Apskatīt tēmu
Lappuse 1 no 2: 12
|
Eduarda Jawa 634
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 03-01-2015 23:59
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Sveiki! Mazliet par vēsturi. Manas ģimenes īpašumā nu jau kādu laiku ir 1978.gada 634-8 Jawa. 2000.gadu sākumā sencis caur nez kādiem ceļiem bija dabūjis. Kopš spēkrats bijis pie mums, tas vairāk nostāvēja vasarnīcas garāžā kā tika braukts. Ar visu to diez vai var ticēt spidometrā rakstītajam ( 01719 ), lai gan motors un rāmis atbilst plāksnītē rakstītajam. Laiks gāja, mocis stāvēja. Līdz ar vasarnīcas remondarbiem un vajadzību atbrīvot garāžu, mocis tika pārvests uz Rīgu. Pašam jau gadiem niezēja to mocīti atkal pacelt augšā, bet tad mācības traucēja, tad studijas ārzemēs. Beigu beigās atgriežoties Latvijā kā pirmo sunīti paņēmu arīdzan tēva jaunības Rīga 13. Atjaunoju to, bet paralēli kādu nepilnu pusotru gadu meklēju Jawai rāmi ar dokumentiem. Nu jau ir nedēļa aptuveni apkārt, kad pateicoties šepat esošam biedram esmu ticis pie kārotā. Uzreiz pēc svētkiem devos pagrabā. Sāku jaukt visu ārā. 4 stundu laikā mocītis bija sadalīts reizinātājos. Secināju, ka ir diezgan daudz kolhoza un arī pats vecais rāmis ir smagi mocīts ar metināšanas darbiem, līdz ar to praktiski nevērtīgs. Citādi kastē tika atliktas detaļas, kas pēc kataloga atbilst konkrētajam modelim, lai gan pētot bildes internetā un arī citu lietotāju spēkratus, katram ir kaut kas savs. Jebkurā gadījumā mocis ir 1978.gada, rāmis ir 1982.gada. Tas īpaši lietas būtību nemaina. Bet ja pētu aptuvenās daļas no 1979.gada kataloga - tur ir krietna deva atšķirīgas informācijas? Brīžiem tā šķiet elementāros motocikla mezglos ( piemēram, pagriezienos - apaļi vai kantaini, dakša - ar gofru vai bez, priekšējais dubļusargs - ar taisnu vai v-veida stiprinājumu? ). Paldies par uzmanību! Būšu pateicīgs par jebkāda veida komentāriem, palīdzību, kritiku, padomiem. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:05
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Vēl mazliet foto. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:06
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Bildes nr2. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:07
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Bildes nr3. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:08
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Bildes nr4. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:10
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Bildes nr5. Nu jau atvesti jaunie dzelži mājās un pēc brīža izjauktā veidā blakus, lai varētu secināts, kas par daudz, kas par maz, kas lieks. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:11
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Tā īsumā pirmais ieskats. Rīt jābrauc skatīt vienu donoru, redzēs, ko no tā varēs aplasīt veiksmes gadījumā. |
|
|
valdis 1 |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:14
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 17.11.14 |
Jaunais rāmis ir no 638 !!! Citāda aizmugures daļa! un vēl šis tas atšķirsies. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 00:18
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Aizmirsu atkal pieminēt, ka rāmis ir 634, kas mazliet pielabots lai tam varētu apkabināt 638 daļas. Par laimi nekas nost nav griezts, tikai likts klāt. tā ka pārdesmit minūtes ar fleksi un rāmis atgūs vajadzīgo stāvokli. Jau esot pagrabā ar dzeltenu izolentu aptinu vietas, kas pēc kataloga neatbilst 634 rāmim. Pirms griezt, protams, pirms tam pārliecināšos, ka tā ir. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 15:23
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Šodien iegādāts diezgan pilnvērtīgs donors. Praktiski viss oriģināls. Bijis blaķenes variants, līdz ar to tai pusē trūkst šādi tādi sīkumi. Hromi uz detaļām pārsteidzošā kārtā ideāli. Izņemot izpūtējus. Motors pēc rāmja oriģinālais, spidometrā noskrējis 66 tūkstošus. Nekas netek, nesūcas. Pieleca un gāja. Bet tas tā. Jājauc tāpat būs. Bilde ieskatam. Rīt gan jau taps vēl. Labojis kergers uz 04-01-2015 15:42 |
|
|
valdis 1 |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 15:35
|
Member Ziņojumi: 84 Pievienojies: 17.11.14 |
Šitā benzīns tecēs ārā! |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 04-01-2015 15:43
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Nepamanīju, ka nezkāpēc otrādi bija ielicies. |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 05-01-2015 00:18
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Sveiks. Nu pamatkomplekts ir normāli saklonēts. Tagad tev ir donorrāmis. Jautājums- ko tu vēlies izpildīt no esošajiem dažādu gadu komponentiem? Vai iet runa par k-kāda modeļa autentisku atjaunosanu, jeb sev tīkama mocīša būvi? Ja tiksi skaidrībā pats ar sevi, kādu mocīti vēlies uzbūvēt, tad par 634 vēsturi, evolūciju, modeļiem u aprīkojumu varu izstāstīt visai daudz.Sākotnējais rāmis un dzinējs saka- varētu tapt 634.8, vai 634.8.01 |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 05-01-2015 00:26
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
aivarsz rakstīja: Sveiks. Nu pamatkomplekts ir normāli saklonēts. Tagad tev ir donorrāmis. Jautājums- ko tu vēlies izpildīt no esošajiem dažādu gadu komponentiem? Vai iet runa par k-kāda modeļa autentisku atjaunosanu, jeb sev tīkama mocīša būvi? Ja tiksi skaidrībā pats ar sevi, kādu mocīti vēlies uzbūvēt, tad par 634 vēsturi, evolūciju, modeļiem u aprīkojumu varu izstāstīt visai daudz.Sākotnējais rāmis un dzinējs saka- varētu tapt 634.8, vai 634.8.01 Sveiks. aivarsz - es būtu ļoti pateicīgs par jebkāda veida konsultāciju. Sākšu ar noteikti zaļknābja jautājumu - ar ko atšķiras 634.8 no 634.8.01? Vizuāli un/vai tehniski? Sākotnējā domā bija salikt kopā maksimāli oriģinālu 634.8 versiju. Vai vienkāršāk izsakoties - Jawu no konkrēta gada ar visām tās esošajām komponentēm īpaši neko nemiksējot. |
|
|
Dalgo |
Ziņojums ievietots 05-01-2015 14:25
|
Senior Member Ziņojumi: 376 Pievienojies: 15.02.12 |
Donors pēdējā bildē, kur dakšai ir melnās gofras pār atsperēm - ir 634-8.15, bet dubļu bleķis ir no 634-8.00 (iepriekšējais modelis) - dakšai hromētie štoki ir savādāki, un gofru vietā ir krāsotas rores. 8.15 modelim dakša ir tāda pati kā pēdējām 634-7 modelim. |
|
|
Dalgo |
Ziņojums ievietots 05-01-2015 14:28
|
Senior Member Ziņojumi: 376 Pievienojies: 15.02.12 |
634-8.15 vizuāli šāda -- content24-foto.inbox.lv/...8-15-1.jpg savukārt 634-8.00 šāda -- content31-foto.inbox.lv/...G-1497.jpg lielos vilcienos atšķiras dakša, nemeklējot utis sīkumos... |
|
|
aivarsz |
Ziņojums ievietots 05-01-2015 20:27
|
Admin Ziņojumi: 2273 Pievienojies: 14.02.12 |
Atvainojos, vakar nejauši sa...sos meistarībā. Dalgo taisnība par 634-8-15 vairākām modifikācijām, tur parādījās būtiskas atšķirības, nevis 01, kā man bija ierakstījies. Pirmās 634-8 bija krāsotas ķiršu krāsā. Ražošana sākās 1974. gadā.Ar dakšu bez gumijas gofrām, lielo lukturi, cigārveida izpūtējiem un apaļajiem pagriezienu rādītājiem. Diezgan autentisks eksemplārs savulaik ir atjaunojies foruma biedram Krišjānim (redzams sākumlapas rotējošajā banerī). Arī Kaarlis pirms pāris gadiem ir bijis krusttēvs līdzīgam izstrādājumam. Tavs pirmatnējais materiāls, kā reize, varētu būt nežēlīgi pārklonēts 634-8-01 modelis. Internetā laba bilde ir stingri jāpameklē. 634 modeļu gammas pēdējais izstrādājums no konveijera noripoja 1985. gadā, piedzīvojot bezgala daudz maztirāžas modifikācijas. Priekšējā dakša ar gofru un mazo lukturi parādījās ~ 1976. gadā, iezīmējot otro saražoto Jawa mocīšu milionu. Tā ir tā tautā sauktā jubiļeika, kas vairs nebija krāsota ķirsītī, kaut paralēli bija nopērkams arī vecais modelis. Uz bijušo PSRS tika sūtīta tikai lētākā modifikācija, jau spilgti sarkanā krāsā ar pelēkiem dufeļiem un dugām. Smukie un hromētie elementi tika tirgoti citās zemēs. Tieši tāpat notika ar tahometru parādīšanos. Līdz 1980. gadam PSRS šādi modeļi netika piedāvāti, kaut arī citur tie bija nopērkami no 1978. gada. Un tad, ap 1980. gadu Daugavgrīvas bodē jau varēja izcelt 634-7 sērijas brīnumus ar tahometru, taisnajām izpūtēju trubām, kantainajiem pagriezienu lukturiem, kā 638, pakaļējo beņķi ar baltu kantīti, iepresētiem laukumiem augšpusē un iepresētu Jawa uzrakstu aizmugurē. No bākas pazuda hromētie vaigi, tos aizstājot ar spīdīgu strīpu, ko rotāja uzraksts JAWA. Līdzīgas izmaiņas skāra arī bardačokus, kas tika izrotāti ar "350" reljefiem un hromētiem bleķa dekoriem. Parādījās jaunie bremžu un sajūga hēbeļi, kā arī notika radikālas izmaiņas uz stūres izvietoto slēdžu novietojumam, pievienojoties vairumam tā laika motociklu ražotāju standartiem. Urā. Pagriezienu rādītāju slēdzis nokļuva stūres kreisajā pusē un vairs nebija jāslēdz perpendikulāri izvēlētajam manevra virzienam. Protams, ir bezgala daudz modifikāciju un nianšu, bet īsumā k-kā šādi. Labojis aivarsz uz 05-01-2015 22:30 |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 06-01-2015 01:30
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Paldies liels par pirmo ieskatu. Sāku apjaust šādas tādas atšķirības. Uz doto brīdi pēc izlasītā un arī dotajām bildēm sliecos domāt, ka komplekts, kas man pašlaik ir un arī pašam liekas tīkamāk sakomplektējams ir 634-8.15. Ļoti aptuveni vadoties pēc bildes uzreiz var izcelt sīkumus. Kas man trūkst ir priekšējais dubļu bleķis, kuram taisnās stīpas, nevis v-veida stiprinājums. Ja tomēr izlemtu par labu 634.8 versijai, tad nebūtu vajadzīgā beņķa ar iešūto balto svītru un apaļie pagrieziena rādītāji. Dakšas man ir aba veida. Lieta tik tāda, ka abi komplekti nelietojami. Viens ir priekš v-veida ( šķiet ) ar trijstūra stiprinājumu pa vidu, bet tie ir mazliet līki. Otram komplektam, savukārt, vienam no štokiem, kur skrūvējas savilcējskrūve, ir nolauzts stiprinājuma gals. Izjaucot abu komplektu štokus secināju, ka iekšējā uzbūve viņiem ir vienāda. Izmaiņas ir - vienam ir konusa veida cilindrītis, otram ar normālu kanti. Kāda ir atšķirība? Kā arī atšķīrās augšējais trejdeksnītis ( aprakstu pēc skata, jo nezinu, kā sauc ) - viens bija no bleķa ( hromētajai dakšai ), otrs no plastmasa ( gofru dakšai ). Garums, ja nemaldos, izstieptā veidā bija vienāds. Tieši tāpat jautājums par aizmugures amortizatoriem. Vienam pārim bija bleķa glāzes ( bildēs ķiršu krāsas ), otram plastmasas. Kā jābūt? Un vai tā ir, ka izvilktā veidā viņu garums atšķiras par 3cm ( 34,5 bleķa/31.5 plastmasas )? Vēl jāņem vērā, ka donors ( oranžais ) bijis blaķenes variants. Un viņam viens no dibengala amortizatoriem bija ar regulējamu cietību. Tas ir tāpēc, ka blaķenes variants vai kādi citi argumenti? Kādi būtu jāliek? Un vēl - ja katalogā norādītas detaļas, kur blakus minēts - dlja koljaski - tām būtu jāstiprinās pie solo moča, vai arī tur vienkārši iekavas piemirstas? Piebilstot. Mana vīzija par šo moci ir mēģināt uztaisīt kādas konkrētas modifikācijas autentisku variantu. Mēģināt nemiksēt viņas savā starpā. Protams, ka arī vizuāli tā, lai pašam patīk - šajā gadījumā, kā jau minēju - ar kantainajiem pagriezieniem, gofru dakšu, kā piemērs. Protams, ka uzreiz finansiāli neizdosies pacelt, lai no pirmās dienas būtu izcili hromi ( izpūtēji ir bēdīgi abiem močiem, arī minētie dakšas štoki vai līki vai lauzti ), bet ar laiku centīšos pamazām nolietotās daļas mainīt. Tam visam pāri vēlme skaistu senu mocīti īpašumā, par kuru pašam prieks rūpēties un citiem atrādīt |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 06-01-2015 01:32
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Šodien arī izpētot visus 3 esošos rāmjus secināts, kur kas jāgriež nost, kur kas jāmetina klāt. Jāsauc būs draugs palīgā ar pusautomātu un jāsaliek dzelži pa vietām. |
|
|
kergers |
Ziņojums ievietots 06-01-2015 01:56
|
Member Ziņojumi: 113 Pievienojies: 28.11.14 |
Pāris bildes. Ieskatam abu komplektu vienas puses štoki. Vai gaisa filtra karburatora pārejas abas ir neorģinālas? Gāzes ručkas - viena ir oriģinālā, abas pārējās? Labojis kergers uz 06-01-2015 02:04 |
|
Lappuse 1 no 2: 12
Iet uz forumu: |