešams noņemt benzīnbāku (skatoties kāds indikators, ar garu kāru var traucēt bāka), izskrūvēt sveces (notīrīt, noregulēt elektrodu atstarpi), notīrīt pārtraucēju kontaktu virsmas. Pievienot akumulatoru.
3. Procedūra:
3.1. Noregulējam kontaktu max. atvērumu. Vispirms augšējo, pēc tam apakšējo. Griežam kloķeni, līdz kulaciņš pilnībā atver kontaktu, ieregulējam atstarpi 0,3-0,4 mm.
3. 2. Pievienojam kontrollampiņu pie augšējā kontakta, viens vads uz masu/ otrs pie kontakta vada.
3.3. Labajā cilindrā sveces vietā ieskrūvēt indikatoru.
3.4. Lēnām griežot kloķeni (vislabāk uzreiz pareizajā, darbības virzienā) uztaustam augšējo maiņas punktu (AMP).
3.5. Indikatora ripu pagriežam, lai 0 būtu pret rādītāja bultu.
3.6. Ieslēdzam aizdedzi. Pievienotā lampiņa deg.
3.7. Griežam kloķeni darbībai PRETĒJĀ virzienā. Skatāmies indikatoru un skaitām bultas apgriezienus. Viens apgrieziens - 1 mm. Pagriezt kloķeni, lai virzulis būtu 2,7 - 3.2 mm pirms AMP. Izvēlēties un atcerēties, kādu konkrētu skaitli, lai abus cilindrus varētu iestatīt vienādi.
3.8. Pievienotajai kontrollampiņai jānodziest. Ja nenodziest, atlaist kontaktu regulēšanas plāksni ( nesajaukt ar atstarpes regulēšanu) un lēnām grozot atrast stāvokli, kad lampiņa nodziest. Pievilkt. Pievelkot vienmēr kontaktu stāvoklis nedaudz izmainās un var būt tā, ka lampiņa atkal iedegas. Tad atkal atlaižam skrūvi un pagiežam nedaudz vairāk, lai kompensētu novirzi pievelkot skrūvi. Brīžiem sanāk ilgi ķēpāties.
3.9. Izslēdzam aizdedzi, ieraujam 50 gr. laba viskija (var aizstāt ar čehu alu), izkūpinam cigāru.Wink. Nervi nomierināti. varam turpināt.
3.10. Ieslēdzam aizdedzi. Vairākas reizes lēnām pagriežam kloķeni līdz AMP un pagriežam atpakaļ par savu izvēlēto skaitli 2,7 - 3,2 mm robežās pirms AMP un pārliecinamies vai tiešām lampiņa vienmēr nodziest pret vienu un to pašu indikatora rādījumu.
3.11. Izslēdzam aizdedzi. Indikatoru ieskrūvējam kreisajā cilindrā. Kontrollampiņu pievienojam apakšējam kontaktam.
3.12. Un darām visu to pašu ar kreiso cilindru. Atceramies, kā kreisajam cilindram aizdedze jāiestāda tāda pat, kā labajam cilindram..
3.13. Kad vajadzēs regulēt apakšējo kontaktu, tad nesajaukt ar atstarpes regulēšanu un ja regulējot labo kontaktu pagriezās visa kontaktu plāksne, tad apakšējam kustās tikai apaksējais kontaks, tā kā skatamies, kādas skrūves atlaižam.
Ieteikumi. kloķeni griezt ar atslēgu "10" aiz enkura pievilkšanas skrūves.
Kontrollampiņu var aizvietot ar cigaretes papīru. To ieliek aizvērtā kontaktā un sākoties kontaktu atvēršanās brīdim (lampiņa nodziest) papīrs ar piepūli ir izvelkams. Bet ar lampiņu būz precīzāk.
Indikators jāsagatavo, jāuzvipo pagarinātājs ar kuru indikatoru ieskrūvēt sveces caurumā. Tik garš, lai ieskrūvēts pieskartos cilindra galvas ribām. Indikatora kāta pagarinātājs (velosipēda spieķis ar labu vītni). Tik garš, lai virzulim nonākot AMP indikators netiktu noklemmēts, bet paliktu vēl vieta nelielam gājienam, bet bolaižot virzuli uz leju, fiksētu gājienu vismaz 405 mm.
Ceru, ka nekur nekļūdījos. Pašam to darot viss notiek automātā, bet , lai izskaidrotu jau krietni jāpiedomā.
Kad piešaujas veikt šo procedūru ir vajadzīgie instrumenti, labi kontakti skrūves, kloķenes gultņi nav izjāti, tad vairāk par 30 min procedūrai nevajadzēs.
Noskaidro, kādas kontaktu atstarpes, sveču elektrodu atsparpes un aizdedzes apsteidzes lenķis ir nepieciešams tieši tavam modelim.
Veiksmi darbā.
 
cyprus1
Precīzi!Nav kur piesieties.Tikai drusku papildināšu no savas pieredzes.
Pirms sākt regulēt ieteiktu pievērst uzmanību kā ir novietota pamata kontaktu plate.Parasti pagriež lai fiksējošās skrūves ir frēzējumam pa vidu.Savukārt apakšējo plati pagriež līdz galam pa labi jo tai ir mazāks regulēšanas gājiens.
12V ģeneratoram ir vieglāk jo korpuss ir alūmīnija savukārt 6Voltīgajam kļūdas pionieri pieļauj ja pārāk stipri pievelk pašu ģeneratoru.Tad pats korpuss ir deformēts un pievelkot kontaktu plati stipri mainās aizdedzes moments.Čakarēšanās ir tāda ka ar 50 gr viskija un pusstundu cauri netiksi.
Ja nav spraugmērs tad var iztikt ar žiletēm,vienas biezums nemainīgi ir 0.1mm.Arī veikalos plaši pieejamas.
Vēl tāda nenozīmīga nianse-ja vājāks akumulators vai vispār izņemts tad esmu tieši pie kontaktiem saslēdzis lampiņu ķēdē vai pielieku multimetru.
 
Iet uz forumu: